Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaipaatko aikaa, kun opiskelit lukiossa?

Vierailija
27.10.2016 |

Kaunis, nuori ja niin viaton. Tai ei sittenkään?;)
Voi että miten huoletonta elämää silloin. Ei vielä stressi pahemmin painanut ja tulevaisuus vielä niin kaukana.. :)

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaan tosi useasti. T:m 30v

Vierailija
2/18 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Mulla oli lukiossa vain yksi kaveri ja kun hän oli poissa, olin aika yksinäinen. Yläasteella, vaikka olin kiusattu, oli enemmän kavereita. Kaverit olivat lukion ulkopuolelta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/18 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No loppupuoli oli kyllä ihanaa aikaa, saimme silloin esikoisemme. Tietty muistelen sitä aina isolla lämmöllä. :) Alku taas ei mitenkään huoletonta teini-ikäisen myllerryksissä, kaikkein huolettomin olen just nyt, itsevarmana ja onnellisena aikuisena.

Vierailija
4/18 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä. Oli liian huono itsetunto.

Vierailija
5/18 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä erityisemmin. Epävarma, keskenkasvuinen minä muiden samanlaisten keskellä. Ja vielä piti tulla toimeen vanhempieni kanssa. Ei kiitos. Joskus työkaverit sanoivat, et elämä yli nelikymppisenä on ihanaa ja nyt yli nelikymppisenä on todettava, et niin on. En kaipaa nuoruutta.

Vierailija
6/18 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varsinaisesti.

Olihan siinä ajassa tietysti puolensa, niin hyvät kuin huonot. Ain akin joku kertoi mitä pitää tehdä ts. määräsi läksyt ja koealueen, eli itse ei tarvinnut ajatella mitään, tehdä päätöksiä, tai huolehtia toimeentulostaan. Riitti kun hoiti sen koulun eikä se paljon vaatinut. Ei ainakaan tarvinnut miettiä, miten sitä kehuisi ja markkinoisi itseään työnantajille; kesätyötäkin oli helppo saada. Toisaalta koulussa tunneilla oli pitkästyttävää ja olin yksinäisempi kuin nyt. 

Vierailija
7/18 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaan kovasti. Oli kavereita ja asiat hyvin elämässä

Vierailija
8/18 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan täyttä paskaa, en eläisi toista kertaa

Vierailija
9/18 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kaipaa. Opiskelen nyt yliopistossa, kyllä tämä lukion voittaa aina. Saa opiskella just sitä mikä kiinnostaa, vapaus viehättää.

Vierailija
10/18 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukio oli ok, ammattikoulu ihan fine, teku jees, mut jos niihin vuosiin pääsisi takaisin, kun tienasi ensimmäiset säännölliset tulonsa. Mitään en muuttaisi, tai jotain sinneppäin. Ei nytkään vituta, paitsi sit selvinpäin.

Vierailija
11/18 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kaipaa lukiosta muuta kuin kavereitani. Muuten se oli ankeaa ja epävarmaa aikaa. En ole koskaan ollut yhtä köyhä kuin silloin. Itsetunto pohjamudissa. Opin vetäytymään yksinäisyyteen ja kuluttamaan aikaa kävelemällä päämäärättömästi pitkin kauniiden omakotialueiden katuja.

Vierailija
12/18 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajasta on tosi hyviä muistoja ja tavallaan kaipaan jotain asioita.

En kuitenkaan missään tapauksessa haluaisi olla enää niin nuori, sinisilmäinen ja kokematon. En haluaisi olla enää siinä tilanteessa, missä uravalinta, opiskelu, lasten synnyttäminen ja vauvavuodet on vasta edessä. Tykkään ihan tästä keski-ikäisyydestä ja iän tuomasta viisaudesta.

Vierailija
13/18 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin lapsuutta. Kaikki ne seikkailut kaverien kanssa ulkona lähiympäristössä 80-luvulla, ilman puhelinta ja vapaana. Aika menee niin hitaasti lapsena ja kaikki on uskomattoman kiinnostavaa.

Vierailija
14/18 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pin kirjoitti:

No loppupuoli oli kyllä ihanaa aikaa, saimme silloin esikoisemme. Tietty muistelen sitä aina isolla lämmöllä. :) Alku taas ei mitenkään huoletonta teini-ikäisen myllerryksissä, kaikkein huolettomin olen just nyt, itsevarmana ja onnellisena aikuisena.

Mutta etkö sä ole nyt huolissasi lastesi puolesta ja tulevaisuudesta? Lapsikatraasta luulisi olevan aina jotakin huolta (koulun/päivähoidon sujuminen, sairastelut ja se,että on monin tavoin suuresti vastuussa itsensä lisäksi pienistä kehittyvistä ihmisistä ym.). Sitten vielä Suomen ja maailman tulevaisuus näyttävät aika synkiltä, moni ei osaa olla murehtimatta lastensa tulevaisuutta esim. työllisyyden ja ilmastonmuutoksen kannalta. 

15/18 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pin kirjoitti:

Mutta etkö sä ole nyt huolissasi lastesi puolesta ja tulevaisuudesta? Lapsikatraasta luulisi olevan aina jotakin huolta (koulun/päivähoidon sujuminen, sairastelut ja se,että on monin tavoin suuresti vastuussa itsensä lisäksi pienistä kehittyvistä ihmisistä ym.). Sitten vielä Suomen ja maailman tulevaisuus näyttävät aika synkiltä, moni ei osaa olla murehtimatta lastensa tulevaisuutta esim. työllisyyden ja ilmastonmuutoksen kannalta. 

En oikeastaan, välillä toki tulee mietittyä kaikenlaista, mutta aika luottavaisin mielin olen heidän suhteensa. Eskarin aloituksista jne olen kyllä ollut vaan innoissani ja murehdin vasta sitten jos on oikeasti aihetta.

Vierailija
16/18 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli siellä joskus kivojakin hetkiä.

Tosin mielestäni lukiossa ollaan vielä koulussa,sieltä valmistutaan aikanaan ylioppilaiksi ja vasta sitten pyritään ja päästään mahdollisesti jonnekin opiskelemaan .

Vierailija
17/18 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pin kirjoitti:

En oikeastaan, välillä toki tulee mietittyä kaikenlaista, mutta aika luottavaisin mielin olen heidän suhteensa. Eskarin aloituksista jne olen kyllä ollut vaan innoissani ja murehdin vasta sitten jos on oikeasti aihetta.

Vastuuttoman ja naiivin tuntuinen äiti ihminen.

Vierailija
18/18 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kyllä kaipaan. Koulu oli helppoa ja tuotti onnistumisen kokemuksia päivittäin, meillä oli mielenkiintoiset opettajat ja kiva kaveriporukka. Oli aikaa hengailla ja harrastaa. Ei tarvinnut huolehtia liikoja arjen pyörityksestä, miettiä raha-asioita, ruuanlaittoa, töitä ja sitä, onko elämässä oikealla paikallaan. Silloin kaikki oli mahdollista ja saavutettavissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme