Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hävettää viedä äitini kanssa tavaraa kirpputorille

Vierailija
27.10.2016 |

Sovin äitini kanssa, että viedään yhdessä samaan kirppispaikkaan tavaraa. Idea tuntui hyvältä, mutta nyt suorastaan hävettää hinnat, joita hän tavaroistaan pyytää.

Hinnat ovat tyyliin: kankainen kauppakassi, 7 e. Sisustusruukku, 40 e. Kattolamppu, 50 e. Mainoksena saatu käyttämätön kosmetiikkalaukku, 5 e. Tavara ei ole mitään rämää ja huonoa, mutta voi luoja noita hintoja...

Mitä ihmettä teen? Ei tietysti pitäisi hävetä tuntemattomien mielipiteitä, mutta silti tunne omituista häpeää siitä, että minä nämä tavarat vien kirpputorille ja luulevat tietysti minun kiskovan tällaisia hintoja. En itsekään myy kaikkea millään eurolla tai parilla, mutta jotain rajaa nyt sentään.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä päivänä moni vie tavaraa kirpparille tienatakseen eikä kierrättääkseen. Itse kierräm moiset kojut kaukaa.

Vierailija
2/8 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä äitiäsi jollakin kirppiksellä jotta hän näkee mitä hintoja oikeasti kirppiksillä pyydetään.  Eihän hän saa tuolla hintaa noita kaupaksi.  Kaupanhintoja.  Onnea matkaan.  Ne äidit......

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Ehkä sun kannattaa kertoa äidillesi, että Suomi siirti €uroon pian 15 vuotta sitten. Mutta kannattaa myös kysyä, että onko hänellä tarkoitus a päästä ensi-sijassa tavarasta eroon vai b saada joistain yksittäisistä tavaroista eroon. - Jos vastaus on "a" tiputatte hintoja merkittävästi jos vastaus on "b" niin peruttu yhteisen kirppari pöydän, koska ylihintaislla tuotteilla ette saa katetuksi edes pöydän vuokraa, jolloin yksittäiset ylihintaiset tuotteet kanntaa myydä, jossain muualla tai olla kokonaan myymättä, koska pelkästä myynnistä vuokratussa pöydässä ei tule kuin todennäköisesti tappiota; kun  kukaan ei osta niitä, mutta vuokrapöydän hinta (e. vuokra) on maksettava, vaikkei yksikään tuote menisi kaupaksi.

Vierailija
4/8 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, kun varsinaisilla kirppiksillä, joille voi lahjoittaa tavaroitaan, myydään myös lasisia kannellisia purkkeja 5 €/kpl, vaikka ne on saatu tyhjentyneistä murukahvipurkeista ja 2 €/kpl yogurteista ilmaiseksi saatuja savikippoja sekä lasisia pannacotasta saatuja kippoja.

Yogurtti ja pannacotta maksavat alle tuon 2 €!

Kahvikaan ei paljoa yli 5€!

Vierailija
5/8 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikon luettuani olin jo tulossa saarnaamaan että kuules pikku pissis, kirpputorilla myymisessä ei ole mitään noloa kunnes luin aloituksen :D Mutta joo, ymmärrän tuskasi.

Vierailija
6/8 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä äitiäsi katselemaan kirppisten hintoja, ehkä sillä itsellään välähtää ja saat hinnat realistisemmalle tasolle. Myös rakentava keskustelu asian tiimoilta sattaa auttaa.

Vierailija
7/8 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhteinen pöytä, aiai.. Mä käyn paljon kirppiksillä ja yleensä jatkan välittömästi eteenpäin jos silmiin osuu reippaasti ylihintainen tuote. En tutustu pöytään sen enempää.

Vierailija
8/8 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko minäkään että tuollaisia hintoja saa tavaroistaan. Myin vähän aikaa sitten kirppiksellä tavaraa (2vko) ja laput kiinni olevasta takista ei saanut edes kahta euroa tai kengistä 50 senttiä. Aikamoinen ruukku saa olla jos 40e tarvitsis saada :) Ja mielestäni ihan oikeinkin ettei käytetystä tavarasta nyt mitään omaisuuksia tienata. Omalla kohdalla vein myymättä jääneet tavarat vaatekeräykseen ym.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi