Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perintömökki aiheuttaa kiistaa - vertaistukea?

Vierailija
26.10.2016 |

Meitä on 9 serkuksen joukko perimässä isovanhempiemme mökkiä pohjoisessa - tämä mökki on meille kaikille enemmän tai vähemmän tärkeä paikka ja kaikki ovat toki iloisena ottamassa vastaan oman siivunsa mökistä. Alkaa vaan kovasti vaikuttamaan siltä, että ei tästä tule yhtään mitään. Joukossa on neljä lapsiperhettä, pari sinkkua, yksi perhe aikuisine lapsineen ja pari lapsetonta pariskuntaa. Lapsiperheet tietenkin haluavat kaikki hiihtolomaviikon omaksi mökkiviikokseen, yksi sinkuista tahtoo, että kaikille jaetaan aina kuukausi kerrallaan kiertomenetelmällä, joku haluaa, että mökkiä ehdottomasti vuokrataan ulkopuolisille ja yksi ei missään nimessä suostu siihen, että mökille ei voi jättää mitään henkilökohtaisia tavaroita odottamaan seuraavaa vierailua. Yksi ehdottaa, että jokaisesta perheen ulkopuolisesta mökillä lomailevasta vieraasta maksettaisiin 200€ per viikko, tarkoittaen myös lapsettomien pariskuntien mökinomistajien avopuolisoita, mutta ei kuitenkaan ehdottajan omia aikuisia lapsia tai hänen aviomiestään. Yksi ehdottaa maksettavaksi vuosittaista könttäsummaa mökin ylläpitokassaan + käyttöviikkoihin perustuvaa korvausta, mutta sitten taas osa kokee ymmärrettävästi epäreiluksi sen, että yksi maksaa saman käyttökorvauksen kun vaikka kuusihenkinen perhe, vaikka esimerkiksi vettä sun muuta kuluu paljon vähemmän. Ihan kaamea soppa!

Kertokaahan, miten olette saaneet vastaavat kimppamökkijärjestelmät toimimaan vai oletteko saaneet laisinkaan? Onko parempi vaan myydä oma osuus jollekulle toiselle hyvän sään aikana. Itseäni kyllä houkuttaisi muutaman viikon asumisoikeus pohjoisessa vuoden aikana, mutta ymmärrettävästi kaikki eivät voi aina saada mökkiä käyttöönsä kuukaudeksi parhaana sesonkina...

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksesta tuo vuokraaminenkin työllistää. Mökki pitää siivota, piha ja paikat laittaa kuntoon joka vuokralaisen jälkeen. Olisitko sinä etelästä menossa pesemään jääkaapin ja saunan vuokralaisten jälkeen.

Minä asuin mökkiä lähimpänä ja minun odotettiin ohi mennen hoitavan saunapuut, siivoukset ja mökin ylläpidon vuokralaisten välillä.

Vierailija
22/23 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokemuksesta tuo vuokraaminenkin työllistää. Mökki pitää siivota, piha ja paikat laittaa kuntoon joka vuokralaisen jälkeen. Olisitko sinä etelästä menossa pesemään jääkaapin ja saunan vuokralaisten jälkeen.

Minä asuin mökkiä lähimpänä ja minun odotettiin ohi mennen hoitavan saunapuut, siivoukset ja mökin ylläpidon vuokralaisten välillä.

Meistä asuu kaikki sen verran kaukana, että ostopalveluna tuo mökin siivous/ylläpito menisi :)

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mission impossible

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi