Hyväkroppaiset! Mitä teette sen eteen?
Minkälaista rääkkiä hyvän kropan ylläpitäminen vaatii? Olin äsken hiit-treenissä ja luulin olevani hyvässä kunnossa mutta en olekaan enää niin varma. Alkoi masentaa kun olin aivan loppu viivajuoksujen ja burpee-liikkeiden jälkeen samalla kun nämä hyväkroppaiset tekivät puolet nopeammin ja pitivät sitä basic treeninä :D
Kommentit (24)
Olen ollut aina hoikka, hyväkroppainen ja -kuntoinen. Silti on ollut ihan oma tietoinen valinta vahtia mitä syön ja harrastaa säännöllistä ja vaihtelevaa liikuntaa, vaikka ei jaksaisi. Ei siihen muuta vaadita kuin itsekuria ja rutiineissa pysymistä.
Teen tämän ehkä jonkun mielestä pinnallisista syistä - eli koska haluan tuntea itseni kauniiksi, viehättäväksi ja terveeksi, vaikka ikää tulee. Minulle se on kuitenkin todella tärkeää.
3x viikossa salia ja vähän lenkkeilyä. Ei se nyt niiiin paljoa vaadi. Ei se kroppa siitä enää paljoa parane jos vetää ihan överiksi ja alkaa treenata kuin ammattiurheilija.
Vahtaan syömisiäni ja harrastan liikuntaa. Olen hieman laiska joten syömisiä saa katsoa enemmän. Pakotan itseäni myös hyötyliikuntaan eli kävelen portaita ja en ota bussia lyhyille matkoille.
Oletan olevani suhteellisen "hyväkroppainen", mutta siis suoraan sanottuna en tee mitään oikein kroppani suhteen. Syön tolkuttomasti karkkia ja muita herkkuja, oksennan, en urheile tms. Olen niin kateellinen kaikillle urheilullisille tapauksille!
Joskus urheilin, mutta sekin oli parin kilsan lenkkeilyä ja kotijumppaa - silloin näkyi lihasten ääriviivat vatsassa jne
Syön hyvin :).Ihan totta. En ole himoliikkujakaan.On luonnostaan kapea vyötärö isohkot rinnat ja kaunis peppu.
Tiukka treeni ja katson aika tarkkaan syömiseni.
Vierailija kirjoitti:
3x viikossa salia ja vähän lenkkeilyä. Ei se nyt niiiin paljoa vaadi. Ei se kroppa siitä enää paljoa parane jos vetää ihan överiksi ja alkaa treenata kuin ammattiurheilija.
Sama täällä. Nyt on menossa voimanosto-ohjelma juurikin 3 x viikossa. Aerobisena sen lisäksi kerran viikossa hölkkälenkki tai maastopyöräilyä + sählypeli kerran viikossa ja jonkin verran kävelyä. Sillä pysyy hyvin kuosissa. Jos tekisin enempää tai yrittäisin vetää kovempaa, niin motivaatio katoisi. Treenien pitkäkestoisuus pitkälle eläkeikään on kuitenkin se salaisuus, jolla pysytään kunnossa. Ei se, että treenataan kovaa muutama viikko ja hajotetaan nivelet ja sen jälkeen unohdetaan treenit taas vuodeksi-pariksi ja vedetään vielä urakalla mättöruokaa päälle - ikään kuin itselleen kostoksi :-)
Vierailija kirjoitti:
Oletan olevani suhteellisen "hyväkroppainen", mutta siis suoraan sanottuna en tee mitään oikein kroppani suhteen. Syön tolkuttomasti karkkia ja muita herkkuja, oksennan, en urheile tms. Olen niin kateellinen kaikillle urheilullisille tapauksille!
