Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tässä taas yksi "köyhä" perhe. Käteen vuokranmaksun jälkeen jää VAIN 2800e/kk.

Vierailija
27.10.2016 |

Ja koiriakin kaksin kappalein. Just.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001939850.html

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tästä onneksi ole kuin jo puoli tusinaa ketjua. Lisää lisää!

Vierailija
2/22 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lomalle pitäisi päästä. Me olemme mieheni kanssa molemmat työssäkäyviä, eikä meilläkään ollut varaa viedä perhettä syyslomalle. Oltiin kyllä kotona kaikki, mutta ei ollut varaa esim. kylpylään.

Pitäisköhän iltasanomien tehdä juttu joskus myös työssäkäyvistä, joilla ei varaa lomamatkaan, kun korkeintaan kerran vuodessa. ( Ollaan pienipalkkaisia, vaikka molemmat tehdään kokopäivätyötä)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tästä onneksi ole kuin jo puoli tusinaa ketjua. Lisää lisää!

Etkö pidä kun puhutaan tulonsiirroista elävistä ja kuluista? Onko sinulla jokin syy?

Vierailija
4/22 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä alkoi taas v****taa.Järkyttävät tulot ja sitten viittii vielä lehteen parkumaan,että on tiukkaa.

Vierailija
5/22 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on hullua. 2800 euroa!!! Minun isäni palkka (viiden lapsen yh) on/oli n.1500€/kk. Talo maksettu, mutta kaikki maksaa. Ja tämä perhe saa moninkertaisena sen mitä minun isä saa vaikka raataa töitä koko ajan. Ei ole reilua ei.

Vierailija
6/22 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme työssäkäyvä perhe, äiti, isä ja kaksi lasta. Asumiskulujen jälkeen jää käteen suht sama summa. Välillä mietin että miksi sitä tulee käytyä töissä jos saman rahaa saa olemalla kotona. Ei minunkaan lapset terveitä ole mutta sillä mennään mitä on saatu. Tammikuun lääke maksaa omavastuun verran, onneksi sen jälkeen vain pari euroa per kolmen kuukauden satsi.

Tuolle perheelle vinkiksi, kaikki käsikauppalääkkeet kannattaa pyytää reseptille, se perusvoide ja buranakin, kerryttää vuosirajaa.

Vierailija
7/22 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla jää käteen vuokran jälkeen 400 euroa ja asun yksin, eli vähän sama kuin viiden henkilön taloudelle jäisi 2000. Ei nuo nyt oikeasti mitenkään kovin hienossa tilanteessa ole, etenkin kun otetaan huomioon, että minä en käy edes töissä.

Minulla menee 250 ruokaan + laskuihin kuussa eli taskurahaa jää se 150. Eipä sillä kauheasti riemuita. Toki noille minun käyttötottumuksillani jäisi 950, mutta sekin pitäisi jakaa viiden kesken.

Vierailija
8/22 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuleeko tuo koko summa pelkistä tuista? Siis senttiäkään ei ole itse tienattu? Ja ei, perseen levittäminen ei ole tienaamista.

Vierailija
9/22 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kateellinen vammaisten lasten vanhemmille? Kuitenkin tuossa on mukana omaishoidon tuki ja vammaistukia. Varmastikaan just kuljetuksineen ja lääkkeineen ei monta ylimääräistä euroa tuosta jää. Tiedän, kun itselläkin erityislapsia. Terapiat ja muu syö oikeasti taloutta.

Vierailija
10/22 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ihmetyttää se että jos on syntynyt jo vammaisia lapsia, miksi on tehty lisää? Jos tiedossa että ei ole varaa siihen. Ja 2800€ on paljon. Heillä on monta lasta ja rahaa tulee paljon. Turhaa selittelyä, että ei muka jää rahaa mihinkään.

Vierailija
11/22 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan toi aika uskomattoman kuuloista. Kyllä tolla minusta ihan kohtuullisesti pärjäisi. Nuo ovat kasvattaneet ongelmaansa vielä kahdella koiralla??? Lemmikit ovat aika isoja rahareikiä, että olisi voinut ne jättää hankkimatta, jos ei kerran ole varaa. Ja puolet vähemmän lapsia. Tuosta nyt menee vielä laskuihin rahaa juu, mutta kyllä esim 2000 eurolla saa hyvin ruokaa pöytään kuukauden. Mulla jää laskujen ja muun jälkeen kuussa n 1200 käteen. Miehellä n 1800. Että en vikisisi jos olisin he, itse ovat niin monta lasta hankkineet, ja jos kaksi lasta on vammaisia, ei tulis mieleenkään tehdä enää lisää.

Vierailija
12/22 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me olemme työssäkäyvä perhe, äiti, isä ja kaksi lasta. Asumiskulujen jälkeen jää käteen suht sama summa. Välillä mietin että miksi sitä tulee käytyä töissä jos saman rahaa saa olemalla kotona. Ei minunkaan lapset terveitä ole mutta sillä mennään mitä on saatu. Tammikuun lääke maksaa omavastuun verran, onneksi sen jälkeen vain pari euroa per kolmen kuukauden satsi.

Tuolle perheelle vinkiksi, kaikki käsikauppalääkkeet kannattaa pyytää reseptille, se perusvoide ja buranakin, kerryttää vuosirajaa.

Ai, missäs päin Suomea jää käteen 2800 euroa kuussa asumiskulujen jälkeen kotona hengailemalla? Taidanpa muuttaa sinne elintasopakolaisena, kun ei täälläpäin jää käteen kun reilu 400 euroa.

Vierailija
13/22 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 4 lasta eli samankokoinen perhe. Kaksi työssäkäyvää (kunta-alalla) ja käteen jää verojen ja vuokran jälkeen noin 2800€. Tässä mukana myös lapsilisät.

Mielestäni tulemme ihan hyvin toimeen eli tuolla perheellä olisi peiliin katsomisen paikka. He perustelevat niukkaa toimeentuloa bensakuluilla yms. Meillä palkasta maksetaan vielä lasten päivähoitokulut, bussikortit aikuisille ja kouluikäisille lapsille. Sähkö, puhelinkulut, netti yms nyt menevät lähes jokaisella perheellä joten niihinkään turha vedota.

Olen laskeskellut että emme saa paljoakaan enempää rahaa työtä tekemällä kuin mitä samankokoinen perhe saa sossusta mutta ei silti tule mieleenkään jäädä sossuloiseksi. Onko tämä reilua onkin sitten ihan toinen asia? Mielestäni työtä tekemällä pitäisi kuitenkin saada edes vähän parempi elintaso kuin sossuloisena (muistakaa että loiset saavat myös lääkkeet, harrastukset lapsille, hammaslääkärikäynnit yms ilmaiseksi eli voivat saada jopa paremman elintason kuin työssäkäyvät).

Vierailija
14/22 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän meidän perhe sitten on kun meitä on neljä henkeä ja laskujen jälkeen jää noin 500-600€ ruokaan ym.

Vierailija
15/22 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuasta täytyy tinkiä? Heivaa ne elukat helvettiin ja kyllä on tainnut mammallekin ruoka maistua kun on tuon kokoinen. Hiuksiakaan ei tarvitse värjätä vaan nekin rahat voisi laittaa tärkeämpiin asioihin.

Vierailija
16/22 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tuleeko tuo koko summa pelkistä tuista? Siis senttiäkään ei ole itse tienattu? Ja ei, perseen levittäminen ei ole tienaamista.

Ja sitten täällä vielä kehdataan itkeä kuinka Suomi ei ole hyvinvointivaltio. Tai no ei se työssäkäyvälle keskiluokkaiselle enää oikein olekaan. Ehkä minun pitäisi ottaa joku pikavippi että nuo yhteiskunnan etuasiakkaat pääsisivät lomalle? Voisin juuri ja juuri pystyä maksamaan sen saamatta maksuhäiriömerkintää. Huoh.

Vierailija
17/22 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sääliksi käy näitä nälkää näkeviä. 2000 eurolla ei saa kuin 3,2 tonnia raakaa makaronia. Täytyy nälkää nähdä, koska henkilö kohden vain 533kg raakaa makaronia kuukaudessa ja siitä riittää energiaa vain 62 000 kcal päivää kohden yhdelle henkilölle.

Sydäntä riipaisevaa.

Vierailija
18/22 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ku perheen isä saa joskus sen pienipalkkasen työpaikan, ni johan ne tuetkin tippuu. Laskennallista yhteiskunnan varojen hyväksikäyttöä.

Vierailija
19/22 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa muuten nuo ruokajonot. Aurinkoisena kesäpäivänä on jonolla pituutta, mutta kun vettä sataa vähänkin, niin jonossa vain muutamia ihmisiä ja kaikki ylipainoisia.

Itse olen työttömänä ja saan pienimpää mahdollista tukea ja syön tänäänkin uunilohta, perunaa ja tsatsikia.

Vierailija
20/22 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kommenttini siitä, että jättitukia eivät nosta mamut vaan lestat poistui ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän