Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en tajuu verottajan logiikkaa

onks tää oikeesti näin?
27.10.2016 |

Mä en tajuu, miks mä jään ilman veronpalautuksia, kun rosvot muuttaa mun tilinumeron ja verottaja maksaa veronpalautukset väärälle tilille! Mä ihmettelen, että miks mulle ei tuu rahnaa ja verottaja vastaa vaan, että me annettiin ne rosvoille! Miks mun pitää kärsiä vahinko, kun verottaja mokaa ja maksaa saman summan rosvoille, kun mitä mulla on veronpalautuksia! Ihan outo juttu, no can do!

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Onko joku siis varastanut verottajan sinulle lähettämän kirjeen, vai mistä on kyse?

Vierailija
2/23 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tilinumeron ilmoittamiseksi tarvita nykyään pankkitunnisteet? Miten rosvot saivat nämä käsiinsä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saisit veronpalautuksen käteisenä ja rosvo varastaisi ne, ei olisi verottajan asia antaa sinulle samoja rahoja uudestaan.

Vierailija
4/23 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiku rosvot on jättänny paperin verottajalle, jossa on joku muu tilinumero kun mun oma. Verottaja maksaa rahat tälle tilille ja mä jään ilman hilloo, kun ne oli kuulemma mun veronpalautukset, mitkä ne makso jonnekin Eestin Kuuksoon! Vähä epreuluu, kun mä en tienny koko jutusta mitää ennen kun ne kerto sen radiossa. Tää juttu on tosi! Verottaja maksaa mun rahat rosvoille ja mä jään ilman veronpalautusta, vaikka en tienny koko jutusta mitään. Voiks tää oikeesti mennä näin? Mä en tajuu!

Vierailija
5/23 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häh? Onko joku siis varastanut verottajan sinulle lähettämän kirjeen, vai mistä on kyse?

Eiku rosvot on tehny tilinumeron muutokset paperilla verotoimistoon

Vierailija
6/23 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tilinumeron ilmoittamiseksi tarvita nykyään pankkitunnisteet? Miten rosvot saivat nämä käsiinsä?

Ei tarvitse, kun tekee muutoksen verotoimistossa paperilla. Tilin alkuperäinen haltija ei saa ilmoitusta asiasta, ainoastaa jää ilman rahnaa, kun veronpalautukset menee maksuun!

Vierailija
7/23 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rosvojen on täytynyt siinä tapauksessa tietää (vanhan) tilinumerosi. Miten he sen saivat?

Tee rikosilmoitus, jos kertomasi kuitenkin pitää paikkansa. Henkilöasiakkaiden verovuoden 2015 veronpalautukset maksetaan vasta 29.11, joten jos palautus koskee sitä ehdit vielä muuttamaan virheellisen tilinumeron.

Vierailija
8/23 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin tämä tapahtui? Tämän vuoden veronpalautukset ovat vasta tulossa, ehdit muuttaa verottajalle oman tilinumerosi.

Verottaja on vastuussa tilinumerosta jos se ei todenna muuttajan henkilöllisyyttä. Se pitää tarkistaa myös siellä tiskillä.

Vierailija
9/23 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rosvojen on täytynyt siinä tapauksessa tietää (vanhan) tilinumerosi. Miten he sen saivat?

Tee rikosilmoitus, jos kertomasi kuitenkin pitää paikkansa. Henkilöasiakkaiden verovuoden 2015 veronpalautukset maksetaan vasta 29.11, joten jos palautus koskee sitä ehdit vielä muuttamaan virheellisen tilinumeron.

Mulla ei ole aavistustakaan mistä rosvot on saannu mun tilinumeron. Outo juttu, miks mä jään ilman rahaa, kun rosvot kusettaa verottajaa?? Enkä mä ois tienny tästä mitää, jos radiossa ei olis uutisissa kerrottu.

Miks mun pitää tehdä rikosilmoitus, kun rosvot on huijannu rahat VEROTTAJALTA eikä multa. Ja miks mä jään ilman hilloo??  Eiks verottajan kuuluis maksaa mun veronpalautukset mulle, eikä rosvoille??

Hei, pitääks mun tehdä rikosilmoitus verottajasta vai rosvoista? Mä en tajuu enää mitää!

Vierailija
10/23 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saadaksesi veronpalautuksen tilillesi ilmoita tilinumero verkossa viimeistään 18.11.2016.

Ilmoita Verohallinnolle tilinumerosi, jos et ole sitä jo aikaisemmin tehnyt tai jos aiemmin ilmoittamasi tilinumero on muuttunut. Verohallinnon asiakastiedoissa voi olla kerrallaan vain yksi voimassa oleva pankkitilinumero. 

Huomaa, että kuka tahansa ei pääse verkossa muuttamaan, vaan pitää tunnistautua. En muista, voiko sen tarkistaa, että onko tilinumero oikein. Tämän vuotisia veronpalautuksia ei ole maksettu vielä kellekään ja ehdit muuttaa tilinumerosi omaksesi. 

Vierailija
11/23 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis kuullut radiouutisista, että juuri sinun tilinumerosi on muutettu? Sori, mutta nyt en ymmärrä.

Vierailija
12/23 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen verolla duunissa ja tosiaan noita huijareita on ollut liikenteessä. Ulkomaisten tilinumerojen tallentaminen onkin ollut nyt keskeytettynä. Sinä onneksi ehdit muuttaa oikean numerosi verottajan tietoihin, kuten täällä onkin jo opastettu.

Vierailija
13/23 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saadaksesi veronpalautuksen tilillesi ilmoita tilinumero verkossa viimeistään 18.11.2016.

Ilmoita Verohallinnolle tilinumerosi, jos et ole sitä jo aikaisemmin tehnyt tai jos aiemmin ilmoittamasi tilinumero on muuttunut. Verohallinnon asiakastiedoissa voi olla kerrallaan vain yksi voimassa oleva pankkitilinumero. 

Huomaa, että kuka tahansa ei pääse verkossa muuttamaan, vaan pitää tunnistautua. En muista, voiko sen tarkistaa, että onko tilinumero oikein. Tämän vuotisia veronpalautuksia ei ole maksettu vielä kellekään ja ehdit muuttaa tilinumerosi omaksesi. 

Ok kiitos tiedosta... mut hei, mitä jos rosvot menee taas verotoimistoon ja muuttaa mun tilinumeron uudestaan paperilomakkeella??  Tuleeks siitä nyt sitte ilmotus himaan tai someen? Jäänks mä sit ilman rahaa, jos rosvot ei jää kii tai ne ei suostu maksaa rahoja takas verottajalle? AP

Vierailija
14/23 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole aavistustakaan mistä rosvot on saannu mun tilinumeron. Outo juttu, miks mä jään ilman rahaa, kun rosvot kusettaa verottajaa?? Enkä mä ois tienny tästä mitää, jos radiossa ei olis uutisissa kerrottu.

Miks mun pitää tehdä rikosilmoitus, kun rosvot on huijannu rahat VEROTTAJALTA eikä multa. Ja miks mä jään ilman hilloo??  Eiks verottajan kuuluis maksaa mun veronpalautukset mulle, eikä rosvoille??

Hei, pitääks mun tehdä rikosilmoitus verottajasta vai rosvoista? Mä en tajuu enää mitää!

Se rikos on kohdistunut sinuun, joten teet rikosilmoituksen rosvoista.

Villi arvaus... olisiko käynyt niin, että olet joskus ottanut lainaa ennakkon veronpalautuksia vastaan ulkopuoliselta lainanantajalta ja samalla iloittanut heidän tilinumeronsa verottajalle? Tilinumeron tiedot on sittemmin jäänyt korjaamatta.

Vierailija
15/23 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Villi arvaus... olisiko käynyt niin, että olet joskus ottanut lainaa ennakkon veronpalautuksia vastaan ulkopuoliselta lainanantajalta ja samalla iloittanut heidän tilinumeronsa verottajalle? Tilinumeron tiedot on sittemmin jäänyt korjaamatta.

No ei tosiaankaan. En ois tienny koko jutusta mitää jos radiossa ei ois kerrottu. Kuinkahan moni jää tänä vuonna ilman veronpalautuksia kun verottaja maksaa suomalaisten rahat rosvoille. Kiva kun kotiin tulee lappu, että saa vähän joululahjarahaa ja sitte jääkin ihan ilman. Eikä koko jutusta tuu mitään muuta tietoa kuin toi lappu missä kerrotaan että saa rahaa. Kiva ootella, kun sitte ei saakkaa mitää. Voihan kökkö!! Mut hei, verottaja lohduttaa sit että eihän me voida tälle mitää ku me ollaa vaan töissä täällä!!!

Vierailija
16/23 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se yleisin osoite saamattomille veronpalautuksille on ulosotto tai kela maksamattomien elatustukien osalta.

Kolmas vaihtoehto on tuo että on otettu pikavippiä veronpalautusta vastaan ja unohdettu sen jälkeen korjata tilinumero. Menee seuraavankin vuoden veronpalautukset pikavippifirmalle.

Vierailija
17/23 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukeehan siinä "lapussa", mille tilinumerolle ne maksetaan.

Ei verottaja lähtökohtaisesti maksa mitään rosvoille. Ilmoittaakseen uuden tilinumeron pitää joko tunnistautua omilla pankkitunnuksilla tai jos muutoksen tekee paperilla, tietää henkilötiedot sekä aiemmin ilmoitetun tilinumeron.

Vierailija
18/23 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tosiaankaan. En ois tienny koko jutusta mitää jos radiossa ei ois kerrottu. Kuinkahan moni jää tänä vuonna ilman veronpalautuksia kun verottaja maksaa suomalaisten rahat rosvoille. Kiva kun kotiin tulee lappu, että saa vähän joululahjarahaa ja sitte jääkin ihan ilman. Eikä koko jutusta tuu mitään muuta tietoa kuin toi lappu missä kerrotaan että saa rahaa. Kiva ootella, kun sitte ei saakkaa mitää. Voihan kökkö!! Mut hei, verottaja lohduttaa sit että eihän me voida tälle mitää ku me ollaa vaan töissä täällä!!!

Onko sinulla vikaa ymmärryksessä?

Radiojutussa kerrottiin selkeästi, että kaikki paperisen tilinvaihtoilmoituksen lähettäneet (tai keiden puolesta se on lähetetty) ovat saaneet verottajalta varmistussoiton. Kun he ovat kertoneet, että tili on edelleen sama, ei ole tehty mitään. Jos ei ole saatu verotettavaa puhelimeen, ei ole tehty muutosta. Pankkitunnuksilla tehdyttilinumeroiden vaihdot toki onnistuvat, jos joku tunnuksesi saa käyttöönsä, mutta se ei ole verottajan vika, jos sinä olet huolimaton.

Vierailija
19/23 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerkee vielä ilmoittamaan verottajalle uuden tilinumeron ennen veronpalautuksia.

Neuvon olemaan ottamatta pikavippejä jatkossa.

Vierailija
20/23 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo juttu kirjoitti:

Eiku rosvot on jättänny paperin verottajalle, jossa on joku muu tilinumero kun mun oma. Verottaja maksaa rahat tälle tilille ja mä jään ilman hilloo, kun ne oli kuulemma mun veronpalautukset, mitkä ne makso jonnekin Eestin Kuuksoon! Vähä epreuluu, kun mä en tienny koko jutusta mitää ennen kun ne kerto sen radiossa. Tää juttu on tosi! Verottaja maksaa mun rahat rosvoille ja mä jään ilman veronpalautusta, vaikka en tienny koko jutusta mitään. Voiks tää oikeesti mennä näin? Mä en tajuu!

Siis onko kyse yritysverosta vaiko henkiloverotuksesta? Jälkimmäisessä tapauksessa veronpalatukset tulevat ilmoittamallesi tilille marraskuun 29.pvä. Jos kyse on alv-palautuksista niin kirjaudu Katso-tunnisteella verohallinnon palveluihin ja muuta tilinumero oikeaksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi