Hesan asunnot törkeitä lääviä törkeällä hinnalla
Talot vanhoja kun mitkät, älyttömän pieniä ja vessasta ja keittiöstä löytyy samat kalusteet mitkä sinne on lyöty vuonna -61 kun talo lyöty pystyyn. Se vuoden -61 helkaman hellakan syö yhtään enempää sähköä kun tämän päivän vehkeet. Tämä -61 oli vieläpä uusi talo. Asunnoista löytyy jotain ihme parvia mitä et löydä kun honkarakenteiden kesämökkikuvastosta. Amme! Siis ei oikeesti, vieläkö näitä on olemassa? Ei oikein pysty hyvällä omatunnolla maksamaan 750e/kk vuokraa jostain 20m2 koirankopista sijainti hevonkuusi, jonne saa edes pientä pesukonetta vessaan. Samalla rahalla vietät luksuselämää Jkl.n Lutakossa 2010 rakennetusta saunallisessa 55m2 kaksiossa josta kattelet lasitetulta parvekkeelta järvinäköalaa 9 kerroksesta, auto lepää hallissa ja keskustassa olet 5min. No iteppähän hoidin itteni Hesaan, mutta sanonpahan vaan, että on hieman hinnat karanneet. Ostettava heti oma kun on mahdollista, kun jo sillä putoo asumiskustannukset 200e/kk.
Kommentit (19)
Ja silti ihmiset muuttaa tänne. :)
Olipa taas selkeää ja asiallista kritiikkiä. Mistä me edes tiedetään onko tuota "-61" taloa edes olemassa? Kakskyt neliötä 750e kuulostaa myös paskapuheelta.
Vierailija kirjoitti:
Talot vanhoja kun mitkät, älyttömän pieniä ja vessasta ja keittiöstä löytyy samat kalusteet mitkä sinne on lyöty vuonna -61 kun talo lyöty pystyyn. Se vuoden -61 helkaman hellakan syö yhtään enempää sähköä kun tämän päivän vehkeet. Tämä -61 oli vieläpä uusi talo. Asunnoista löytyy jotain ihme parvia mitä et löydä kun honkarakenteiden kesämökkikuvastosta. Amme! Siis ei oikeesti, vieläkö näitä on olemassa? Ei oikein pysty hyvällä omatunnolla maksamaan 750e/kk vuokraa jostain 20m2 koirankopista sijainti hevonkuusi, jonne saa edes pientä pesukonetta vessaan. Samalla rahalla vietät luksuselämää Jkl.n Lutakossa 2010 rakennetusta saunallisessa 55m2 kaksiossa josta kattelet lasitetulta parvekkeelta järvinäköalaa 9 kerroksesta, auto lepää hallissa ja keskustassa olet 5min. No iteppähän hoidin itteni Hesaan, mutta sanonpahan vaan, että on hieman hinnat karanneet. Ostettava heti oma kun on mahdollista, kun jo sillä putoo asumiskustannukset 200e/kk.
Luksuselämää Lutakon kaksiossa?
Nojoo, kysyntä ja tarjonta määrää hinnat. Kuten sanoit, itsepähän sinäkin halusit Helsinkiin, kuten niin monet muutkin. Koska asunnoille kuin asunnoille ottajia riittää, nousee surkeampienkin murjujen hinnat korkealle.
Muuta Forssaan, halpoja vuokra-asuntoja.
Miksi et muuta sinne lutakkoon (?) takaisin? Eihän täällä ole pakko olla.
No ei täällä Jyväskylässäkään nyt niin halpaa ole...
Mikset etsi asuntoa jostain Helsingin lähikunnasta?
Mä asun kantakaupungissa, Hki, 57 neliötä parvekkeella, 673e vuokra.
No minkäs teet kun oikeistolaiset kokkareet ja keskustalaiset etunenässä on tahallaan halunneet luoda tällaisen tilanteen että asuntosijoittajat (joihin itse lukeutuvat) saa lisää massia kelvottomilla murjuilla. Keskustalaisilla vielä jokin maakuntapoliittinenkin tavoite tahallaan pitää hintoja korkealla. Tuloksena sitten koko Suomen talous sakkaa kun työvoimalla ei ole varaa mennä työpaikkojen luokse.
Asuntopula olis ratkaistavissa vaikka heti kun niin _halutaan_. Se ei vaadi muuta kuin asuntojen riittävää rakentamista kysyntää vastaamaan.
Kyllä tuohon hintaan pitäisi noin pieni yksiö jo saada siinä kunnossa että on putkiremppa tehty jolloin kylppäri kondiksessa ja amme hävitetty ja muutenkin pinnat laitettu. Tai sitten on ylihintainen vaikka olis missä ullalinnassa. Vuokra hinnat on kovat koska asuntojenkin hinnat ovat kovat.
Vanhat 20-24m2 yksiöt ovat helsingissä siinä 150-200 000€ että siinä saa jo pelkkää lainanlyhennystä maksaa sen 700€ plus yhtiövastike päälle.
Itse olen myymässä uuden karheaa kolmiota hyvältä paikalta kohtuulliseen 260000€ hintaan. Nyt lähtee kelpo kämppä stadilaisittain halvalla.
Turkulaisilta otetaan tuplavuokra täällä Hesas
Kaikki on kamalan kallista ja vanhaa. Mut minkäs teet kun työt ovat täällä Helsingissä.
Vain kuluttaja (asunnon ostaja/vuokraaja) määrittelee hinnan.
Toteutunut hintahan on juuri se, mitä ollaan valmiita maksamaan. Näin yksinkertaistettuna... Toki esim. asumistukijärjestelmä vääristää markkinoita.
en voi ymmärtää miksi kysytään luottotietoja näistä homeisistä kämpistä,itse olen huomannut saman kun käynyt katsomassa asuntoja että kauheessa kunnossa useammat,minulla on maksuhäiriötä ja tietenkäöän en saa näitä asuntoja mutta mielummin asun ulkona kuin otan homeisen ylihintaisen luukun jossa menetän vielä terveyteni!
Vierailija kirjoitti:
Muuta Forssaan, halpoja vuokra-asuntoja.
Vorssa kuulostaa vihapuheelta + ei houkuta päästä matun,Tatun ja patun naapuriksi
Mkä pakko tänne on tunkea?
Kysynnän ja tarjonnan laki jyurää. Jos ei ole varaa, niin turha vinkua.
Mitä vikaa siinä ammeessa on? Meitä taas harmitti, kun poistivat ammeen putkiremontin yhteydessä. Vuokrakämppä, niin eipä siitä voinut edes neuvotella kun omistaja halusi tilalle surkean ahtaan suihkukaapin. Amme oli parempi.
Täällä kaikki on kallista. Myös omassa kodissa asuminen. Jos omistat tontin ja kiinteistön saat maksaa sikamaista kiinteistöveroa. Jos taas olet vuokratontilla maksaa pelkkä tontin vuokra saman kun landella koko asunnon vuokraus olisi.