Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löytyykö palstalta oikeasti köyhää perhettä?

Vierailija
28.10.2016 |

Esim molempien yhteiset nettotulot n 2800€/kk ja lisäksi 1-2 lasta. Maksatte asuntolainaa.Onko tällaista täällä?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo köyhä noilla kriteereillä.

Vierailija
2/11 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tällainen tilapäinen tilanne: alle kaksivuotias lapsi, minä menin töihin lapsen ollessa alle puolivuotias, mies jäi kotiin lapsen kanssa. Mies sai töitä, minä jäin hoitovapaalle. Miehen sopimusta ei jatkettu eikä esimies ottanut takaisin töihin koska totta kai oli määräaikaisen palkannut minun tuuraajakseni. Talouden nettotulot miehen ansiosidonnainen, minun kotihoidontukeni ja lapsilisät, yht. 1300e. Tästä maksetaan asuntolainaa (emme vaihtaneet pelkkien korkojen maksuun, oma moka), sähköt, ruuat, taloudessa on yksi auto.

Elämä helpottaa heti kun menen takaisin töihin TAI mies saa uuden työpaikan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrittele oikeasti köyhä perhe, jossa on kaksi alle kouluikäistä lasta?

Vierailija
4/11 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lapsia, molemmat saamme opintotuet ja minä nostin lainaa. Käyn töissä, sillä nuista rahoista maksamme minun fyysisten sairauksien hoitokuluja ja psykoterapian omavastuuosuuksia, jotka parhaimmillaan on lähelle 300 euroa kuukaudessa. Käyn silti reissussa (harvoin), sillä säästän rahaa syömällä vain kouluruoan päivässä. No, eipä ole ylipainoa...toisaalta on helppo valita syömättömyys aikuisena, lapselta tätä ei voisi odottaa.

Vierailija
5/11 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tällainen tilapäinen tilanne: alle kaksivuotias lapsi, minä menin töihin lapsen ollessa alle puolivuotias, mies jäi kotiin lapsen kanssa. Mies sai töitä, minä jäin hoitovapaalle. Miehen sopimusta ei jatkettu eikä esimies ottanut takaisin töihin koska totta kai oli määräaikaisen palkannut minun tuuraajakseni. Talouden nettotulot miehen ansiosidonnainen, minun kotihoidontukeni ja lapsilisät, yht. 1300e. Tästä maksetaan asuntolainaa (emme vaihtaneet pelkkien korkojen maksuun, oma moka), sähköt, ruuat, taloudessa on yksi auto.

Mikä estää hakemasta lyhennysvapaata nyt?

Vierailija
6/11 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole köyhä, jos maksaa asuntolainaa. Se on ihan oma valinta. Vuokra-asuntoon saa asumistukea, jos tulot tippuu esim. työttömyyden takia.

Vierailija
7/11 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole köyhä, jos maksaa asuntolainaa. Se on ihan oma valinta. Vuokra-asuntoon saa asumistukea, jos tulot tippuu esim. työttömyyden takia.

Myös asuntolainan korkoihin saa asumistukea. Lisäksi toimeentulotukea kannattaa hakea, ap:n tapauksessa tulot alle sen, mikä on laskettu, että tuon kokoisen perheen elättämiseen menee.

Vierailija
8/11 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi aikuista ja neljä lasta. Miehen nettotulot 1700€/kk, mulla kht eli noin 500€/kk ja lapsilisät noin 450€/kk.

Omaa asuntoa ei voi edes harkita koska rahat eivät riittäisi.

Silti en koe olevamme köyhiä.

Vierailija
9/11 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä estää hakemasta lyhennysvapaata nyt?

Tuntui hölmöltä kolmen kahden kuukauden takia vaihtaa pelkille koroille. Kuten sanoin, oma valinta ja oma moka. Toki jos minun töihinpaluuseeni olisi yhtään pidempi aika niin varmasti olisimme vaihtaneetkin.

Voi kyllä, tämä on taas sitä suhteellista köyhyyttä.

Vierailija
10/11 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie varmaan tällä hetkellä olen köyhä. Opiskelen työmarkkinatuella uutta ammattia ja perheeseen kuuluu 16-vuotias opiskeleva poikani. Tulot ovat se vähimmäismäärä, mikä jokaiselle suomalaiselle kuuluu.

En mie silti itseäni köyhäksi tunne.

Koti on siisti ja kaunis. Harrastan käsitöitä, piirtämistä, maalaamista ja metsässä kävelyä. Leikkaan hiukset itse ja vaatteeni ovat ajattomia.

Pojaltani ei ole koskaan puuttunut mitään. :)

Vierailija
11/11 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monen muun mittapuulla ollaan varmaan köyhiä. Mies tienaa kuussa noin 1800€, minä saan opintotuen ja lapsilisän yhdestä lapsesta. Kaksi autoa on pakko olla, eikä bensakaan ilmaista ole. Peruselämisen menot päälle. Tässä kohtaa haaveilen jopa työttömyydestä, koska silloin ei ollut jatkuvia rahaongelmia. Tietenkin toivon, että mieluiten töitä löytyisi heti valmistumisen jälkeen. Usko meinasi loppua, kun yhtenä kuukautena tuli normaalit laskut, joiden päälle vakuutuslaskut, joihin tietty oltiin varauduttu, mutta jouduin vielä  sähkösilmukkahoitoon ja pari kertaa komplikaatioiden takia lääkäriin. Mitään ylimääräistä ei pystynyt tekemään ja laskuja sateli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi