Mies ei tiedä ikääni - pitääkö kertoa?
Oon tapaillut muutaman kerran itseäni 10 v nuorempaa miestä. Olen 44v ja mies 32 tai 33v. Tapasimme alunperin ravintolassa ja mies pyysi minua ulos. Viimetapaamisen jälkeen tajusin, että mies ei todennäköisesti tiedä ikääni. Saattaa olla, että hän luulee, että olen samanikäinen..
Asia kävi ilmi, kun juteltiin opiskelusta. Hän kyseli olisinko käynyt AMK:n, jos en oliis päässyt yliopistoon... no joo, mutta kun silloin ei vielä ollut AMK:ta (vaan opistotaso) :)
Asia on alkanut vaivaamaan. Olen tosi ihastunut mieheen ja tiedän, että hän myös. Mutta ikäeroa on kieltämättä aika paljon ja voisiko se kariuttaa suhteemme?
Kevennyksenä vakavaan asiaan: Hyvänen aika ihmiset - googlettakaa kumppaninne ennen (vakavampaa) seurustelua, niin vältytään molemmat hankalilta tilanteilta :) :)
Kommentit (11)
Hei.
Päätös on tietenkin sinun itsesi tehtävä.
Itse ajattelen, että parisuhteessakin (myös näinkin orastavassa alussa) on tärkeää, että saa olla sellainen mikä oikeasti on. Mitä siitä seuraisi, jos ikään kuin antaisit tuon väärinoletuksen olla voimassa? Joutuisitko kenties esittämään nuorempaa tai vahtimaan, ettei totuus tule ilmi? Mitä tämä seikka aiheuttaisi suhteellenne ja itsetunnollesi? Itse uskon, että salaisuudet eivät ole omiaan kiinteyttämään minkäänlaista ihmissuhdetta, vaan päinvastoin vieroittavat ihmisiä toisistaan. Mutta mitä sinä itse ajattelet ja miten ajattelit toimia?
En tiedä ketään, joka ei tietäisi kumppaninsa ikää. Tietysti jos meinaatte vaan vähän nussia, niin ei kai sitä ole pakko tietää. Jos mies haluaa vaikka lapsia, niin todellakin kerrot ikäsi.
Mitä väliä sillä iällä on? Suhteet kariutuvat nykyisin muutenkin aina joten nauti sen aikaa kuin nykyinen kestää.
Miten itse arvasit miehen iän? Voithan ottaa ikäasian puheeksi ja sitten mietitte, haittaako se ero.
Tottakai kerrot. Mainitse vaikka jotenkin sivulauseessa eli älä tee siitä mitään isoa juttua :)
Reilua miestä kohtaan kertoa, jo ihan senkin takia jos miehellä vaikka on lapsihaaveita tms.
Kyllä. Jos itse olisin 30v mies niin en missään nimessä laittaisi ikäistäsi naista jos haluaisin perustaa jollain aikavälillä perheen. Olisit siis kiero jos suhde syvenee etkä kerro ikääsi.
Ei tod tartte jos ei kysy. Itsekkään en tiedä naiskumppanini ikää. Sen verran kyllä, että on mua vanhempi.
Seurustelin aikoinani naisen kanssa jonka olin tavannut e-kontaktin kautta. Nainen ilmoitti iäkseen 36 vuotta mutta myönsi ettei se "ihan" pidä paikkaansa. Hän ei suostunut kuitenkaan oikeaa ikäänsä kertomaan.
Lopulta onnistuin löytämään hänen tietonsa koulukaverit.comista. Pienellä laskutoimituksella selvitin hänen iäkseen 42 vuotta jonka hän sanoi "ehkä" pitävän paikkaansa. Se ei minua kuitenkaan haitannut koska hän luulinminun olevan 41.
Oikeasti olin silloin 49.
Terkkuja vaan sinne Kaakois-Suomeen.:)))
Olen itse 34 ja amk-tutkinnot alkoivat kauan ennen kun itse sitä kävin. Googlen mukaan 5 vuotta aikaisemmin. Eli voihan mies hyvin olla perillä iästäsi, muttei tarkoista amk-ajoista. Mutta lapsiasian suhteen ei ehkä kannata ikää ikuisesti peitellä.
Pitää kertoa mielestäni. Salailu pilaa orastavan suhteen helposti.
Itse tiedä parikin pariskuntaa, jossa mies noin 10v nuorempi. Kerro pian, mutta sitten kun teillä hyvä hetki.