Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko tästä tulla lasu?

Vierailija
28.10.2016 |

Mieheni on ollut todellaväkivaltainen ennen lapsia, myös seksuaalisesti, minua kohtaan. Lopetti viinan ja kaikki on ollut hyvin jo vuosia. Jos nyt kerron tästä lääkärille voiko hän tehdä lasun? Olen siis alkanut käymään näitä juttuja vasta nyt läpi. Vaikka mies on ollut kunnollinen koko lapsien lapsuudet ja raskaudajat yms.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen asia, joka opeteaan kun aloitta opinnot sosiaali- jaterveysalalla, on tuo ammattihenkilöstön velvollisuus tehdä lastensuojeluilmoitus. Ylittää sen vaitiolovelvollisuuden. 

Se, onko aihetta vai ei tutkitaan sitten siellä lastensuojelussa. Toivottavasti.

Vierailija
22/34 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen asia, joka opeteaan kun aloitta opinnot sosiaali- jaterveysalalla, on tuo ammattihenkilöstön velvollisuus tehdä lastensuojeluilmoitus. Ylittää sen vaitiolovelvollisuuden. 

Se, onko aihetta vai ei tutkitaan sitten siellä lastensuojelussa. Toivottavasti.

Niin mutta tehdäänkö lasu siitä syystä että apn mies on ollut väkivaltainen vuosia sitten ja ENNEN lapsia?

Tai jos ap sanookin että kuvittellinen ex (joka siis ei ole edes lasten isä) on ollut väkivaltainen häntä kohtaan niin siitäkinkö tehtäisiin lasu?

Älä viitsi....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tehdäänkö automaattisesti lasu jos lasten toinen vanhemmista on ennen lapsia tehnyt jotain?

En ihan usko. Onhan aika moni rikollinen isä tai äiti. Esimerkiksi kaverini on käynyt poliisien kimppuun nuorena, nyt hänellä on lapsi ja elämä ok, samoin tuttava pariskunta tappeli niin, että olivat välillä putkassa. Lapsia syntyi tämän jälkeen eikä tullut lasuja. 

Aika homma olisi jos kaikki joskus vuonna nakki naisiaan kännissä hiuksista vetäneet nykyiset isät saisi lasun..

Vierailija
24/34 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin kyllä kertoa nykyisen mieheni tehneen nuo asiat, niin saisin ehkä relevantteja työkaluja tähän suhteeseen ja niihin tilanteisiin, kun ne muistuvat mieleeni. En kuitenkaan nyt, lasun pelossa aio näin tehdä. Puhun siis eksästä. 

Olen lukenut niin paljon hirveyksiä turhista huostaanotoista. Pelkään myös mitä lapset päiväkodissa puhuvat... Siis jos keksivät päästään asioita, jonkun lapsi oltiin huostaanotettu ihan vaan pk-höpöttelyjen takia. 

Vierailija
25/34 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siis en halua, että miestä tästä kutsutaan mihinkään juttelemaan. Me on sovittu nämä keskenämme, mutta en ole päässyt noista jutuista itse yli. Ei ole miehen etu alkaa noita taas miettimään. 

Haluaisin vaan jollekin kertoa, kun tuntuu, että asia ahdistaa muuten.. Ollaan ihan normaaleja, kunnollisia ihmisiä nykyään. 

Ap

MEHEN etu?? Mitä vittua? Pistä nyt oma etusi ja lapsen etu vihdoinkin jeesustelun edelle! 

Vierailija
26/34 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojeluilmoitus tehdään, jos perheessä on tilanne tai käyttäytymistä, jossa lapsen terveys, kasvu ja/tai kehitys on vaarantunut. Miten teillä perheessä menee? Miten lapsi voi? Miten sujuu päiväkodissa/koulussa? Kavereiden kanssa? Onko ongelmia?

Vierailija
27/34 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni on ollut todellaväkivaltainen ennen lapsia, myös seksuaalisesti, minua kohtaan. Lopetti viinan ja kaikki on ollut hyvin jo vuosia. Jos nyt kerron tästä lääkärille voiko hän tehdä lasun? Olen siis alkanut käymään näitä juttuja vasta nyt läpi. Vaikka mies on ollut kunnollinen koko lapsien lapsuudet ja raskaudajat yms.

Mikä olisi tavoitteenasi sillä että kerrot lääkärille? Ja miksi nimenomaan lääkärille? Mitä haluat tai odotat lääkärin tekevän kun kerrot asiasta?

Vierailija
28/34 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhut ihan avoimesti vaan, ei ne lapsia vie, jos mies oikeasti ei ole ollut väkivaltainen lasten aikana.

Toinen asia on se, miten voit olla yhdessä tuollaisen p-kasan kanssa?

Millainen on isänä? Tuskin hellä ja lempeä, joka leikkii pikkuponeilla? Ihan tiedoksi, että aggressiivinen ja kylmä isä aiheuttaa lapsille myös mt-ongelmia aikuisena, ei pelkkä väkivaltaisuus.

Vierailija
29/34 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin, ennen lasten syntymää, elämässänne tapahtuneista asioista ei tehdä mitään ilmoituksia yhtään mihinkään. Voit ihan rauhassa hakea apua nyt aktivointuneiden aiempien kokemustesi käsittelyyn. Se on sinulta vastuullista vanhemmuutta pitää huolta itsestäsi. Lastensuojeluilmoitus tehtäisiin, jos nykyinen tilanteenne osoittatuisi ilmoittajan mielestä vaaraksi lastenne kehitykselle ja hyvinvoinnille.

Toivottavasti hakeudut avun piiriin ja saat asioita kästektyä. Tsemppiä!

Vierailija
30/34 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vittujen kevät oikeenko LASU !  ihanko itte keksit noin vitun urpon sanan ????

Vierailija
31/34 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiemmin, ennen lasten syntymää, elämässänne tapahtuneista asioista ei tehdä mitään ilmoituksia yhtään mihinkään. Voit ihan rauhassa hakea apua nyt aktivointuneiden aiempien kokemustesi käsittelyyn. Se on sinulta vastuullista vanhemmuutta pitää huolta itsestäsi. Lastensuojeluilmoitus tehtäisiin, jos nykyinen tilanteenne osoittatuisi ilmoittajan mielestä vaaraksi lastenne kehitykselle ja hyvinvoinnille.

Toivottavasti hakeudut avun piiriin ja saat asioita kästektyä. Tsemppiä!

juuri näin. eikä sun pidä tässä tilanteessa miettiä nyt yhtään MIEHEN etua, vaan OMAA ja LASTEN etua. kun asiat selvästi vaivaavat sinua, heijastuvat ne myös teidän parisuhteeseenne. kokemuksesta voin sanoa, että lapset kyllä aistii, jos suhteessa ei oo kaikki kunnossa. teet siis niin itsellesi kuin lapsillesikin palveluksen, kun käyt näistä asioista juttelemassa.

Vierailija
32/34 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meistä tehtiin lasu, kun teini oli myöhään jossain ja puhelimessa sanoi olevansa jossain bileissä, joissa porukka on päissään. Jäi epäselväksi, oliko hänkin ottanut. Asutaan pienellä paikkakunnalla ja ajattelin, että olisi hyvä jos poliisi saisi tiedon, että nuoriso ryyppää jossain bileissä. Soitin hätäkeskukseen. Koska en osannut sanoa missä nuoriso on, hätäkeskuspäivystäjää kiinnosti vain minun lapseni sotu, jotta hän pääsee tekemään lastensuojeluilmoituksen. Suivautti niin, etten kertonut. Siitä huolimatta hätäkeskus oli minun puhelinnumeroni perusteella tehnyt lasun ja parin viikon päästä sossusta soitettiin. Kaiken lisäksi lapsi tuli kotiin selvinpäin, mutta kylläkin myöhään.

Joten kyllä ketä tahansa viranomaista kannattaa varoa, jos ei halua saada lasua. En tiedä miten on, jos menet vaikka yksityislääkärille tai yksityiselle terapeutille. Voithan soittaa auttavaan puhelimeen prepaid-liittymästä. Olen vakavissani.

Vierailija
33/34 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy psykologilla juttelemassa, hän ei ole lääkäri.

Vierailija
34/34 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meistä tehtiin lasu, kun teini oli myöhään jossain ja puhelimessa sanoi olevansa jossain bileissä, joissa porukka on päissään. Jäi epäselväksi, oliko hänkin ottanut. Asutaan pienellä paikkakunnalla ja ajattelin, että olisi hyvä jos poliisi saisi tiedon, että nuoriso ryyppää jossain bileissä. Soitin hätäkeskukseen. Koska en osannut sanoa missä nuoriso on, hätäkeskuspäivystäjää kiinnosti vain minun lapseni sotu, jotta hän pääsee tekemään lastensuojeluilmoituksen. Suivautti niin, etten kertonut. Siitä huolimatta hätäkeskus oli minun puhelinnumeroni perusteella tehnyt lasun ja parin viikon päästä sossusta soitettiin. Kaiken lisäksi lapsi tuli kotiin selvinpäin, mutta kylläkin myöhään.

Joten kyllä ketä tahansa viranomaista kannattaa varoa, jos ei halua saada lasua. En tiedä miten on, jos menet vaikka yksityislääkärille tai yksityiselle terapeutille. Voithan soittaa auttavaan puhelimeen prepaid-liittymästä. Olen vakavissani.

olen samaa mieltä. Ne ämmät on selkänpuukottajia, ja etsivät tilaisuutta osoittaa valtaansa.Kiusallaankin, kostaakseen oman epäonnensa muille. Pidät suusu kiinni, jos hätää, menet anonyyminä papin puheille, ilman nimeäsi, ilman auton rekisterkilpeä, tai soitat salaisesta numerosta johonkin auttavaan nmeroon, tai puhelinterapeutille. Ole ovela. Älä luota keneenkään. omaa työaikkaansa ne vaan  varmistaa ettei työt lopu ja väkeä irtisanota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän