Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun kopioi tiliotteen exceliin, niin miksei summa-funktio toimi? Pitääkö poistaa plussat summista vai mistä kyse?

Vierailija
08.03.2006 |

Olen tässä ihmetellyt miten saisin excelin laskemaan tiliotteesta kopsattujen lukujen summat. Luvut on merkattu panoissa tyyliin 200,00+ ja otoissa 200-. voiko syy olla noissa merkeissä? Pitäisikö plussat käydä yksitellen poistamassa?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niille sarakkeille sitten laitat summafunktiot. toisen sarakkeen eteen luku negatiivisessa muodossa ja avot.

onnistuuko tuolla tavoin?

Vierailija
2/5 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä saisin eroteltua ne eri sarakkeisin? Ja toisaalta, ajatus oli myös, kun minulla ja miehelläni on yhteinen tili, niin olisin halunnut erotella sieltä myös minun ja mieheni otot ja panot summa.jos funktiolla, mutta sekään ei toimi..

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=108&conference=45000000…

siellä on muutama ansioitunut neuvoja usein paikalla! tsemppiä!

Vierailija
4/5 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo + ja - merkit tekevät luvuista tekstimuotoisia ja näin niitä ei voi laskea yhteen.

Tämän voi kiertää seuraavasti. Jos haluat solun D15 arvon laskettavaan muotoon, niin:

- laita soluun E15 kaava: =JOS(PITUUS(D15)<7;VASEN(D15;4);VASEN(D15;5))

- laita soluun F15 kaava:

=ARVO(E15)

Sarakkeen F luvut voit sitten laskea yhteen.

Tällä keinolla eivät laskut mene tasan sentin tarkkuudella, mutta minulle tämä tarkkuus riittää. Jos haluat tarkemman, pitää ensimmäiseen kaavaan tehdä määritelmät solun D15 eri pituuksille.

Vierailija
5/5 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyypä mennä kokeilemaan!

ap:)