Kasvissyöjät on kovia pieremään
Vähän puhuttu fakta on se, että kasvisruoka pierettää ihan helvetisti. Pavut ja soijarouheet saa perseen rupsuamaan vartin välein.
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Olisko lähdeviitettä, kun on niin kovasti faktaa?
Tunnistan itseni :D :D .
N50 kasvissyöjä
Mä olen kyllä aina ollut kova pieremään. Ihan sama söinkö lihaa vai en.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kyllä aina ollut kova pieremään. Ihan sama söinkö lihaa vai en.
Sulla on varmaan jotain suolisto-ongelmia.
Elämä maapallolla tukehtuisi metaaniin, jos kaikki ihmiset siirtyisivä syömään suositellut 6 kg päivässä tuoreita kasviksia. Ihan oikeesti.
Kasvissyöjänä mulla oli kyllä huomattavasti vähemmän ilmavaivoja, kuin nyt (ja ennen kasvissyöntiä) sekasyöjänä. Ei pidä paikkaansa mun kohdalla :D Max. 2-3 kertaa päivässä vaikka tosin ei edes joka päivä pierettänyt.
Punaisen lihan syöjät taas saavat enemmän niitä vatsasyöpiä...
( Suolistokaasun kehittyminen vatsassa ei muuten ole kuin pelkästään sen sitä aiheuttavan ruuan ominaisuus,eikä siis sen ruuan syöjän tai hänen vatsansa ja suolistonsakaan ominaisuus sinänsä)
Kyllä ne pavut useimpia pierettää.
Jaa. Mulla ilmavaivat taas loppui kokonaan kun ryhdyin kasvissyöjäksi. Liha tuntui "käyvän" suolistossani, mutta kasvisruoka sulaa normaalisti. Ehkä se riippuu siitä minkälainen suolistofloora ihmisellä on.
Söin eilen mm. papuja ja pinaattia ruoan seassa. Olen tänään kotona yksin piereskellyt varmaan pian ainakin 40 pöräystä. Olen juuri tässä miettinyt, että onko tämä normaalia, mutta onhan se sitten kai.
Pelkäsin kasvissyöntiin siirtyessä että piereskelisin kokoajan, mutta en kyllä piereskele yhtään sen enempää kuin ennenkään :D Turvotus tosin on vähentynyt kun jätin samalla maitotuotteet ihan minimiin.
Vierailija kirjoitti:
Kasvissyöjänä mulla oli kyllä huomattavasti vähemmän ilmavaivoja, kuin nyt (ja ennen kasvissyöntiä) sekasyöjänä. Ei pidä paikkaansa mun kohdalla :D Max. 2-3 kertaa päivässä vaikka tosin ei edes joka päivä pierettänyt.
' Neiti Sievänen' meni siellä varmaan ihan punaiseksi kasvoiltaan eikä nyt edes anonyyminä ilkeä myöntää omaavansa tavallisen inhimillisen kehon niinkuin muutkin ja normaalin ihmisen ruuansulatuksen...(eiväthän patsaat,pyhimykset ja näyteikkunoiden kauniit muotinuketkaan koskaan piere)
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Mulla ilmavaivat taas loppui kokonaan kun ryhdyin kasvissyöjäksi. Liha tuntui "käyvän" suolistossani, mutta kasvisruoka sulaa normaalisti. Ehkä se riippuu siitä minkälainen suolistofloora ihmisellä on.
Se liha nimenomaan ei käy. Se tukkii reitit ja muut asiat alkaa käydä, kun ne ei pääse läpi.
Njaa...liha jää suolistoon mätimään, kasvit työstyvät suoliston läpi ja ulos huomattavasti nopeammin kuin liha, elikä - rakas AP - liha se vasta kaasuttaakin, SE on faktaa. :)
Mä en prutkuttele. Jätin lihan pois vuosikymmeniä sitten ja otin tilalle ihania papuja ja vihanneksiä.
Eilisiltainen ruoka:
- vähässä öljyssä paistettu riisi-kikherne-persiljapaistos
- falafelipullia
- hiillostettuja zucchiniviipaleita
- tuoresalaatti
Oli tosi makoisaa. :)
Olisko lähdeviitettä, kun on niin kovasti faktaa?