Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko yhtään hyvää teiniäitiä?

Vierailija
25.10.2016 |

Sellasta joka olisi saanut viimeisen 5 vuoden aikana lapsen ja suoriutunut tehtävistään? Onko edelleen yhdessä lapsen isän kanssa?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Demi Aulos nyt ainakin!

Vierailija
2/30 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina luullut, että tunnen. Nyt ei kuitenkaan tule ketään mieleen. Kaikilla tuntemillani teiniäideillä on lapsia useamman miehen kanssa. Jokainen suhde on päättynyt viimeistään lapsen syntymään. Muutenkin tuppaavat hoidattamaan lapsensa mummeilla, kummeilla ja kaimoilla, itse juhlivat ties missä.

Yksi pariskunta on kyllä yhdessä ja heillä on kaksi lasta. Tosin sosiaalitoimi hätyyttelee tätä kaksikkoa jatkuvasti, eikä syyttä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ketään teiniäitejä, eli alaikäisiä äitejä. En hyviä enkä huonoja.

Itse sain esikoisen muutamaa tuntia vaille 20v. ja olen ihan ok äiti, siitä päätellen että esikoiseni joka on jo aikuinen on pärjännyt elämässä erittäin hyvin.

Myös äitini sai minut, esikoisensa, pari kuukautta ennen kuin täytti 20v. ja hyvä äiti on ollut niin minulle kun nuoremmille sisaruksillenikin, kaikilla elämät ok.

Siinä parikymppisenä nainen on parhaimmillaan äidiksi, ja varmasti moni teiniäiti kasvaa äitiyteen siinä kuin parikymppinenkin, riippuu asenteesta ja elämänkokemuksesta.

Vierailija
4/30 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen. Tyttö valmistui parin vuoden viiveellä ammattiin, on koulutustaan vastaavassa työssä ja aikoo lähivuosina jatkaa opiskelua. On yhdessä lapsensa isän kanssa, lapsikin voi oikein hyvin. Tavallinen nuori perhe.

Vierailija
5/30 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen, pari opiskelukaveriani amk:sta. Lapset pärjäävät hyvin koulussa ja äidit etenevät ammattiurallaan.

Vierailija
6/30 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Sen sijaan tytön kaverin kavereissa on useampia ongelmallisia teiniäitejä, kaksi lasta on jo huostaanotettu.

Vierailija
7/30 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunnen vain yhden ja hän on tyttäreni ystävä. En osaa sanoa onko hän hyvä vai huono äiti, mutta eilen minun oli jo sanottava hänelle, etteikö olisi aika mennä jo kotiin, kun kello kävi puoltayötä. Lapsi nukkui tyttäreni huoneessa patjalla, kun tytöt katsoivat elokuvia.

Tämä äiti on hyvin usein yömyöhille meillä lapsensa kanssa ja tyttäreni mukaan kulkee myös kylillä ja bileissä lapsi mukanaan. En tiedä onko 7 kk ikäiselle teinibileet oikea paikka oli äiti sitten selvinpäin tai ei.

Joskus olen ollut lapsenvahtina tyttöjen käydessä elokuvissa tai syömässä.

En ole alan ammattilainen, mutta luulisin omalla kokemuksellani vauvan tarvivan rytmiä ja säännöllisyyttä, enkä ainakaan itse vauva-aikana kyläillyt yömyöhille päivittäin.

Vierailija
8/30 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen muutamia teiniäitejä, mutta kenessäkään ei liiemmin kehumista. Hoidattavat lapsiaan lähes vallan isovanhemmilla, kummeilla ja milloin kenelläkin. Kaikki eronneet lapsen isästä ennen lapsen syntymää tai pian sen jälkeen.

Vierailija
9/30 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellasta joka olisi saanut viimeisen 5 vuoden aikana lapsen ja suoriutunut tehtävistään? Onko edelleen yhdessä lapsen isän kanssa?

On sulla kriteerit: suoriutunut tehtävästään🤔

Onko yhdessä lapsen isän kanssa😂

Tunnen monta hyvin onnistunutta vaan meillä päin kriterit onnistumiseen on hieman erilaiset😎😇

Epäonnistumista ei ole sinun mainitsemat: ei kenelläkään- puoliso voi kuolla tai jättää, tai sitä ei ole ollut esim. raiskauksen jälkeinen lapsi. Mitähän tehtäviä joista ei suoriudu VAINteiniäiti?

Minusta onnistuminen on sitä että jos ei osaa: etsii apua/vastaukset. Ei jää tuleen makaamaan vaan ymmärtää ettei täydellisyyttä ole: yrittää parhaansa, sitä se on iästä riippumatta ja siitä johtumatta;

Ankeuttajia piisaa sielläkin😎

Vierailija
10/30 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulusta äitix4mummix2 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On sulla kriteerit: suoriutunut tehtävästään🤔

Onko yhdessä lapsen isän kanssa😂

Tunnen monta hyvin onnistunutta vaan meillä päin kriterit onnistumiseen on hieman erilaiset😎😇

Epäonnistumista ei ole sinun mainitsemat: ei kenelläkään- puoliso voi kuolla tai jättää, tai sitä ei ole ollut esim. raiskauksen jälkeinen lapsi. Mitähän tehtäviä joista ei suoriudu VAINteiniäiti?

Minusta onnistuminen on sitä että jos ei osaa: etsii apua/vastaukset. Ei jää tuleen makaamaan vaan ymmärtää ettei täydellisyyttä ole: yrittää parhaansa, sitä se on iästä riippumatta ja siitä johtumatta;

Ankeuttajia piisaa sielläkin😎

Luetunymmärtäminen ei tainnut olla vahvinta alaasi peruskoulussa?

-ap

Vierailija
11/30 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teiniäitien vihaajat: tuleeko itse paremmaksi kun toisia mustaa, herjaa ja parjaa?

Oletko hakenut apua ongelmaasi?

Milloin huomasit ensimmäisen kerran että yleistät kaikki teiniäidit huonoiksi ja kelvottomiksi?

Hae rohkeasti apua!

Vierailija
12/30 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnen teiniäidin joka sai lapsen 16-17-vuotiaana. nyt  17 vuotta myöhemmin kolme lasta saman miehen kanssa, molemmat vanhemmat töissä ja lapset vaikuttavat hyvinvoivilta. 

Vierailija
13/30 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulusta äitix4mummix2 kirjoitti:

Teiniäitien vihaajat: tuleeko itse paremmaksi kun toisia mustaa, herjaa ja parjaa?

Oletko hakenut apua ongelmaasi?

Milloin huomasit ensimmäisen kerran että yleistät kaikki teiniäidit huonoiksi ja kelvottomiksi?

Hae rohkeasti apua!

Eikö tähän nyt voi laittaa niitä hyviä kokemuksia teiniäideistä jos sellaisia on? Ja eikö tähän kuitenkin saa laittaa myös niitä onnettomampiakin kokemuksia teiniäideistä jos niitä on? Molempia on, mutta keskiarvoisesti noita ankeita tapauksia taitaa olla enemmän ainakin jos tutkimuksia uskoo.

Vierailija
14/30 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen.

Lähes kaikki ovat uskovaisia (eli yhdessä lapsen isän kanssa), mutta on pari "tavistakin".

Toinen heistä ei ole ikinä ollutkaan lapsensa isän kanssa yhdessä ja oli 17v lapsen syntyessä. On lesbo ja asunut jo pitkään naisystävänsä kanssa.

Huolehtivat yhdessä lapsesta todella hyvin ja ovat hyviä vanhempia.

Toinen sai lapsensa 19-vuotiaana ja toisen 21-vuotiaana, rakensivat juuri okt:n ja elävät ns. hyvää, tavallista elämää.

Ovat yhdessä ja naimisissa lapsen isän kanssa.

Tunnen myös useamman hyvän teini-isän, mutta nehän teitä ei tunnetusti kiinnosta.:)

Toisia naisia vaan täytyy päästä lyttäämään ja nälvimään, hyi teitä.

Vierailija
15/30 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen hyviä ja huonoja. Suurin osa ei ole kovin aikuismaisia tai järkeviä eivätkä osaa antaa lapsilleen hyvää esimerkkiä missään asiassa tai ymmärrä kasvatuksesta mitään. Tykkäävät bilettää ja laittaa lapset hoitoon tutuilleen. Monella useita lapsia eri miesten kanssa. Suurin osa työttömiä.

Vierailija
16/30 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tunnen useemmankin. Omia ystäviä, nyt jo yli 30-v. Ja moni sai lapsen heti ysin jälkeen ja kaikki ovat edelleen saman puolison kanssa. Tai yksi ei ole mutta sai lapsen silloin jo yksin eikä kertonut kuka isä on. Lapset on siis jo aikuisia.

Äiteinä ei mitään moittimista,mitä ei vanhempana lapsena saaneista löytäisi. Ei nyt täydellisiäkään, mutta kuka olisi.

Vierailija
17/30 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini on teiniäiti, sai lapsen juuri täytettyään 18v. Isää en tunne eikä kuulemma juuri kaverinikaan, eivät siis seurustele.

Äitinä on muuten ihan ok, mutta omasta mielestäni ramppaa turhan usein viihteellä ja milloin missäkin. Voisi viettää enemmän aikaa lapsensa kanssa.

Vierailija
18/30 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numero 16 jatkaa

Nää tytöt siis sai lapsen peruskoulun jälkeen, 5 kappaletta :D

Yksi välivuosi ja sitten jatkoivat opiskelua. Ollaan nykyään facekavereita ja yhden kanssa kavereita oikeessakin elämässä.

Ollaan samanikäsii, mulla pikkulapset, niillä jo aikuiset. Oon välillä vähän kade kun ovat varmasti jaksaneet vauva-ajat paremmin ja nyt jo aikuiset lapset.

Vierailija
19/30 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseni.

Mielestäni olen ollut hyvä äiti lapsilleni, olen hoitanut heidät kotona kolme vuotiaiksi, toisin kuin ystäväni jotka nyt saavat vauvoja, hoitoon lykätään heti kun mahdollista koska asuntovelka on maksettavana. Itse hommattiin omistusasunto vasta kun lapset oli jo tarhaikäisiä.

Mieheni kanssa olen ollut yhdessä nuoresta asti kun taas monet työkavereista ovat toista kertaa naimisissa ja osa hakee jo toista kertaa eroakin.

Hoitojutuista en osaa sanoa mitään, me vieraillaan mummuloissa noin. joka toinen viikonloppu mutta lähinnä siksi että mummu ja lapset niin haluavat:) mielestäni isovanhemmilla on erittäin lämpimät välit lapsiin ja näen tämän positiivisena asiana:)

Vierailija
20/30 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen moniakin hyviä teiniäitejä. Samaa ei voisi sanoa tuntemistani 30-40vuotiaista pienen lapsen äiteistä. Eivät oikestaan jaksa tehdä mitään. Viikonloput kaljotellaan, viikolla ei jakseta töitten jälkeen leikkiä lasten kanssa. Ollan mukamas niin poikki töiden jälkeen. Ja niinkun joku aijemmin mainitsikin lapset laitetaan hoitoon ihan pieninä, kun ei kotona jakseta olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä