Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Instagramin logiikka nykyään??

Vierailija
26.10.2016 |

Muutama kuukausi sitten Instagram muuttui siten, että seuraamiesi tilien kuvat lakkasivat näkymästä aikajärjestyksessä. Kun muutos tapahtui, Instagram vakuutteli, että kyseessä on muutos parempaan ja sen myötä voi nähdä ensisijaisesti ne kuvat, jotka haluaa nähdä.

No, mä olen siitä saakka yrittänyt käsittää tämän uuden systeemin hienoutta, mutta en vaan pääse jyvälle. En oikeasti keksi mitään hyvää sanottavaa tästä muutoksesta. En näe läheskään kaikkia kuvia suunnilleen kenenkään seuraamani henkilön galleriasta, jollen mene tili kerrallaan niitä katsomaan. Feediä seuraamalla jää iso määrä kuvia näkemättä, ja siinä on kuvat muutenkin täysin mielivaltaisessa järjestyksessä. Äsken kun katsoin feediäni, pistin merkille kuvien julkaisuajankohtia. Eka kuva feedissä oli julkaistu n. 3 minuuttia sitten, seuraava 22 tuntia sitten, kolmas tunti sitten, neljäs 15 minuuttia sitten jne... Siis ei mitään logiikkaa ainakaan minusta.

Ymmärtääkö teistä joku tätä uutta systeemiä? Onko siinä joku järjellisyys, jota mä vaan en tajua? Kun itse en tosiaan näe mitään järkeä koko systeemissä. En edes tiedä onko tuossa jotain systeemiä, vai onko tää oikeasti pelkkää mielivaltaista kuvien roiskintaa mihin väliin tahansa?? Jos joku ymmärtää mikä tällaisen muutoksen idea oli, niin kerro ihmeessä! Olisi kiva tietää jos homma on oikeasti hyvä juttu ja mä vaan en jotenkin osaa käyttää sitä.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järjetön muutos, tosiaan menee suuri osa kuvista ohi. Kannattaa laittaa päälle julkaisuilmoitukset niille profiileille, joiden kaikki kuvat haluaa nähdä.

Vierailija
2/2 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan järjetön muutos, tosiaan menee suuri osa kuvista ohi. Kannattaa laittaa päälle julkaisuilmoitukset niille profiileille, joiden kaikki kuvat haluaa nähdä.

Siinäpä se, kun julkaisuilmoitukset ovat käytössä, mutta siltikään en näe näiden tilien kaikkia kuvia ja feediin tulee tosi paljon sellaisten tilien kuvia, joista en ole laittanut julkaisuilmoituksia päälle. Tuntuu tosi turhauttavalta, että julkaisuilmoituksista huolimatta Instagram tuntuu päättäneen, että en halua nähdä esim. alle 500 seuraajan tyypin läheskään kaikkia luontokuvia, vaan mieluummin näen jonkun suositun muotibloggaajan joka saakelin salaatin, päivän asun ja lattemukikuvan, vaikka juuri tuollaisiin tileihin en julkaisuilmoituksia ole ottanut päälle. Käytännössä kai Instagram olettaa, että meitä kaikkia kiinnostaa eniten ne tilit, joilla on tuhansia seuraajia. 😡

Pitää kai sitten vaan lakata seuraamasta niitä muotibloggareita, jos muu ei auta. En mä mielelläni unfollaisi heitäkään, koska pidän myös heidän kuvistaan, mutta ei vaan tunnu kivalta, että nuo suositut tilit sitten syrjäyttävät ne vähemmän suositut tilit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi