Kävin viime perjantaina ennenaikaisesti
verikokeissa vaikka alunperin suunnitelin meneväni sinne huomenna keskiviikkona. Sain tulokset eilen ja kaikki arvot olivat muuten erinomaiset, mutta P-ALAT maksa-arvo oli vituillaan, 145, kun yläraja on 50.
Lääkäri epäili syyksi Ketipinor-lääkettä ja sen annostusta laskettiin. Hän ei kysynyt asiasta mitään enkä minä ottanut puheeksi, että kesästä alkaen olen kaatanut kurkusta alas keskimäärin 45-60, pahimmillaan 75 olutta viikossa. Toisaalta alkoholille spesifimpi maksa-arvo P-GT oli ihan hyvä, 33, kun yläraja on 60. Samoin joku punasolujen tilavuus eli MCV-arvo oli varsin hyvä ja se reagoi myös ryyppäämiseen.
Seuraavaksi menen kokeisiin todennäköisesti keskiviikkona 9.11 ja siihen asti olen ihan oikeasti juomatta ja syön pienempää annosta Ketipinoria. Toivottavasti arvo olisi laskenut normaalille tasolle, ettei tässä olla menossa hautaan 27-vuotiaana kuten monet rokkarit.
Tiedän itse, että tuo maksa-arvo ei ole noussut yksinomaan lääkkeestä, ja kieltämättä nuo tulokset pisti miettimään että nyt täytyy oikeasti vähentää sitä alkoholin käyttöä. Mutta mitä muuta tekemistä yksinäisellä nuorella miehellä iltaisin on, kuin juoda kaljaa ja katsella leffoja. Tähänkin ongelmaan auttaisi se, että viettäisin aikaa samalla viivalla olevan 16-24 vuotiaan tyttöystävän kanssa.
Näin siinä käy kun neitsyttä pillua ei tasajaeta kaikille. Sairaat miehet kuormittavat julkista sektoria ja pahoinvointiyhteiskunta voi hyvin.