Kannattaako mun ilmoittautua työttömäksi ?
Eli tilanne on se että olen ollut kotona 3 vuotta omalla rahalla ( voitettiin parikymmentä tuhatta arvalla) ja päätin hoitaa lapsia sen ajan kotona. Nyt rahat on kulutettu, ja olen ollut 3kk töissä määräaikaisena ja sopimus loppuu marraskuun puolessa välissä. Tietenkään en mitään ansiosidonnaista saa, mutta jäin miettimään että katsooko ne että olen ollut omasta syystä pois työmarkkinoilta enkä saisi sitä perusturvaakaan ? karenssi? Uskon että saan uuden pätkän parissa kuukaudessa töitä kyllä, nytkin on pari haastellelua tulossa mutta päätöksissä kestää. Historia siis se että 2008 jäin äityislomalle, vuosi töissä , toinen lapsi, hoitovapaa+ irtisanouduin+ vuodet kotona niin etten ollut työvoimaa+ 3kk pätkätyö
ei sinulla ole mitään menetettävää vaan noin 522€/ 4 viikkoa voitettavana, jos ilmoittaudut. Sinulla on ollut ihan hyväksyttävä syy olla poissa työmarkkinoilta, kun olet ollut hoitamassa omia lapsiasi kotona. Sillä ei ole mitään merkitystä, oletko saanut siihen mitään kotihoitotukea tai muutakaan rahaa.