Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rivitalossa asuvat?

Apuva
28.10.2016 |

Olemme muuttamassa kerrostalosta rivitalo on...nyt ihmiset ovat alkaneet juttelemaan ettei kannattaisi...rivitalot ovat kuulemma homeisia, muurahaisia on joka puolella sisätiloissa, ovat kylmiä ja vetoisia asuntoja...pitääkö paikkansa? Kannattaako jäädä kerrostaloon?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rivitalot kylmempiä,  kosteusvauriotkin yleisempiä, ja jos jonkun koti palaa, niin usein käy niin että koko rivitalo palaa, asunto muoto johon en ikinä muuttaisi

2/12 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No osta se muurahaismyrkky jos murkut on ongelma, ei sen vaikeampaa, koko pesä tuhoutuu kun laitat kerran sen... Me astuttiin pari vuotta rivarissa (60-luvulla rakennettu) ja tykättiin kyllä kovasti. Pois muutettiin, kun alkoi houkutella omakotitalot ja lisätila. Kyllä mä ehdottomasti rivarissa asuisin jos kerrostalon ja rivarin väliltä pitäisi valita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/12 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä vuoden rivari? Jos ikkunat on toi vanhat niin ne toki vetää, mutta samahan se on joka asumismuodossa, jossain vaiheessa ne tulevat tiensä päähän ja ne täytyy vaihtaa.

Vierailija
4/12 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu ihan rivarista. Jos on valesokkeli ja/tai tasakatto (tai joskus ollut) niin onko mikään ihme että on home/kosteusvaurioita. Nuo kaksi kun rajaa pois potentiaalisista asunnoista niin kosteusvaurioita on varmasti vähemmän kuin kerrostaloissa. Kannattaa tietysti aina kiinnittää huomiota minä vuonna rakennettuun rivitaloon on muuttamassa ja sen ajan tyypillisiin rakennusratkaisuihin, eli juuri onko talossa matala sokkeli ja vaikka että miten sadevedet on ohjattu pois talon vierustoilta. 

En kyllä ymmärrä miksi rivitalot olisivat kylmempiä ja vetoisempia kuin kerrostalot? Tietysti jos talossa on 50 vuotta vanhat ikkunat joita ei ole missään välissä uusittu niin ei tietysti mikään ihme että vetää. Talon remonttihistoria kannattaa aina käydä läpi ennen ostoa/muuttoa. Kyllä rivitalo nyt lähes aina vähänkin vastaavanlaisen kerrostalon voittaa. 

Vierailija
5/12 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh ei ainakaan tässä rivarissa ole kostausongelmia, murkkuja sisällä tai vetosuutta. Ainoot ötökät joita on paljon on lukit, mutta nekin vain ulkona - sisäänkäynti on varjoisa alue ja tiiliseinät niin lukit tykkää. Eipä nuokaan minua haittaa. 

Tosin tää onkin rakennettu vasta -07 ja kylppärissä + eteisessä on lattialämmitys jotka ehkäisee kosteissa tiloissa tehokkaasti kosteusvauroita kun kuivuvat nopeeta. Eikä ole mitään valesokkelijuttuja tms.

Kylmempi mulla kerrostalossa asuessa oli. En muutenkaan viihtynyt kerrostalossa, mutta oonkin ekaa 5 omillani asuttua vuotta lukuunottamatta koko elämäni asunut maantasossa omakotitalossa ja paritalossa, kivempaa sellainen on.

Mutta kukin tyylillään, jos tykkääk errostaloasumisesta niin älä turhaan pois sieltä mene, jos kovin noin ahistaa aihe.

Vierailija
6/12 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun rivarissa, ja yämä n ihan lämmin, rauhallinen, ainoat eläimet onmeidän kissat. Edellisessä asunoossa, joka oli kerrostalo, oli useita tulipaloja. Kellarissa, ullakolla. Tosin saatiin korjattua, eikä kukaan kuollut. Talossa oli turkiskuoriaisia, ja äänieristys li huonompi.

Vierailija
7/12 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan omakotitalossa ja rivarissakin vähän murkkuja ja hämähäkkejä on, mutta eipä ne haittaa ja isommista murkkuongelmista selviää myrkyllä. Ei siis noiden elukoiden takia kannata rivaria heivata.

Homeongelmatkin on vähän niin ja näin. Joitain hometapauksia on, mutta ei se mikään normi ole. Sen sijaan en ymmärrä, että miten kerrostalossa asuminen suojaisi homeongelmalta? Kyllähän homeongelmia on ollut yhtälailla kerrostaloissakin ja juuri omasta kotikaupungistani purettiin kaksi homekoulua, jotka molemmat olivat kivikerrostaloja.

Vierailija
8/12 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meinaat jotain lapsibordellia alkaa siellä pyörittämään, niin en kyllä suosittele että menet mitään rivariasuntoja edes katsomaan, vaan mieluummin hakeudut hoitoon! Sairasta sanon minä!

Vierailija
9/12 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan rivarissa ja lattiat on kylmät koska laminaatti. Pärjää mutta varmaan kerrostalossa lämpimämpi. Meillä pari termaria irti niin on tarpeeksi lämmintä, muutoin ei olisi.

Muurahaisia joka helvetin kevät ja ei niistä eroon pääse. Tottuu kylläkin.

Vierailija
10/12 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pelkäät muurahaisiakin, niin se suojakuutio missä nykyään asut on sulle juurikin passeli. Ehkä rivari ei ole sun juttu, ei siinä ole mitään väärää?

Vierailija
11/12 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta rivarielämä on ihanaa. On välimaastossa helpon kerrostaloasumisen ja vaativamman omakotitaloasumisen välillä; on vähäsen omaa pihaa mitä laittaa, missä olla ja missä vaikka viljellä yrttejä, on joskus keväisin muurahaisia sisällä ja ikkunatkin saattavat vetää, tosin siihen taloyhtiö maksaa tiivisteet. 

Kerrostalosta olen tullut ja omakotitaloon olin menevä. Tähän jäin ja tästä tuli mun koti =)

Vierailija
12/12 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me muutimme neljä vuotta sitten omaan asumisoikeusrivarista.  Aikamme asossa katseltiin 10 vuotta tätä asumismuotoa ja ihastuttiin. Huoltoyhtiö siivosi pihat, konetti lehdet syksyisin ja kolasi lumet talvella. Näin on nykyäänkin.

Siksipä uskallettiin ostaa oma (omalla tontilla!!!), vaikka pelotti just nuo kaikki e.m. asiat. Tämä on vanha taloyhtiö, vm. 87, joten putkiremppaa odotellaan. Paljon on tosin remppaa tehty ja kaikki on viimeisen päälle kunnossa ja hoidettu. Onneksi on hyvä hallitus, joka huolehtii, velaton yhtiö ja rauhalliset sekä tervepäiset naapurit.

Kaikkea voi sattua, kuten vesivahinko, mutta yllättäen on ihan ongelmatonta ollut. Muurahaisia oli yhdellä naapurilla mutta myrkytyksen jälkeen asia on nyt ok.

Ei tuo patioelämä nyt niin kivaa kylki kyljessä ole, mutta ollaan laitettu pusikkoa ja paviljonki, joten ihan rauhassa saa olla. Toinen naapuri tosin veneilee paljon ja toinen on koko kesän mökillä, eli rauhallista on ja yksityisyyttäkin. Ei saatu päätyasuntoa etsinnöistä huolimatta.

Oma ikävä ja jokaisen asioihin puuttuva juoruämmä meilläkin on, mutta olemme opetelleet hänen aikataulunsa, milloin pysymme kaukana. Välttelemme parhaamme mukaan, vaikka väleissä olemmekin kaikkien kanssa.

Tämä on tuuripeliä, mutta niinhän se on kerrostaloissakin. Mutta kannattaa olla tarkka ja etsiä juuri se oma, mikä viehättää. Ja sitten vain tarkastamaan asiat yksi kerrallaan. Isännöitsijän todistus ym. syyniin. Tehdyt rempat ja tulevat rempat? Kiinnostuttiin yhdestä ja soitin isännöitsijälle, joka kertoi, että joutuvat uusimaan koko sadevesi- ym. järjestelmät huijariremppaajien jäljiltä. Kärppänä!

Voin suositella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi