Lähetin terapeutille lomaltani kuvan
Kommentit (37)
Miksi kukaan lähettää terapeutilleen yhtään mitään kuvia? Mitä mielestäsi tuollaisella käytöksellä saavutat? Se on hoitosuhde, ei mikään kaverisuhde tai vielä läheisempi.
Minä sain terapeutiltani kortin, tosin yhden tapaamisen lopuksi käteen ojennetuna. Minusta se oli ihan ok.
Minun terapeuttini pyysi korttia lomalta.
Terapeuttina voin kertoa, että olen saanut kuvia ja kortteja ihmisten lomareissuilta. Melko neutraali asia on minulle, kuvat ovat siis olleet ns "asiallisia". Yleensä olen lyhyesti kiittänyt viestistä seuraavan käynnin alussa.
Entä jos kaikki sata asiakasta lähettelisi jotain kuvia?
Vierailija kirjoitti:
Terapeuttina voin kertoa, että olen saanut kuvia ja kortteja ihmisten lomareissuilta. Melko neutraali asia on minulle, kuvat ovat siis olleet ns "asiallisia". Yleensä olen lyhyesti kiittänyt viestistä seuraavan käynnin alussa.
Etkö kysy, mitä tämä kertoo asiakkaan transferenssitunteista ja isä-/äitisuhteesta?
Minä tein lapsena terapeutilleni joulukortin. Se oli sillä huoneen seinällä vielä kesälläkin.
Luuletko olevasi jotenkin erityinen?
Ei varmaan voi toimia enää terapeuttinasi.
Kyseessä oli maisemakuva. Lampi kaloineen ja puita näkyvissä, ei ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä oli maisemakuva. Lampi kaloineen ja puita näkyvissä, ei ihmisiä.
Boring.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö kysy, mitä tämä kertoo asiakkaan transferenssitunteista ja isä-/äitisuhteesta?
No ei ole kyllä tullut mieleen :-) tuntuisi aika keinotekoiselta
Vierailija kirjoitti:
Missä menee asiallisuuden raja?
Tulee. Rikoit rajan.