Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä kehitysvamma aiheuttaa tavaroiden rikkoontumista?

Vierailija
27.10.2016 |

Olen kuullut, että esim.sängyt voivat mennä rikki ja muutenkin tavarat rikkoontuu kehitysvammaisella. Mikä vamma se semmoinen on?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko joku missä saa raivokohtauksia ja tahallisesti rikkoo tavaroita.

Vierailija
2/19 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika moni kehitysvamma aiheuttaa myös motorista kömpelyyttä. Mielestäni kysymys on tahallisen tyhmä ja sellaisena loukkaava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntoaisti herkkä saattaa käsitellä liian ronskilla otteella tavaroita jolloin ne rikkoutuu.

Vierailija
4/19 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No aika moni kehitysvamma aiheuttaa myös motorista kömpelyyttä. Mielestäni kysymys on tahallisen tyhmä ja sellaisena loukkaava.

Seuraava kysymys; minkälainen motorinen kömpelyys saa esim sängyn hajoamaan? Toistuvasti.

Vierailija
5/19 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsestako kyse?

Vierailija
6/19 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen autisti. Minulla hajoaa kaikki. En aina huomaa tarkistaa omaa fyysistä voimaani, koska autismi tarkoittaa korostunutta adrenaliinimäärää. Jos innostun tai pelästyn ja avaan oven, se saattaa jäädä käteen. En kyllä muiden kömpelyyksiin ota kantaa. Itse näen tämän tragikoomisena. Olen niin lievässä päässä spektrumia, ettei minua erota oikeastaan millään tavalla. Joskus irtoaa joku pidempi monologi, jos on itselle kiinnostava asia, mutta töissä esimerkiksi kukaan ei arvaa mitään.

Vierailija
7/19 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Voiko sänky hajota jos saa vaikka jonkun kouristuskohtauksen tjsp?

Vierailija
8/19 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen autisti. Minulla hajoaa kaikki. En aina huomaa tarkistaa omaa fyysistä voimaani, koska autismi tarkoittaa korostunutta adrenaliinimäärää. Jos innostun tai pelästyn ja avaan oven, se saattaa jäädä käteen. En kyllä muiden kömpelyyksiin ota kantaa. Itse näen tämän tragikoomisena. Olen niin lievässä päässä spektrumia, ettei minua erota oikeastaan millään tavalla. Joskus irtoaa joku pidempi monologi, jos on itselle kiinnostava asia, mutta töissä esimerkiksi kukaan ei arvaa mitään.

Ja intissä kannoit traktoreita... ;)

Vierailija
9/19 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako aloitusta samasta (typerästä ja tarkoituksella provosoivasta) uutisesta pitää tehdä?

Vierailija
10/19 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Voiko sänky hajota jos saa vaikka jonkun kouristuskohtauksen tjsp?

Tai raivokohtauksen. 14-vuotiaalla isokokoisella aggressiivisella pojalla voi olla hevosen voimat.

Vierailija
11/19 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä muistaa ,että jokaisen ihmisen elämä on yhtä arvokas.

Meillä ei ole varaa arvostella Jumalan töitä, eikä siis halveksia ihmisiä heidän erilaisuutensa vuoksi.

Vierailija
12/19 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne tavarat hajoaa, kun vahvalla murrosikäisellä on taaperon ymmärrys ja motoriikkakin on heikkoa.

Vierailija
13/19 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne tavarat hajoaa, kun vahvalla murrosikäisellä on taaperon ymmärrys ja motoriikkakin on heikkoa.

No sitähän kehitysvamma on.

Vierailija
14/19 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 vee kehitysvamma-alan kokemusta sanoo ettei mikään. Tavarat hajoaa samoista syistä, kuin muillakin eli huonon kasvatuksen takia tai sitten kehitysvammaan liittyvien muiden ongelmien takia. Muita ongelmia voi olla tuntopuutokset jolloin tuntoaistimusta haetaan rajuillakin tekemisillä tai impulssiherkkyydestä jolloin heitellään, riehaannutaan jne. Aina poikkeuksetta kyse on toiminnasta, joka ei ole hyväksyttävää ja siihen voidaan vaikuttaa.

Vierailija
15/19 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On hyvä muistaa ,että jokaisen ihmisen elämä on yhtä arvokas.

Meillä ei ole varaa arvostella Jumalan töitä, eikä siis halveksia ihmisiä heidän erilaisuutensa vuoksi.

Mitään jumalaa ei ole olemassakaan...

Vierailija
16/19 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kehitysvammaiset nyt tuppaavat olemaan sellaisia, että he saavat raivokohtauksia luultavasti siksi, että he jotenkin hämärästi pystyvät vaistoamaan, että muut ovat heitä älykkäämpiä ja taitavampia kaikessa. Siksi he purkavat pahan olonsa ainoalla osaamallaan tavalla eli kiukuttelemalla, mutta koska heillä on aikuisen voimat, niin siinä tavarat menee rikki, kun niitä oikein kovasti heittelee, hakkaa ja potkii kuin parivuotias uhmalapsi. Onneksi niiden tavaroiden hinta sitten otetaan heidän eläkkeestään pois niin että heillä ei jää rahaa mihinkään kivaan, mitä ei tietenkään sellaiset keskenkasvuiset kiukuttelijat tarvitse.

Vierailija
17/19 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehitysvamma on älyllisen toimintakyvyn puutetta. Vaikka ihminen olisi täysin koneiden varassa niin hän ei välttämättä ole kehitysvammainen so hänen älynsä toimii vallan mainiosti. Kommunikaatio on avainsana.

Vierailija
18/19 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan tätä, muakin kiinnostaa! 

Vierailija
19/19 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. ADHD aiheuttaa ajoittain aggressiivista käyttäytymistä tosin en minäkään ymmärrä miten sänkyjä saa rikki ja toistuvasti. Mutta meillä on pikku poika saanut rikki esim. telkan ja lukuisia pikkutavaroita. On mahdotonta valvoa häntä joka minuutti ja raivari on voinut tulla ihan puskan takaa esim. telkan rikkominen sattui kun olin vaihtamassa vaippaa vauvalle.