Nainen kuoli junan alle aamulla
Kommentit (190)
Eilen joku Itiksessä jättäytyi metron alle jossa olin. Olisi ollut kiire lentokentälle mutta ei ole enää. Sain asian ratkeamaan muuyen . Ikävintä on uhrin ja kuljettajan takia.
Luin että noin 70 jättäytyy junan alle vuodessa. Metron alle on jäänyt kymmeniä. Näistä ei aina ole kerrottu. Jossain väitettiin että idässä jää narkkareita syrjäytyneitä ja juoppoja metron alle. Mutta myös normaali ihmisiä jää jos tulee epätoivoa.
Miksi nää jää metron alle. Eikö olisi joku helpompi tapa. Vai haluaako narkkari huomiota edes kerran. Pariksi tunniksi sekoaa metron meno ja ihmiset ajattelee tappautujaa. Tämä on syntynyt vauvana ja elänyt mutta joku meni pieleen.
Vasemmistoliiton edustaja sanoo että itsari johtuu ettei hallitus ole antanut tarpeeksi rahaa uhrille. Enempi sossurahaa pelastaa.
Vierailija kirjoitti:
Eihän toi edes oo paha kun vaan yksi ihminen jäi :o viime keväänä kaksi 15v tyttöä jäi junan alle.. miten on mahdollista että kaksi jäi junan alle?
Esim. idioottimaisten teinien leikkien takia. Kumpi hyppää pois edestä viimeksi voittaa.
Ällöttävä kulkee koko metrolla. Vaikka uhria ei saa haukkua niin tekee pahaa kuskin takia. Eräs mies oli heittäytynyt kiskoille ja pomppasi metron tuulilasiin . Naiskuski näki miehen silmät ennen tuhoa. Kuski sanoi että pyrkii ennakoimaan matkustajien syöksyt radalle.
Luin että henkilövahinkoja on sattunut Kamppi Asema Yliopisto Puotila Itis Sörnäinen....
Vierailija kirjoitti:
Hyppäsi, koska ei tuolle I/P-radalle kukaan vahingossa joudu. Se on enimmäkseen aidattu, tai sitten se kulkee korkealla liikennesillalla tai syvällä junille louhitussa kanjonissa.
Ilmankos junat olivatkin puoli tuntia aamulla myöhässä.
Olen muuten itse ollut valitettavasti näkemässä/kuulemassa, kun mies hyppäsi junan eteen Malminkartanossa. Näin hemmon, kun kävelin asemalle ja mietin puolittain, että mitähän toi tossa radan varressa istuu tuolla lailla. Muutaman minuutin päästä juna tuli kohti asemaa, ja sitten kuului sellainen kova kolahdus ja juna tyssähti siihen. Kaikki komennettiin ulos junatunnelista tunnelin eteläpään kautta.
Itsemurhan tehneet ovat tietysti säälittäviä ihmisiä, mutta eniten tuossa tuntuu ikävältä veturikuskin takia, joka ei todellakaan ole tehnyt mitään ansaitakseen tuollaisia kokemuksia.
Aika itsekästä tappaa itsensä tuolla lailla, itse asiassa.
Masentunut ei onneksi välitä peetäkään, koska oman olon ollessa sietämätön vuosikausia, siinä ei vain ole tilaa jonkun nobodyn tunteille. Tiedä vaikka sattuisi olemaan yksi niistä välinpitämättömistä urpoista, jotka eivät halua auttaa selkeästi avun tarpeessa olevaa.
Vierailija kirjoitti:
Mustakin toi on tosi itsekästä. Samaa kuin jos ajaa vaikka rekan alle. Miettikää, millaisen tuskan se aiheuttaa ajajalle, joka ei ehdi väistää, ja tulee tappaneeksi ihmisen.
Ei hän tapa sitä, vaan ajaja tekee itsemurhan.
Vierailija kirjoitti:
Ei elämä aina hymyile. Silti ihmettelen miten päädytään itsemurhaan. Elämä on lyhyt muutenkin. On ollut suruja ja ikävää mutta selvitty on. Apua varmaan sää kun on siinä kunnossa että ei jaksaisi. Voimia läheisille.
Yleensä apua on pyydetty ja itse itseä yritetty auttaa jo monia kertoja. Joko apua ei ole saanut tai se ei ole auttanut. On niitäkin, jotka hetken mielijohteesta tekee sen, mutta yleensä epätoivo on kestänyt jo pitempään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyppäsi, koska ei tuolle I/P-radalle kukaan vahingossa joudu. Se on enimmäkseen aidattu, tai sitten se kulkee korkealla liikennesillalla tai syvällä junille louhitussa kanjonissa.
Ilmankos junat olivatkin puoli tuntia aamulla myöhässä.
Olen muuten itse ollut valitettavasti näkemässä/kuulemassa, kun mies hyppäsi junan eteen Malminkartanossa. Näin hemmon, kun kävelin asemalle ja mietin puolittain, että mitähän toi tossa radan varressa istuu tuolla lailla. Muutaman minuutin päästä juna tuli kohti asemaa, ja sitten kuului sellainen kova kolahdus ja juna tyssähti siihen. Kaikki komennettiin ulos junatunnelista tunnelin eteläpään kautta.
Itsemurhan tehneet ovat tietysti säälittäviä ihmisiä, mutta eniten tuossa tuntuu ikävältä veturikuskin takia, joka ei todellakaan ole tehnyt mitään ansaitakseen tuollaisia kokemuksia.
Aika itsekästä tappaa itsensä tuolla lailla, itse asiassa.
Voi nyyh, oispa sekin tappanut itsensä kotonaan niin ettei kukaan nää. Ei ois sulle tullu paha mieli.
Niin? No ensinnäkin, en puhunut itsestäni, vaan siitä veturinkuljettajasta. Heillä oli aiemmin ainakin kuukauden sairasloma tuollaisen päälle, koska se on todella kova kokemus tulla tappaneeksi ihminen. Siinä ehtii nähdä paljonkin, muttei ehdi saada kovaa vauhtia kulkevaa, raskasta veturia pysähtymään.
Sinustako tuo on ihan evvk, että joku itsekkyyttään haluaa aiheuttaa tuollaista ventovieraalle ihmiselle?
Toiseksikin, kyllä siinä me sivullisetkin järkytyimme. Minäkin näin monta yötä painajaisia. Miksi se on ihan hyväksyttävää tuottaa tuskaa muille, joilla ei ole omaan pahaan oloon mitään osaa tai arpaa?
Joten joo, minulla on ristiriitaisia tunteita. Tunnen myötätuntoa masentuneita ja ahdistuneita kohtaan hyvinkin paljon, mutta itsemurha on todella lopullinen teko ja senkin voisi tehdä monella tavalla. Ei ole pakko aiheuttaa sivullisille tuskaa, omaiset tietysti joka tapauksessa joutuvat isoon kriisiin.
5
Itsemurhan tehneiltä puuttuu usein joku joka välittää oikeasti. Arvottomuuden tunnetta ei voi sanoin kuvailla. Elä itse 40 vuotta ilman kokemusta rakastetuksi tulemisesta, niin sitten voit länkyttää tuota paskaasi.
Vierailija kirjoitti:
Myyrmäen suunnalla.
Ai luulin että tapahtui Mynämäen suunnalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööö? Ei se ole muuta kuin että hyppää alle.
Ei kai kukaan nyt niin hullu ole että junan alle hyppää.
Sanoo pumpulissa kasvanut.
Tyhmä, yksinkertaisen ihmisen yleistävä kommentti. Pumpulissa kasvanut nimenomaan voi myös tehdä niin. Kun viimein kohtaa ensimmäisen kriisin, se voi olla haastavaa. Monesta ikäviä asioita kohdanneesta on taas tullut niin vahva, ettei juuri mikään enää hetkauta.
Vierailija kirjoitti:
Hei. Ihan vaan tiedoksenne, että kysymyksessä on tyttö, oikeastaan lapsi. Kuin salama kirkkaalta taivaalta. Ei mitään ennakko-oiretta tulevasta. Perheelle hirveä tapaus. Mikä tätä aikaa oikein vaivaa? Tätä lajia on liikaa!
Pitäisiköhän niiden lasten kanssa olla ja jutella enemmän? Huomiota saanut lapsi tuskin hyppää junan alle. Pahan olon kyllä näkee, jos haluaa ja näkee vähän vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivotaan ettei itsemurhat lisäänny kun hallitus vain kiristää köyhimpien taloutta rajuin käsin.
Olisi kamalaa esimerkiksi jos eduskuntatalon edessä köyhät lopettaisivat itsensä, koska eivät enää jaksaneet sitkutella päivästä toiseen ilman leipää. :(
Tätä en itse asiassa ole koskaan oikein ymmärtänyt. Suomi on köyhille varmasti yksi maailman parhaista paikoista elää, tukineen päivineen. Miksei nämä köyhät viitsi itse yrittää parantaa tilannetta vaikkapa uudelleenkouluttautumalla tai hakeutumalla töihin? Turha väittää, ettei edes siivoojiksi ja kaupan kassoiksi pääse mitenkään vaikka vuosia yrittäisi.
Toki on mielenterveysongelmia, mutta uskallan väittää ettei kaikki suomen köyhät todellakaan tee kaikkea/parastaan tilanteen parantamiseksi. Progressiivinen verotus pitää kyllä huolen meillä keski- ja parempituloisilla, että ei sitä itsekään rikastumaan pääse, ja jos köyhien oloja tästä vielä pitäisi itse talkoilla lähteä parantamaan, en riemun kiljauksin sitä kyllä verotusta kiristämällä olisi tekemässä. Sori, ei ole tarkoitus pahoittaa kenenkään mielipidettä muttei aina vaan jaksa hyssytellä.
Köyhyys ja mielenterveysongelmat eivät kulje samaa rataa. Nuorista joka toinen on mielenterveysongelmainen ja köyhyydessä heistä elää vain pieni osa. Ongelma on muualla, yhteiskunnan arvoissa, yhteiskunnan aiheuttamassa stressissä jne.
Mediassa, joka oikein alistamalla alistaa ihmisen negatiivisuuteen.
Suomalainen nainen nyt vaan on läpipaska ihmisenä ja äitinä. Ei opeta lastaan mihinkään terveeseen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei. Ihan vaan tiedoksenne, että kysymyksessä on tyttö, oikeastaan lapsi. Kuin salama kirkkaalta taivaalta. Ei mitään ennakko-oiretta tulevasta. Perheelle hirveä tapaus. Mikä tätä aikaa oikein vaivaa? Tätä lajia on liikaa!
En halua olla ilkeä, mutta uskon että on ollut. Jos asuu samassa taloudessa toisen ihmisen kanssa, aivan varmasti oppii huomaamaan jo elekielestä, voiko toinen hyvin/huonosti. Eri asia on, osaako/uskaltaako toimia vaaditulla tavalla. On ymmärrettävää, että pelkää pahentavansa toisen tilannetta, mutta yleensä hyvin pienikin teko auttaa vaikeassa tilanteessa olevaa.
Paljon voimia asianosaisille!
Aika moni voi ajoittain ns. huonosti, tule eroja tyttö-tai poikaystävän kanssa, on alakuloa jne. Se kuuluu ns. normaaliin elämään. Se, kuinka huonosti joku voi on usein läheistenkin vaikeaa arvioida. Sillä tavalla itsemurha voi joskus tulla kuin salama kirkkaalta taivaalta.
Jos ei osaa omaa perheenjäsentä arvioida, on itsellä silloin puutteita elekielen ymmärryksessä ja/tai keskusteluyhteydessä. Ei nämä ole oikeasti kovin vaikeita asioita, JOS oikeasti välittää toisesta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi nää jää metron alle. Eikö olisi joku helpompi tapa. Vai haluaako narkkari huomiota edes kerran. Pariksi tunniksi sekoaa metron meno ja ihmiset ajattelee tappautujaa. Tämä on syntynyt vauvana ja elänyt mutta joku meni pieleen.
Vasemmistoliiton edustaja sanoo että itsari johtuu ettei hallitus ole antanut tarpeeksi rahaa uhrille. Enempi sossurahaa pelastaa.
Mikä olisi mielestäsi helpompi tapa? Minä olen käynyt mielessäni läpi kaikki mahdolliset tavat, mutta koska pakkasia ei enää ole, enkä tiedä, mistä saisin nopean, varman ja kivuttoman myrkyn, junan alle hyppääminen on ainoa mahdolisuus. Sekin vie minulle aivan ylivoimaisen määrän rohkeutta, mutta yritän luottaa siihen, että viime kädessä joku työntää.
Kannattaa kokeilla extreme urheilua jos synkät ajatukset pyörii mielessä, voi löytää itsensä uudestaan adrenaliinin virratessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua olla ilkeä, mutta uskon että on ollut. Jos asuu samassa taloudessa toisen ihmisen kanssa, aivan varmasti oppii huomaamaan jo elekielestä, voiko toinen hyvin/huonosti. Eri asia on, osaako/uskaltaako toimia vaaditulla tavalla. On ymmärrettävää, että pelkää pahentavansa toisen tilannetta, mutta yleensä hyvin pienikin teko auttaa vaikeassa tilanteessa olevaa.
Paljon voimia asianosaisille!
Aika moni voi ajoittain ns. huonosti, tule eroja tyttö-tai poikaystävän kanssa, on alakuloa jne. Se kuuluu ns. normaaliin elämään. Se, kuinka huonosti joku voi on usein läheistenkin vaikeaa arvioida. Sillä tavalla itsemurha voi joskus tulla kuin salama kirkkaalta taivaalta.
Jos ei osaa omaa perheenjäsentä arvioida, on itsellä silloin puutteita elekielen ymmärryksessä ja/tai keskusteluyhteydessä. Ei nämä ole oikeasti kovin vaikeita asioita, JOS oikeasti välittää toisesta.
Minun vanhempani ja veljeni varmasti välittävät minusta. Olen joskus yrittänyt selittää heille ahdinkoani, mutta koska heillä eikä kellään/millään muullakaan ole mitään keinoa vaikuttaa siihen, olen ollut puhumatta asiasta jo pari vuotta. Olen poikkeuksellisen hyvä peittämään ongelmani varsinkin puhelimessa, joten kun olosuhteet käyvät ylivoimaisiksi, aika moni tuttu ja puolituttu tulee päivittelemään sitä, että kun yhtään ei osannut arvata.
Vierailija kirjoitti:
Miten nuoren tytön itsemurha on Suomen hallituksen vika?
Hullujen mielestä vesisadekin on hallituksen vika.
Ei ole onnea täällä ei ole