Saitteko häälahjaksi jotain tosi järkyttävää?
Tyyliin pahkapöytä sukulaispapalta tai muuta kamalaa?
Kommentit (70)
No huh! Itse en koskaan osta noin kallista.
Puolet tuosta on riittävä.
Kuten joku tuossa jo sanoikin, niin kyllä on aika vanhanaikaista tuijottaa jotain käytöksen kultaista opusta tämän asian suhteen. Muuten hyvät käytöstavat ovat syytä olla hallussa, mutta mun mielestä on melkein jopa hävytöntä jäädä pois juhlista rahan takia.
Onnekis ei tarvitse teidän laisten kanssa bailata.
T. Eräs joka osaa antaa arvoa juhlille ja on vaikka vähemmällä ravinnolla loppukuukauden, että saa vietyä kunnon lahjan.
p.s. itse edelleen kuitenkin maistraattimorsian eikä rahan ahne vaan kohtuullinen.
Hävettää etten tarjonnut kyseisen lahjan antajalle hienompaa ruokaa kuin muille, mähän olen nyt velkaa...
Vieläkö häälahjasta pitäisi MAKSAA!
Ystäville PARAS häälahja on että tulemme paikalle!
Menkää naimisiin vasta sitten, kun olette kasvaneet aikuisiksi, eli ymmärrätte ja raskitte itse ostaa sen mitä tarvitsette ja osaatte pitää juhlia ihan juhlimisen vuoksi, vieraiden ja itsenne iloksi!
ja kaikki vielä läheisten ihmisten juhlia. Eipä ollut varaa ostella kalliita lahjoja. Olisi siis pitänyt jättää menemättä...
Näin olen itse tehnyt monta ketaa+tehnyt hääparin tilaamia käsitöitä. Luovuutta peliin, mutta ei kilsan päähän haisevaa huono (ja yleensä halpaa ) lahjaa.
Jos joskus menet tällaisten euroihin tuijottelijoiden häihin, voit viedä sopulin lahjaksi! Laita hintalappu mukaan...
Ja siitä runokirjasta sen verran että kirja-alesta löytää kyllä alle kahdellakympilläkin hyvää tavaraa. Annan kirjoja paljon myös muiksi lahjoiksi.
Saako silloin ostaa halvemman lahjan jos häävieras on jo omissa häissään kestittänyt hääparia?
Oikeasti, mieluummin olisin ottanut jotain halpaa., meidän tyyliin sopivaa kuin kallista ja täysin meille sopimatonta.
Myönnettäköön että runokirjakaan ei mun makuun kyllä ole.. ei edes kallis sellainen
Yleensäkin mielestäni tärkeintä on ostaa jotain sellaista mistä saaja tykkää, oli kallista tai ei
että älkää pitäkö suuria juhlia jos sellaisiin ei ole varaa, ts. kustannukset pitäisi muka kattaa lahjojen arvolla! Ne mitkään juhlat silloin enää ole, varainkeruut ne on. Eikä ole kiva kellään, paitsi ahneella morsiamella.
sitäkin perinnettä, että kukin vie lahjan, joka on arvoltaan hänen aiheuttamiensa kulujen suuruinen. (Siis saa olla todella köyhä se, joka tästä lipeää. Rahat on säästettävä häälahjaa varten.)
Vai että kallis lahja on automaattisesti se hyväkin lahja...hah hah haaaa!!!
Ja että pitäisi oikein laskeskella mitä tulee hääparille maksamaan...toinen hah hah haa....
Ja totta kai annan ystävilleni hyviä ja kalliitakin lahjoja, mutta jos mull aolisi joku tollanen nipo esim sukulainen, niin veisin lahjaksi sukkaparin, siinähän heittäisivät sittne ulos häistä, kun en kustantanut omaa osuuttani...
Mun käsittääkseni yleinen nyrkkisääntö on tuo, että kustannetaan oma ruoka, mutta tätä nyt harvoin voi noudattaa, etenkään jos koko perhe osallistuu. Eikä tietenkään voi tietää, minkähintainen pitopalvelu kullakin parilla on, ja ilman muuta tärkeintä on se, että ylipäänsä osallistuu häihin. Mutta kyllä mäkin olisin ottanut 9 markan muovisen sitruspuristimen vittuiluna. Siis 1,5 euron hintainen lahja - mieluummin sillä rahalla ostaisi sitten vaikka kauniin kortin, ja toisi sen. Sitähän ko. lahjan saajakin sanoi, että olisivat vaikka tulleet mieluummin ilman.
Kauniita käytöstapoja osoittaa myös se, että tuo kivan lahjan. Ei, sen ei tarvitse olla kallis, mutta mielellään laadukas ja kaunis. Niitä tarjoustalon muovisia tavaroita nyt vaan ei ole tapana antaa ihmisille lahjaksi. Samahan se sitten olisi viedä vaikka paketti leivinpaperia tai muovipusseja.
ja että se yhteinen ilonpito olisi pääasia. Vaan kun ei, tärkeintä on lahjat. Kylläpä teillä on ihania hääjuhlia. Se perimmäinen tarkoitus on ihan hukassa. Alkava yhteinen avioliittotaival on vain sivuseikka kun nämä morsiamet pääsee vauhtiin. Jo " juhlissa" näytetään nyrpeää naamaa lahjapöydän ääressä eikä muisteta, että ollaan juuri vannottu ikuista rakkautta siihen kumppaniin ja sen pitäisi olla " se juttu" , ja saada onnesta ja ilosta sekaisin. Höh, sulhanenkin unohtuu kun päässä raksuttaa laskukone.
Tietenkin tärkeintä on juhlia itse hääparia. Ja täällähän on moneen kertaan jo sanottu, että tulisivat vieraat vaikka sitten ilman lahjoja, kunhan vaan tulisivat. Mutta JOS lahjan kerran TUO, miksei sitten toisi kivaa lahjaa.
Ethän varmaan pukeutuisi hääjuhlaan verkkareihin ja lenkkareihin? Samoin lahjat, jos niitä tuodaan, olisi syytä olla juhlan arvokkuudelle sopivia.
kirjaimin niissä vielä luki että " Kaija ja Anssi" (meillä on tosi kauheet nimet oikeestikin). Ajattelin kanssa aluksi että gaad dääm miten näillä nukutaan, mutta huomasin että sen keskipitsinypellyksen keskellä menee vain yksi lanka joilla tyynyt ovat kiinni toisissaan eli ne on tarkoituskin irroittaa toisistaan.
Vierailija:
Ei ihme, että päättyi eroon. Pidä kohta uudet häät, jos vaikka saisit kalliimpia lahjoja! :D