Missä ajassa olette onnistuneet laihtumaan 20 kg
Pakko oli aloittaa muutos nyt kun vaaka paljasti ylipainoa olevan n. 18 kg. En aio tehdä tätä millään täysin kitukuurilla vaan elämäntapamuutoksella. Ruokavaliosta pois jää ennen kaikkea liika nopeiden hiilareiden mussutus ja herkut minimiin. Olen aloittanut kuun alussa saliharrastuksen päivittäisen lenkkeilyn lisäksi. Vasta viikko sitten päätin aloittaa varsinaisen laihdutuksen ja eilen vaaka näytti kilon vähemmän kuin viikko sitten. En tosin usko, että tällä systeemillä välttämättä sen verran lähtisi koko aikaa ja varsinkaan rasvaa.
Mutta siispä mua kiinnostaakin missä ajassa muut on onnistuneet tuon verran ylipainoa tiputtumaan ja millä metodein ja kuinka pysyvästi.
Itelle ois tärkeintä, että pääsis normaalipainoon ja pysyis siinä. Riittää kun jo kaks kertaa laihduttanut huomattavasta ylipainosta ja molemmilla kerroilla saanut kilot takaisin. Oudointa on se, että tästä pisteestä en yleensä enää liho sama miten elän, mutta tavoitepaino ei pysy koskaan ilman ääretöntä tarkkuutta.
Kommentit (38)
Vuodessa, ja poissa on pysynyt nyt noin toisen vuoden!
Hitaasti mutta varmasti, se kannattaa, tsemppiä sulle painon pudotukseen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylipainoa oli 15 kiloa. Olen 3 kk aikana pudottanut 13 kiloa. Näin normipainon rajalla ollessa ne viimeiset kaksi kiloa lähtee hitaasti, arvelen. Mutta se ei niin haittaa minua, aikaa on. Olen karpannut, eli nälkää en ole nähnyt yhtään ja voinut syödä hyvää ravitsevaa ruokaa.
Eli noin kilo per viikko tahtia olet mennyt. Miten liikuntapuoli?
Ravinto ratkaisee laihdutuksessa. Liikuntaa kannattaa harrastaa vain ihan silkasta ilosta, jos siitä tykkää.
Sehän on toki oma asiansa, että kiinnostaako missä suhteessa se lihas-ja rasvaosuus muuntuu laihdutuksen aikana. Ja minkä muotoinen ja kokoinen se kroppa on laihdutuksen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylipainoa oli 15 kiloa. Olen 3 kk aikana pudottanut 13 kiloa. Näin normipainon rajalla ollessa ne viimeiset kaksi kiloa lähtee hitaasti, arvelen. Mutta se ei niin haittaa minua, aikaa on. Olen karpannut, eli nälkää en ole nähnyt yhtään ja voinut syödä hyvää ravitsevaa ruokaa.
Eli noin kilo per viikko tahtia olet mennyt. Miten liikuntapuoli?
Ravinto ratkaisee laihdutuksessa. Liikuntaa kannattaa harrastaa vain ihan silkasta ilosta, jos siitä tykkää.
Sehän on toki oma asiansa, että kiinnostaako missä suhteessa se lihas-ja rasvaosuus muuntuu laihdutuksen aikana. Ja minkä muotoinen ja kokoinen se kroppa on laihdutuksen jälkeen.
Riippuu yllättävän paljon syömisistä että lähteekö se paino ensisijaisesti lihaksista vai läskeistä.
23kg lähti 2 vuodessa. Lihoin riskiraskaudesta 25kg eli en saanut liikkua ekan kolmanneksen jälkeen yhtään...nooh tuli sitten syötyä kuitenkin... Kilot lähti parissa vuodessa ihan normaaliaktiivisella arjella ja syömällä puhdasta ruokaa -jätin kaikki einekset. Eikä ole takaisin tullut.
2 vuodessa 42 kg paino putos pelkällä ruokavaliolla.
Raskauskiloja on tuon verran lähtenyt puolessatoista vuodessa. Metodeina on ollut ainakin iltasyömisen jättäminen pois (pyrin pitämään syömiset muodikkaassa kahdeksan tunnin aikaikkunassa), päivittäinen kevyt liikunta ja ennen kaikkea ruokavalion korjaaminen ravinteikkaammaksi ja kasvispohjaisemmaksi, toisin sanoen sellaisia muutoksia joita haluan noudattaa lopun elämääni. Pudotettavaa on jäljellä vielä toiset 20kg, minkä odotan olevan vaikeampaa koska lähestytään normaalipainoa ja korjailun varaa ruokavaliossa on enää vähän. Toisaalta ylimääräisen rasvan vähentyessä yleinen energisyys nousee ja liikkuminen helpottuu, joten uskoisin pystyväni lisäämään kulutusta vielä tästä.
Olen parhaimmillani tai pahimmillani laihduttanut Painonvartijoissa 18 kg 12 viikossa. Nekin kilot tuli takaisin muutaman kaverin kanssa. Nyt vuoden aikana olen pudottanut vajaat 20 kiloa syömällä enemmän kasviksia ja hedelmiä sekä lopettamalla iltasyömisen. Olen myös kiinnittänyt huomiota onko syömisen tarve nälkää, pitkästymistä tai ahdistusta. Minulle on helpompaa rajoittaa aikaa kuin karsia syömisiä. Meillä syödään päivällinen noin klo 16-17, nyt pärjään sillä hyvin eikä illalla ole nälkä.
Sairaloiden ruokarytmi ja ruoka,kellon mukaan .Löyty netistä.Nälkä ei näe. Nainen laihtui 30 kg.ylipainoaa pois 3 vuodessa. Samalla toinen nainen ylipainonsa 40 kg. kesti 5 vuotta. Paino ei tullut takaisin koska edelleen sama kellotettu ruoka aika koko perheelle.Hyöty liikuntaa ja 3 X viikossa askelten kerääminen 10 000 askelta päivän aikana.
Parissa kuukaudessa. Toki lähtötilanteeni oli siinä mielessä eri, että olin lihonnut PALJON raskauden aikana, sillä en vaivoiltani pystynyt liikkumaan ollenkaan eikä minulla ollut minkäänlaista itsekuria ruokahimojen suhteen. Tämä jatkui muutaman kuukauden (edelleen 30kg ylimääräistä), kunnes arki alkoi taas rullaamaan ja pistin ruokavalion kuntoon ja aloin käydä vauvan kanssa joka päivä vaunukävelyllä ja iltaisin ryhmäliikuntatunneilla kun isänsä oli kotona.
Ei oikotietä onneen oikein ole, kaikki tietää, että terveellinen ja säännöllinen ruokarytmi, päivittäinen liikunta, paljon vettä ja riittävästi unta on ratkaisu painonpudotukseen. Pitää vain muistaa olla itselleen armollinen, sillä jokaisen keho reagoi omalla tavallaan. Minun kohdallani tämä oli tosi helppoa, koska keho ikään kuin hakeutui normaaliin olotilaansa. Jonka lisäksi olin kovassa kunnossa ennen raskautta, eikä kuntoni nyt ihan nollaan romahtanut vuodessa joten lähtökohtani liikunnan lisäämiselle olivat hyvät. Tämä vauhti ei missään nimessä ole kaikille edes mahdollista vaikka tekisi mitä.
Tsemppiä elämäntapamuutokseen!
Vajaa vuosi menee, vauhti hidastuu loppua kohti.
Laihduin 15 kg viidessä kuukaudessa, kun vaihdoin alaa kaupan kassalta puutarhuriksi.
Seuraavat vuodet lihoin joka talvi 10 kg ja laihduin ne aina kesällä pois työn myötä. Sitten kyllästyin tähän ja muutin elämäntapojani pysyvästi. Nyt en enää syö kesän jälkeen kuin talviunteen valmistautuva karhu.
En näe mitään outoa siinä, että ap lihoo takaisin lähtötilanteeseen, jos elämäntavat eivät ole aidosti muuttuneet ja lihasmassa kasvanut. Pitää myös oppia huomioimaan se, että joinain kausina tarvitsee enemmän energiaa ja joskus keho ja ruuansulatus hyötyisivät jopa paastosta. Ei vain painonhallinnan, vaan siivousprosessin vuoksi.
Joku sanoi, että liikunnalla ei ole merkitystä vaan ravinnolla. Voin vain kuvitella, millainen nahkapussi olisin jojoiluni jälkeen ollut ilman liikunnan kiinteyttävää vaikutusta. Jotkut kun väittävät, etteivät uskalla laihduttaa ollenkaan, ettei jäisi löysää nahkaa.
Ensimmäiset 3 kiloa lähti nopeasti. Sitten pysähtyi, loput lähtivät n. 500 g per kuukausi eli reilut 3 vuotta meni. Laihdutin liikkumalla noin tunnin päivässä ja keventämällä ruokavaliota.
Garcinia Laihdutuslääke - https://nplink.net/439rtinl Olen pudottanut yli 14 kiloa, enkä ole muuten joutunut paljoa muuttamaan ruokavaliotani tai liikunnan määrää.
En tiedä vielä, aloitin juuri. Tulen sitten kertomaan.
Alun kahdeksatta kuukautta (tammi-elokuu 2014).
Näinä "läntisen arvoyhteisön" täydellisen tuhoutumisen aikoina ei suinkaan kannata pyrkiä laihtumaan vaan päinvastoin lihomaan, lihava elää pidempään tuhoutuvassa läntisessä arvoyhteisössä, kun käydään sisäiseen taistoon viimeisistä ruoan muruista.
Vesipaasto joka toinen päivä tai pari päivää viikosta on helppo ratkaisu ainakin minulle. Jos se tuntuu liian rankalta, pätkäpaasto.