kissan syöminen
Onko kissalle tarkoitus antaa sellainen yksi "märkä ruoka" päivässä ja sen lisäksi kuiva ruokaa? Minkälaisia annoksia teidän pikkukissat syö? Alta vuoden ikäiset siis? Kiitos etukäteen.
Kommentit (14)
Joo, kolme märkää oon antanut. Kuivamuona turvottaa..hammaskarkit päälle.
Kissa syö minkä syö, ei se liikaa ahmi kuitenkaan. Meillä mnee 1,5 pussia märkäruokaa ja hieman kuivaruokaa lisäksi. 7-vuotias pienikokoinen naaras.
No hyiii. Kelatkaa että jotkut syö kissoja joka päivä.
Meillä kissa on iso kissa. (7.5kg, mutta on puoliksi norjalainen metsäkissa eli muutenkin todella iso ja vähän lihavakin.
Annamme sille 2 märkäruoka pussia päivässä ja sitte vielä raksuja. Oollaa yritetty laihduttaa, mutta ei vaan laihdu, mutta ei myöskään liho. Jos ruokamäärä putoaa pienemmäksi rupeaa kissamme olemaan aggressiivinen ja näkee, että sillä on ihan oikeasti nälkä eikä vain kerjäämisen takia pyydä.
Vierailija kirjoitti:
Kissa syö minkä syö, ei se liikaa ahmi kuitenkaan. Meillä mnee 1,5 pussia märkäruokaa ja hieman kuivaruokaa lisäksi. 7-vuotias pienikokoinen naaras.
Minun kissa 12 v on syönyt koko ikänsä pelkkää eläinkaupan kuivamuonaa. Ei suostu syömään muuta. Hyvin on solakka, virkeä ja pirteä.
Vierailija kirjoitti:
Niin? Kissa on eläin kuten on possu ja hevonen. Kissoja ja koiria syödään joissain kulttuureissa. Mikä tässä on väärää, kun kuitenkin itse täytät mahasi nasuilla ja Mansikeilla?
T. Kasvissyöjä
Nii, meidän kissa kyllä ulkoilee paljon et siksi syö reilusti. Et ehkä sekin vaikuttaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Kissa on eläin kuten on possu ja hevonen. Kissoja ja koiria syödään joissain kulttuureissa. Mikä tässä on väärää, kun kuitenkin itse täytät mahasi nasuilla ja Mansikeilla?
T. Kasvissyöjä
Hmm... Kasvissyönnin pitäisi oikeastaan olla hyvänolon tavoittelua, ei mitään moralisointia. Mut joo..
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kissatkin ahmivat, vai miten selität ylipainoiset kissat? Meilä on aina ollut useita kissoja ja jotkut niistä todellakin ahmivat. Ja sitten saattavat oksentaa kaikki samantien. Bulimikkoja? Kenites syy onkin siinä, että ovat löytökissoja, kenties nälkääkin nähneet joskus.
Useimmiten kissat kyllä syövät vain sen, mitä tarvitsevat ja usein myös ihminen on syyllinen siihen ylipainoon - herkut, nääs:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kissatkin ahmivat, vai miten selität ylipainoiset kissat? Meilä on aina ollut useita kissoja ja jotkut niistä todellakin ahmivat. Ja sitten saattavat oksentaa kaikki samantien. Bulimikkoja? Kenites syy onkin siinä, että ovat löytökissoja, kenties nälkääkin nähneet joskus.
Useimmiten kissat kyllä syövät vain sen, mitä tarvitsevat ja usein myös ihminen on syyllinen siihen ylipainoon - herkut, nääs:)
Mun kisulla on vain raskaat luut!
Meidän aikuiset kissat syövät märkäruokaa n 200g päivässä per nenu. Kuivaa silloin tällöin vain aktivointiin. Kasvavalla kissalla ravinto menee kasvamiseen, joten sille voi kyllä oikeastaan huoletta syöttää niin paljon ruokaa kuin kissa tuntuu vaativan. Suosittelen laadukasta märkäruokaa pääasiallisena ruokana, kuivaruokaa ei ollenkaan tai satunnaisesti ja senkin pitäisi olla laatutavaraa. Laadukas kuivaruokakin saattaa silti aiheuttaa ongelmia liiallisesti annosteltuna, koska mm. kuivattaa kissan elimistöä, mikä taas voi johtaa virtsakiviongelmiin.
Kissaa on hyvä ruokkia ainakin se pari kertaa päivässä. Kissaa ei saa missään nimessä paastottaa, sisäelimet kärsii. Monta pientä ateriaa parempi kuin yksi iso.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kisulla on vain raskaat luut!
Ja paksu turkki. Sitäpaitsi sillä on se läskigeeni.
- 7 kg kollin purkinavaaja
Aii...:( mää aattelin et meinaat syödä kissan...