Joskus urheilin, mutta sekin oli parin kilsan lenkkeilyä ja kotijumppaa - silloin näkyi lihasten ääriviivat vatsassa jne
Karkin oksentaminen on hirveää :-D never again
Ensinnäkin katson mitä syön, tasapainoinen ja terveellinen ruokavalio ja herkuttelua silloin tällöin - hyvä kroppa tehdään myös syömällä oikein. Käyn salilla, juoksen juoksuvaunujen kanssa, olen palkannut personal trainerinkin kerran ja teen häneltä saamaani monipuolista treeniohjelmaa. Liikuntaa/treeniä siis 3-4 kertaa viikossa ja todella nautin siitä; omaa aikaa työn ja pienten lasten sijaan (mies on silloin lasten kanssa).
Itse hyvä kroppaisena ja sellaiseen synnytyksien jälkeen palanneena voin kertoa että aktiivinentervee, 6xvkossa jotain urheilua/liikkumista. Osa rankemmin osa kevyemmin. Mutta pääsääntö on itsellä että viikossa on yksi lepopäivä, sekin välillä saattaa täyttyä reissusta laavulle tms retkeilystä.
Paljon kun heiluu ja tekee niin saa syödäkin ihan mitä haluaa, aineenvaihdunta käy mahdottoman kovilla kierroksilla ja aina aamuisin herään nälkäisenä.
Ruokavalio on kylläkin myös terveellinen. Aamuisin ja iltaisin puuroa. Iltapäivällä proteiinia sisältävä välipala ja kasviksilla höystettyjä lounaita ja päivällisiä. Välillä herkuttelua mutta pääasiassa pysytään ruodussa.
Summa summarum liiku ja syö terveellisesti.
Siis halusitko tietää, miten saa hyvän kropan vai miten saa hyvän maitohappokestävyyden? Treenata suorituskykyä on eri asia kuin treenata ulkonäköä. Hyvän ulkonäön saa treenaamalla vähän tyhmästikin, kunhan treeni on riittävän usein riittävän rankkaa ja pitää huolen ruoan laadusta. Suorituskykyä parantava treeni taas edellyttää onnistuakseen, että tietää mitä osa-aluetta haluaa parantaa ja millaisella treenillä se onnistuu.
Nimim. Kumpaakin tehnyt
Crosstraining-tunneilta on hyvä vartalo, mutta enimmäkseen olen käynyt voimaa kehittävillä tunneilla ja kestävyystreeniä olen tehnyt vähemmän. Ruokavalio on perusterveellinen, mutta kyllä herkkujakin mahtuu joka viikolle.
Tekemällä aerobista aerobinen kunto kasvaa. Aluksi on vaikeaa, mutta palkitsevaa on huomata jaksavansa jotain esim. burbeeita tietyn verran ilman järkyttävää hengästymistä. Mutta jälkeen siis jään jumppapirkoista, kun mielenkiinto on ollut enemmän sarjapainojen kasvattamisessa.
Liikun joka päivä( ehkä kerran 2vkossa lepopäivä). Juoksen 3-4 krt viikossa. Ratsastan yhtäpaljon. Kotilihaskuntotreeni 2krt vko vatsat, kädet. Kävelen jonkin verran lisäksi... Liikun koska siitä tulee hyvä olo, näytän hyvältä ja sen avulla nukun suht normaalisti. On hemmetin kivaa olla hyvässä kunnossa! Sohvaperunaa musta ei tule ellen sairastu vakavasti, en vaan käsitä miten kukaan voi elää vetelää ja passiivista elämää.
Mulla on ikäisekseni (56v) hyvä kroppa.
Olen normaalipainoinen, syön monipuolisesti itsetehtyä ruokaa ja luontaisesti vältän turhia hiilareita esim leivässä ja valkoisessa pastassa. Tosin olen perso makealle muuten.
Mulla on hyvät geenit - niin vartalon mallin kuin ihonkin suhteen. Olen poikamainen ja hyväryhtinen vartaloltani, rinnat on pienet (B) ja kiinteät. Ihotyyppi sisältää paljon kollagenia joten ei ole ryppyjä esim decoltessa lainkaan vielä. Vatsanahkassa näkyy aavistus päärynänmuotoista aluetta - 4 lasta on odotettu ja synnytetty.
Pilaeksella ja fasciajumpalla (1-1,5h viikossa) ja hyötyliikunnalla pysyn sopivan kiinteänä ja notkeana näppärästi. Salillakäynnistä ei ollut mulle vastaavaa hyötyä aikoinaan kun sitä muutaman vuoden yritin.
Aika vähällä pääsen kun pohja on aina ollut kunnossa.
Syön normaalisti ja urheilen. Eli HUOM! en "treenaa/käy salil", "liiku" tms., vaan harrastan kilpaurheilua. Kun päätähtäimessä on suorituskyky eikä ulkonäkö, tulee hyvä kroppa sivutuotteena.
Syön terveellisesti ja liikun säännöllisesti. Pilateksella ja painoharjoittelulla olen saanut kauniit lihakset ja kiinteän ryhdikkään kropan. Vedän aina ennen pilatesta 20 minuutin HIIT-treenin ja pilatesta 3x viikossa ja painoilla harjoitteet 2x viikossa. Pidän huolta myös notkeudesta eli venyttelen ihan kunnolla. Mun ruokavalio sisältää runsaasti kasviksia, marjoja ja hedelmiä. Syön joka päivä lounaaksi salaatin proteiinilisukkeilla ja laitan joukkoon myös siemeniä. Pyrin syömään melko puhtaita raaka-aineita. Ikinä en käytä mitään valmiiksi marinoituja lihoja, syön punasta lihaa pari kertaa viikossa, en puputa leipää ja meijerituotteet on aina maustamattomia ja perunaa/pastaa/riisiä päätyy lautaselle vain kahdella aterialla viikossa. Mehuja en juo oikeastaan ikinä. Herkuttelen kerran viikossa. Välttelen keinomakeutusaineita sekä sokeria, mutta toki niitäkin tulee syötyä. Arkiherkutteluna toimii kreikkalainen jogurtti marjoilla ja hunajalla, nam! Eli aika paljon saa nähdä vaivaa tämänkin kropan eteen. Tosin ei se tunnu siltä, koska olen niin tottunut tapoihini.
Syön vain nälkään ja kala, kana, kasvis painotteisesti. Hyötyliikun. Pyöräilen työmatkat, en käytä hissiä ja lisäksi voimistelen ja teen lihaskuntotreeniä oman vartaloni painoa apuna käyttäen kotona. Kuminauhat myös hyvä apu tehostamaan liikkeitä. Käyn uimasssa. Saunon ja juon tarpeeksi vettä. Nukun riittävästi eli noin 8 tuntia yössä.
Harrastan paljon hyötyliikuntaa, kävelen kaikki käveltävissä olevat matkat, valitsen rappuset hissin sijaan ja liukuportaissakin kävelen ylös ja tanssin aina tilaisuuden tullen. Lisäksi joogaan silloin kun kerkeen/ huvittaa ja käyn salilla 1-3 kertaa viikossa tekemässä puolen tunnin treenin. Syön hyvää ja laadukast ruokaa ja teen fiksuja valintoja ja kompensoin, eli jos tiedän huomenna syöväni pitkän kaavan mukaan viineineen niin syön tänään ja ylihuomenna kevyemmin.
Suhtaudun elämään aika rennosti, en pingota enkä välttele erityisemmin mitään ruoka-ainetta.
Syön 5 krt pvä,en oo liikkunut aikoihin,keho yhä nuorekas ja kiinteä 7 lapsen jälkeen 39vnä,aion kyllä aloittaa uudelleen treenauksen syksyllä.tällä hetkellä olen s kokoa,kiinteydyttäni olen kokoa xs.
Ei täällä liene pahemmin niitä.....