Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä ajassa olette onnistuneet laihtumaan 20 kg

Vierailija
26.10.2016 |

Pakko oli aloittaa muutos nyt kun vaaka paljasti ylipainoa olevan n. 18 kg. En aio tehdä tätä millään täysin kitukuurilla vaan elämäntapamuutoksella. Ruokavaliosta pois jää ennen kaikkea liika nopeiden hiilareiden mussutus ja herkut minimiin. Olen aloittanut kuun alussa saliharrastuksen päivittäisen lenkkeilyn lisäksi. Vasta viikko sitten päätin aloittaa varsinaisen laihdutuksen ja eilen vaaka näytti kilon vähemmän kuin viikko sitten. En tosin usko, että tällä systeemillä välttämättä sen verran lähtisi koko aikaa ja varsinkaan rasvaa.

Mutta siispä mua kiinnostaakin missä ajassa muut on onnistuneet tuon verran ylipainoa tiputtumaan ja millä metodein ja kuinka pysyvästi.

Itelle ois tärkeintä, että pääsis normaalipainoon ja pysyis siinä. Riittää kun jo kaks kertaa laihduttanut huomattavasta ylipainosta ja molemmilla kerroilla saanut kilot takaisin. Oudointa on se, että tästä pisteestä en yleensä enää liho sama miten elän, mutta tavoitepaino ei pysy koskaan ilman ääretöntä tarkkuutta.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipainoa oli 15 kiloa. Olen 3 kk aikana pudottanut 13 kiloa. Näin normipainon rajalla ollessa ne viimeiset kaksi kiloa lähtee hitaasti, arvelen. Mutta se ei niin haittaa minua, aikaa on. Olen karpannut, eli nälkää en ole nähnyt yhtään ja voinut syödä hyvää ravitsevaa ruokaa.

Vierailija
2/38 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkän ajan pudotustahti on n. 2 kg viikossa eli 10 viikkoa. Mutta se on sitten todella tavoitteellista ja tehokasta laihduttamista ruokavaliomuutoksen ja treenin avulla. Jos pelkästään kahvipullan jättämällä meinaa laihduttaa, niin sitten tahti on vähän toinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylipainoa oli 15 kiloa. Olen 3 kk aikana pudottanut 13 kiloa. Näin normipainon rajalla ollessa ne viimeiset kaksi kiloa lähtee hitaasti, arvelen. Mutta se ei niin haittaa minua, aikaa on. Olen karpannut, eli nälkää en ole nähnyt yhtään ja voinut syödä hyvää ravitsevaa ruokaa.

Eli noin kilo per viikko tahtia olet mennyt. Miten liikuntapuoli?

Vierailija
4/38 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan vaikka en ole 20kg vielä tiputtanutkaan mutta samanlaisen muutoksen tehnyt kuin sinä. Minulla on lähtenyt noin 500g viikossa, eli hitaasti mutta varmasti. Tylsää mutta totta: syö vähän alle kulutuksen ja liikkuu niin että on mukavaa ja nousujohteisesti niin siitä ne kilot vaan sulaa. Aika paljon pitänyt pohtia sitä MITEN ja MIKSI se +20kg on tullut ja sitten tehdä päinvastoin.

Olen laskeskellut että 20kg lähtee noin 2 vuodessa, koska keho ei toimi kuin kello ja välillä on suvantovaiheitakin.

Vierailija
5/38 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alussa lähti nopeasti kiloja, nyt viime aikoina vain puoli kiloa viikossa. Mutta mielestäni se on hyvä tahti. Teen ulkolenkkejä pari joka päivä, mutta ei ne mitään verenmaku suussa lenkkejä ole. En jaksa liikaa keskittyä "laihduttamiseen", yritän mieluummin elää siten kun hyvältä ja omalta tuntuu. Kunhan paino on vaan alaspäin jokaisen kahden viikon keskiarvona edes puoli kiloa, niin olen tyytyväinen.

Vierailija
6/38 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ftmam kirjoitti:

Vastaan vaikka en ole 20kg vielä tiputtanutkaan mutta samanlaisen muutoksen tehnyt kuin sinä. Minulla on lähtenyt noin 500g viikossa, eli hitaasti mutta varmasti. Tylsää mutta totta: syö vähän alle kulutuksen ja liikkuu niin että on mukavaa ja nousujohteisesti niin siitä ne kilot vaan sulaa. Aika paljon pitänyt pohtia sitä MITEN ja MIKSI se +20kg on tullut ja sitten tehdä päinvastoin.

Olen laskeskellut että 20kg lähtee noin 2 vuodessa, koska keho ei toimi kuin kello ja välillä on suvantovaiheitakin.

En ole ap vaan se 13 kiloa pudottanut. Minulla ne ylikilot on tulleet ihan puhtaasti hyvästä ruoasta. Ei kahvipullasta tms. Olen perso maukkaalle suolaiselle ruoalle, ja pasta-annoksia on tullut otettua sitten aina kaksi kerralla jne kun on vaan niin hyvää… 

Vierailija
7/38 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein tuon vuodessa ilman liikuntaa. Minulla on sairaus, joka aika lailla tehokkaasti estää esim. kävelyn tai pyöräilyn, uimahallia taas ei ole 20 km säteellä. Siksi laihdutin ruokavaliolla. Ideana on syödä vain sitä, mitä haluan eli saan syödä vaikka pelkkää suklaata, kunhan päivässä kalorit jäävät alle 1200:n. Käytännössä en toki noin syö, ilman muuta otan huomioon vitamiinien, proteiinien jne. tarpeen, mutta en esim. syö raejuustoa, koska inhoan sitä, vaikka ravitsemusterapeutin mielestä se olisi mitä parhainta salaatinlisää.

Vierailija
8/38 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkän ajan pudotustahti on n. 2 kg viikossa eli 10 viikkoa. Mutta se on sitten todella tavoitteellista ja tehokasta laihduttamista ruokavaliomuutoksen ja treenin avulla. Jos pelkästään kahvipullan jättämällä meinaa laihduttaa, niin sitten tahti on vähän toinen.

Joo ei ihan noin nopea pudotustavote oo mulla ja nopeahkoilla tiputuksilla oon feilannut aiemmin. Jouluun mennessä jos 6 kiloa vielä tippunut niin oon todella onnellinen. Tarkotus kun ois muuttaa ruokavaliota ja liikuntatottumuksia niin, että niissä pysyminen ei olis jatkossakaan vaikeaa.

Vierailija
9/38 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

15kg (normipainosta lievään alipainoon) kesäloman aikana. 

Vierailija
10/38 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painonvartijoissa aikanaan lähti vähän yli 20 kiloa neljässä kuukaudessa - ja kaikki tuli hurjaa vauhtia takaisin. Myöhemmin omin päin laihduttaessa tavoitteena oli kilo kuukaudessa, mutta ei siinä ihan niin kauan mennyt, ehkä 10 kuukautta. Kummallista kyllä, laihduttaminen tuntuu minusta helpommalta kuin saavutetussa painossa pysyminen. Ehkä pitäisikin pyrkiä laihtumaan mahdollisimman hitaasti, vaikka puoli kiloa kuukaudessa... :)

Vierailija
11/38 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni -20kg tiputtamiseen kaksi vuotta. Nyt paino on junnannut samassa vuoden eikä millään keinolla mene alas. Toivon vielä saavani -10kg pois.

Vierailija
12/38 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ei ihan noin nopea pudotustavote oo mulla ja nopeahkoilla tiputuksilla oon feilannut aiemmin. Jouluun mennessä jos 6 kiloa vielä tippunut niin oon todella onnellinen. Tarkotus kun ois muuttaa ruokavaliota ja liikuntatottumuksia niin, että niissä pysyminen ei olis jatkossakaan vaikeaa.

Keho sopeutuu ja kun on tottunut syömään "normaalisti", niin sen uuden normaalin pitäminen on aina vaikeaa. Valitettavasti. Se on oikeasti niin minimaalista (nykystandardeilla) mitä esim. kevyttä toimistotyötä tekevän naisen pitäisi syödä pysyäkseen hoikkana. Kaikki ruoka tuppaa olemaan niin energiapitoista, että on vaikeaa saada maha täyteen saamatta liikaa energiaa. Tai sitten pitää kiusata itseään muuten syömällä ruokia kuten höyrytettyä seitä ja kasviksia, mikä ei sitten muuten ole tyydyttävää ainakaan pitkällä aikavälillä.

Vierailija
13/38 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap paljastaa olevansa nimenomaan makeanperso eli makeita herkkuja on tullut syötyä aivan liikaa viikossa. Siis todellakin aivan liikaa. Lisäksi leipää on tullut syötyä liikaa ja ennen kaikkea vaaleaa. Eli paljon turhia huonoja hiilareita. Siksipä keskityn nyt ennen kaikkea näihin ongelmakohtiin, mutten täyskieltäytymisellä vaan hurjalla vähentämisellä. Muuten ruokailussa ei oo niin suuria ongelmakohtia, mutta lisään kasvisten osuutta ja vähennän pastan, risiin, perunan tms osuutta ruokailuissa. Alkoholin kulutus mulla on hyvin vähäistä, mutta saatan jatkossakin juoda yhden 0,33 kuivan siiderin viikonloppuna.

-Ap

Vierailija
14/38 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduin neljässä kuukaudessa 10kg. Söin kasvispanotteisesti normaalirasvaista ruokaa. Tunnin kävelylenkki 5-6 kertaa/viikko

Vierailija
15/38 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Painonvartijoissa aikanaan lähti vähän yli 20 kiloa neljässä kuukaudessa - ja kaikki tuli hurjaa vauhtia takaisin. Myöhemmin omin päin laihduttaessa tavoitteena oli kilo kuukaudessa, mutta ei siinä ihan niin kauan mennyt, ehkä 10 kuukautta. Kummallista kyllä, laihduttaminen tuntuu minusta helpommalta kuin saavutetussa painossa pysyminen. Ehkä pitäisikin pyrkiä laihtumaan mahdollisimman hitaasti, vaikka puoli kiloa kuukaudessa... :)

Sepä se kyllähän se laihdutus onnistuu, kun pääsee vauhtiin ja motivoituu tuloksista ja löytää sen keinon millä kilot sulaa kohtuu tasaista vauhtia. Sitten kun pääsee tavoitteeseen niin sitä usein huokaa helpotuksesta, ja unohtaa, että luisumista ei saa sittenkään juuri sattua tai kilot alkaa heti kerääntyä takaisin. Eli motivaation pitää olla jatkuvaa. En tiedä auttaisiko ittensä pakottamienen vaa'alle viikottain tekemään täyskäännöksen ajoissa, jos huomaa takapakin alkaneen.

-Ap

Vierailija
16/38 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan fiksulta suunnitelmalta kuulostaa. Olishan niitä tuloksia kiva saada tosi nopeeta tahtia, mutta oon läheisillä huomannu, että hitaalla laihdutuksella on usein helpompi laihtua pysyvästi kuin kitudieeteillä.

Vierailija
17/38 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli tuo sama 20kg tavoite,kun lihosin vuoden seurustelun aikana yli 15kg ja ennen lihomistani oon ollut aina normaalipainoinen ja urheilullinen. Suunnittelin tulevaa prosessia ehkä pari kuukautta ja päätin, että vuodenvaihteesta kesäkuun ensimmäiseen päivään mennessä minun on tiputettava 20kg.

Herkut jätin kokonaan pois ja pienensin annoskokoja huomattavasti. Aloitin salilla käymisen n 4 krt viikossa. Paino tippui aluksi hurjaa vauhtia ja ulkonäkö parani nopeasti. Sitten tuli vaiheita, jolloin paino junnasi pidempään paikoillaan. Mutta kesäkuun ekana päivänä pääsin melkein tavoitteeseeni: eli 18kg lähti. Myöhemmin vielä ne 2 'ylimääräistä' kiloa. Nyt oon 24v ja saman kokoinen edelleen.

Onneen ei oo oikoteitä. Mun mielestä. Eli raskas duuni ja vahva mieli palkitaan! Onnea ja voimia sinulle tähän projektiin! :)

Vierailija
18/38 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karppauksella lähti, noin puolessa vuodessa. Lievän ylipainon puolelta alipainon rajoille, vahingossa paino jatkoikin putoamistaan tavoitepainon saavuttamisen jälkeen. Tästä aikaa viitisen vuotta, painoa tuli treenin myötä muutama kilo takaisin mutta ei ole vaikeuksia pitää bmi 19-20.

Vierailija
19/38 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ravinto ratkaisee laihdutuksessa. Liikuntaa kannattaa harrastaa vain ihan silkasta ilosta, jos siitä tykkää.

Vierailija
20/38 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lähti silleen, että kahdessa viikossa tein yhden muutoksen. Eka lisäsin veden juonta, sit lisäsin kasviksia joka aterialle, vähensin leivän jne. Tää toimi pysyvänä mulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi