Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sossusta mahdollista saada talvivaatteisiin rahaa? (Helsinki)

Vierailija
27.10.2016 |

Lapselle pitäisi ainakin talvitakki ja -kengät hankkia. Mietin, että kun romanitkin saavat sen pukurahansa, niin onko aivan poissuljettua ihan tarpeeseen saada jokin summa.

Ollaan siis asiakkaita jo alun perin. Onko joku saanut viime vuosina vaatteisiin harkinnanvaraista tukea? Tiedän kyllä hyvin, että kuuluvat periaatteessa perusosaan?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kysyä.

Vierailija
2/44 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen lapsi? Nyt vois kyllä löytyä kirppareiltakin jos kiertelis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hope ja kirpparit.

Vierailija
4/44 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On jo 15-vuotias. Ei oikein innostu kirppareista... Oli kyllä kesätöissä ja siitä on vähän säästössä. Vaatteet kuitenkin kuuluu minusta ehdottomasti vanhemman hankkia tavalla tai toisella. 

ap

Vierailija
5/44 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten romanit mitenkään liittyvät sinun lasten talvivaatteisiin? Aika erikoinen rinnastus!

Vierailija
6/44 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostettiin tammikuun alesta. Kaikki oli puoleen hintaan. Nyt on hölmöin hetki ostaa.

Vierailija
7/44 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa vastata itse kysymykseen, mutta mulla esimerkiksi on tälläkin hetkellä facebookin kirpparilla myynnissä ihan siistejä perushaalareita 2-5€/kpl. Tämä siis Helsingissä, eikä tunnu kelpaavan kenellekään. Onhan niitä toki pidetty mutta on ehjiä ja ihan nykyaikaisia haalareita.

Vierailija
8/44 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On jo 15-vuotias. Ei oikein innostu kirppareista... Oli kyllä kesätöissä ja siitä on vähän säästössä. Vaatteet kuitenkin kuuluu minusta ehdottomasti vanhemman hankkia tavalla tai toisella. 

ap

15-vuotiaalle löytyy aivan uudenveroisia takkeja fb:n kirppareilta. Koita nyt vielä ehdotella teinille sitä vaihtoehtoa, niistä vaatteista ei todellakaan näe että on ostettu käytettyinä. Ne kesätyörahat voi sitten käyttää johonkin muuhun.

Vierailija
9/44 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä aina yrittää, aika hyvät perustelut täytyy olla.

Vierailija
10/44 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän siitäkin tulisi jos kaikki rupeaisivat mankumaan sossusta rahaa johonkin?

Kyseenalaistan nyt siksi, koska suuri osa ihmisistä ei saa sossusta mitään - sitten jollekin annetaan rahat pesukoneeseen, toiselle silmälaseihin, kolmannelle lastenvaatteisiin. Systeemi ei ole mitenkään tasapuolinen vaan sattumanvarainen. Jos kohdalle sattuu "reilu" työntekijä, joka asettuu tavallaan hakijan puolelle ja puoltaa juttua, niin henkilö saa apua. Toinen saa taas jonkun tiukkiksen, joka ei myönnä kenellekään mitään harkinnanvaraisesti.

Vierailija
11/44 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorella on siis säästössä kesäansioita? Ei kyllä kuulu teille mitkään ylimääräiset harkinnanvaraiset. Rahaa sille, jolla ei ole mitään.

Vierailija
12/44 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksavathan ne uudenveroiset kirppisvaatteetkin, varsinkin kun muodinmukaista pitäisi olla. 

Mutta täytyy nyt jutella sosiaaliohjaajan kanssa vaikka kasvokkain. Tähän mennessä olen saanut kyllä kaiken, mitä olen pyytänyt, esim. huonekaluja ja kodin tekstiilejä. Toivottavasti nytkin on myötämielinen pienperhettämme kohtaan. 

ap

Vierailija
13/44 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Eli sun mielestä mun ja muiden veronmaksajien pitää kustantaa lapsellesi brännärit vaatteet? Olemme hyvätuloinen perhe, mutta meilläkin kierrätetään lastenvaatteita ja opetetaan lapset siihen että eletään sen mukaan mitä tienataan, ei yli varojen. Jos johonkin ei ole varaa, joko tehdään töitä sen eteen tai sitten tyydytään siihen, mitä saadaan.

Mutta siksi meidän perheessä lapsistakin tulee menestyjiä, ja sun teini kasvaa hyvää vauhtia samanlaiseksi katkeraksi elätiksi kun itse olet.

Ei ne työt meilläkään kivoja ole, mutta tuotetaan kuitenkin enemmän kuin kulutetaan. Ne sunkin sossutuet tulee kaltaistemme puurtajien töistä.

Vierailija
14/44 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorella on siis säästössä kesäansioita? Ei kyllä kuulu teille mitkään ylimääräiset harkinnanvaraiset. Rahaa sille, jolla ei ole mitään.

Nuoren kesätyöansiot katsotaan vähäiseksi tuloksi, jota ei oteta ttt-laskelmassa huomioon. 

Vierailija
15/44 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksavathan ne uudenveroiset kirppisvaatteetkin, varsinkin kun muodinmukaista pitäisi olla. 

Mutta täytyy nyt jutella sosiaaliohjaajan kanssa vaikka kasvokkain. Tähän mennessä olen saanut kyllä kaiken, mitä olen pyytänyt, esim. huonekaluja ja kodin tekstiilejä. Toivottavasti nytkin on myötämielinen pienperhettämme kohtaan. 

ap

No kiva kuulla että opetat saman kuppausmentaliteetin seuraavallekin sukupolvelle.

Vierailija
16/44 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Eli sun mielestä mun ja muiden veronmaksajien pitää kustantaa lapsellesi brännärit vaatteet? Olemme hyvätuloinen perhe, mutta meilläkin kierrätetään lastenvaatteita ja opetetaan lapset siihen että eletään sen mukaan mitä tienataan, ei yli varojen. Jos johonkin ei ole varaa, joko tehdään töitä sen eteen tai sitten tyydytään siihen, mitä saadaan.

Mutta siksi meidän perheessä lapsistakin tulee menestyjiä, ja sun teini kasvaa hyvää vauhtia samanlaiseksi katkeraksi elätiksi kun itse olet.

Ei ne työt meilläkään kivoja ole, mutta tuotetaan kuitenkin enemmän kuin kulutetaan. Ne sunkin sossutuet tulee kaltaistemme puurtajien töistä.

Missä kohden olen osoittanut olevani katkera?

Päinvastoin olen ehdottoman kiitollinen tästä järjestelmästä, joka ei jätä ihmisiä totaaliseen pulaan. Ja tämän järjestelmän mahdollistavat veronmaksajat. Kiitän heitä syvimmin. Paitsi sinua, koska vaikutat inhottavalta ihmiseltä. 

Vaikea uskoa, että sinulla olisi lapsia. Jokainen jolla on, tietää ettei menestystä ja epämenestystä juuri voi etukäteen ennustaa yksilötasolla. 

Vierailija
17/44 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuoren kesätyöansiot katsotaan vähäiseksi tuloksi, jota ei oteta ttt-laskelmassa huomioon. 

No olettettavasti muutama satanen siitä on tullut. Miksei niillä rahoilla voi ostaa talvitakkia /-vaatetta nuorelle? En tosiaankaan ymmärrä, miksi teidän perheelle pitäisi antaa  jotain ilmaiseksi, kun rahaa  on?

Vierailija
18/44 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Hmm? 

Minusta sinä olet tähän mennessä ainoa katkeralta vaikuttava tässä ketjussa. Puurtaja ja raataja, mutta onneksi tulevaisuudessa lapsesi ovat "menestyjiä" :D

Vierailija
19/44 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Missä kohden olen osoittanut olevani katkera?

Päinvastoin olen ehdottoman kiitollinen tästä järjestelmästä, joka ei jätä ihmisiä totaaliseen pulaan. Ja tämän järjestelmän mahdollistavat veronmaksajat. Kiitän heitä syvimmin. Paitsi sinua, koska vaikutat inhottavalta ihmiseltä. 

Vaikea uskoa, että sinulla olisi lapsia. Jokainen jolla on, tietää ettei menestystä ja epämenestystä juuri voi etukäteen ennustaa yksilötasolla. 

Ihmettelen minäkin SUUREEN ÄÄNEEN. Minkälaisen esimerkin annat lapsellesi? Sossuun vaan, kyllä sieltä annetaan rahaa mihin vain haluaa. Törkeää, ellei rahat riitä, olkaa ilman.Kirppareilta saatte juuri teidän tasoonne sopivat vaatteet. Kas kun ette pyydä lomamatkaa Espanjaan, tekisi hyvää köyhälle nauttia lämmöstä.

Olen kahden aikuisen lapsen äiti, molemmat menestyneitä, kun ovat saaneet hyvät eväät kotoa. Tytär ahkera muotialan yrittäjä, poika opiskelee Otaniemessä. Mene ja pyydä Espanjan matkaa ja autoa perheelle. GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

Vierailija
20/44 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko mieleen että sitä varten on lapsilisät?

Katso huutonetistä ja tori.fi sekä kirppareilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi