Pienten lasten perheiden seksielämä
Ihmettelen, mitä uutisoimista siinä on, että nykyisin monessa perheessä harrastetaan yhä vähemmän seksiä. Eikö se ole selviö, kun on vuorotyötä tekeviä, pitkää työmatkaa ajavia vanhempia? Netti ja tv sekä yöunet kilpailevat kahdenkeskisestä ajasta. Meillä on 3 lasta, jotka menevät nukkumaan klo 21 (nuorimmainen usein jo klo 20.30). Sen jälkeen jos ollaan molemmat vanhemmat kotona, vien koiran ulos ja teen omat iltatoimet. Mies on yleensä jo nukkumassa klo 22, koska herätys on klo 5 aamuvuoroaamuina. Itse ehdin sänkyyn yleensä vasta noin klo 22.30, kun mies jo kuorsaa sikeästi. Tykkään laittaa vaatteet valmiiksi, tarkistan koululaisten kouluunmenoajat yms. Käytännössä meillä on seksielämää vain silloin harvoin kun miehellä on ollut iltavuoro ja tulee kotiin klo 22.30. Monesti hän vie silloin koiran ulos, minä hoidan iltatoimeni, mies käy suihkussa ja päästään sänkyyn noin klo 23.30. Toki se on mukavaa, mutta kyllä jää yöunet lyhyiksi, jos nukahdan puolen yön maissa ja aamulla on minulla herätys klo 6 (paitsi ei viikonloppuna, jolloin nuorin lapsi herättää yleensä vasta seitsemältä). Viikonloppuisin oltiin kesällä aina mökillä, jossa myös yksi lapsi nukkuu samassa sängyssä, eikä siellä harrasteta minkäänlaista erotiikkaa. Monet ystävistäni ovat kertoneet myös samantyyppisistä ongelmista. Haluja olisi, yhteistä aikaa ei. Tuskin tuo on muille "uutinen" kuin seksitutkijoille ja tyhmää teeskenteleville toimittajille, jotka haluavat kehitellä tutkimusten pohjalta raflaavia uutisia.
Äitiyden myötä olen havahtunut siihen, että mies ei tee juuri mitään kotona. Jos minä haen töiden jälkeen lapset, laitan ruokaa vähintään puoli tuntia, usein syötän nuorimmaisen lapsen, hoidan tiskit koneeseen, hoidan pyykit ja siivoukset, niin ei se iltavonkaaminen mieltä paljon lämmitä. En ole kotirouva, joten minulla ei ole siihen kaikkeen kotirumbaan yhtään enempää aikaa kuin herrallakaan. Sängyssä innostaisi paljon useammin kun yhtä paljon tehtäisiin kotitöitäkin.