Ulkosuomalainen! Voisitko kuvitella maassasi käytävää paheksuvaa keskustelua ristiäisissä tarjottavasta kuohuviinilasillisesta?
Ja kommentteja olisi tyyliin lasten kutsuihin ei alkoholi sovi, ja että lapsille ei kannata näyttää alkoholia käyttäviä aikuisia tai entä jos kummisetä meneekin lasillisen saatuaan viinakaapille ja juo koko kaapin tyhjäksi ja kaatuu maahan?
Kommentit (56)
Olen ihan Suomessa asuva, enkö voi kuvitella tuollaista keskustelua...?
Kummasti se tissuttelun kärkimaa Italia on Euroopan kehitysmaa sitten kaikessa muussa ja tissuttelemattomat Keski- ja Pohjois-Euroopan maat kehittyneintä kärkikastia kaikessa muussa. Sattumaako?
Vierailija kirjoitti:
Olen ihan Suomessa asuva, enkö voi kuvitella tuollaista keskustelua...?
Ehkä ap tarkoitti keskustelupalstaa. Täällä on ketju, jossa paheksutaan kovasti aikuisten tervetuliaismaljaa lasten juhlissa.
Koska samalla sivulla olevaa ketjua ei voi mitenkään löytää, niin olkaa hyvät:
http://www.vauva.fi/keskustelu/2696288/ristiaisissa-tarjolla-juhlaviera…
Italiassa on sitten samanlaista kuin Suomessa; alkoholitarjoilusta ei voi kieltäytyä tai on outo.
Suomessa kaikki on niin ilotonta.
Alkoholin käytössä ei ole mitään järkeä.
Nyt ne ankeuttajat löysi tämänkin ketjun....
Jospa ulkosuomalaiset vastailisivat täällä, eikä ne ristiäisketjun paheksujat. Kyllä me uskomme, että teistä asia on ihan nou nou, mutta nyt kysytäänkin Suomen rajojen ulkopuolella asuvilta.
Vierailija kirjoitti:
En ole tarpeeksi pitkään asunut tässä maassa antaakseni varmaa arviota, mutta kyllä nämä vähän sellaisia jeesustelijoita ovat ja aika lähellä suomalaisia näissä alkomahooliasioissa. Ruotsi.
Jatkan. Asuin aiemmin Saksassa ja ehdottomasti oli tarjolla vähän alueesta riippuen viiniä tai/ja olutta ihan jokaisissa pippaloissa. Varsinkin, jos grilli oli kuumana, ei olutta voinut sivuuttaa. Kuului normaaliin vieraanvaraisuuteen.
Täällä Ruotsissa tapaamani saksalaiset ovat olleet todella ällistyneitä ruotsalaisten Systembolagetista, alkoholin saatavuudesta ja hinnasta sekä alkoholiin suhtautumisesta ja politiikasta.
Ristiäisiä ei ole, mutta vastaava vauvan siunausjuhla on eikä tulisi kysymykseenkään, että siellä tarjottaisiin alkoholia. Maa on Turkki.
Vierailija kirjoitti:
Kummasti se tissuttelun kärkimaa Italia on Euroopan kehitysmaa sitten kaikessa muussa ja tissuttelemattomat Keski- ja Pohjois-Euroopan maat kehittyneintä kärkikastia kaikessa muussa. Sattumaako?
Keski-Euroopassa ei tissutella? Aika hyvä vitsi. Onneksi sitten Pohjoismaissa tajutaan vetää suoraan lärvit.
Ristiäisistä en tiedä, mutta koska alkoholia juodaan lasten seurassa jatkuvasti (joskus äidit nauttivat yhden oluen vaikkapa leikkikentän laidalla), lapset ovat tervetulleita ravintolaan ja alaikäiset aloittavat maistelun kotona, veikkaisin ettei asiassa olisi täällä ongelmaa.
Aahhahaaa olisipas jännää seurata ristiäisvieraiden hämmentyneitä ilmeitä kun skoolataan ensin mehulaseilla ja ruuan kanssa on tarjolla maitoa :`D
Voi luoja, nyt jo meinasi tulla teet nenästä kun repeilen pelkästä ajatuksesta :D
Vastaan: En.
Terkut Sveitsistä!
En voisi kuvitella. Jos olisi tarjolla niin joku ehkä ottaisi lasillisen mutta mitään keskustelua ei tulisi asiasta puoleen tai toiseen.
Terveisiä Kiinasta.
Asun itse valimerella ja ristiaisissa taala olen ollut vain kerran mutta hieman jarkytti. Juhla alkoi vasta kuuden aikaan illalla ja pidettiin perheen takapihalla missa upea uima-allas taynna kelluvia kynttiloita ja puitteet kunnossa. Tilaisuus oli enemman cocktail tilaisuus ja lapsi oli vanhempien kanssa yhdessa poydassa missa sai kaya katsomassa. Tarjoilijat kiersivat ympariinsa tarjoamassa sormiruokaa ja avoin baari muttei kukaan mitaan kanneja juonut.
Vierailija kirjoitti:
Apua olen unohtanut Suomen maidon aikuisten ruokajuomana :D
Tämä!! Ai että kun täällä katottais pitkään (ja varmasti kommentoitaiskin innokkaasti), jos joku aikuinen kaataisi ruokajuomakseen lasillisen maitoa :D
Terkut Barcelonasta
Kuohuviinin sijaan paheksuminen kohdistuisi siihen että parin kuukauden ikäinen lapsi liitetään uskontokuntaan. Melkoisen hihhulia toimintaa.
Olen ihan suomalainen enkä tiennyt, että kummilapseni vanhemmat toimivat vuosi sitten paheksuttavasti tarjoillessaan ristiäisissä kuohuvaa. Ennen tätä päivää ei ole tullut mieleenkään, että asiassa olisi ollut jotain omituista.
Missä se ketju on?