Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ristiäisissä tarjolla juhlavieraille lasillinen shampanjaa, entäs 1v juhlissa?

Vierailija
25.10.2016 |

Meillä on tapana juhlissa kohottaa maljat, jää siis aina siihen yhteen lasilliseen. Mutta mitenkäs lastenjuhlat?pommac lapsille ja aikuisille shampanjaa? Vai kaikille limua?

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden lapsemme ristiäiskahvit oli ravintolassa niin silloin oli malja, muiden lasten ristiäiset on pidetty isomman asunnon myötä kotona, ei maljaa. Kesällä syntyneen 1-v. päivillä pihajuhlissa oli maljat, oli helle ja sopi jotenkin fiilikseen. Talvella sisällä pidetyissä 1-v. päivillä ja isompien lasten synttäreillä ei ole ollut alkoholia. Alkoholi ei kuulu musta lastenjuhliin missä sankari alkaa jo itse osallistua juhliin.

Vierailija
2/72 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on samppanja, ei mikään shampanja tai champanja tai muu typerä väännös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei samppanja sopisi aikuisille synttäreillä yhtä hyvin kuin ristiäisissäkin. Lapsille limua että saavat kilistää aikuisten kanssa.

Vierailija
4/72 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sampanjat on ollut synttäreillä, lapsille ja alkottomille pommac tai alkoholiton kuohuviinia.

Vierailija
5/72 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alkoholia vieraille siinä vaiheessa kun päivänsankari on itse juomaikäinen. Kun juhlakalu itse saa nostaa maljan niin sitten tarjoillaan muillekin.

Vierailija
6/72 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidan perheessa on tapana tarjota aina alkumaljoina shampanjaa ja jos juhlissa tarjotaan kunnon ruokaa niin tarjolla aina myos viinia. 

Emme ole mikaan dokusuku vaan kaikki hallitsevat alkoholinkayttonsa ja olen itse puoliksi ranskalainen.

Vierailija
7/72 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidan perheessa on tapana tarjota aina alkumaljoina shampanjaa ja jos juhlissa tarjotaan kunnon ruokaa niin tarjolla aina myos viinia. 

Emme ole mikaan dokusuku vaan kaikki hallitsevat alkoholinkayttonsa ja olen itse puoliksi ranskalainen.

Suomessa ei varmaan ikinä päästä tästä alkoholifobiasta eroon kun samppanjalasin tarjoamisesta aikuisillekin tehdään ongelma.

Vierailija
8/72 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei varmaan ikinä päästä tästä alkoholifobiasta eroon kun samppanjalasin tarjoamisesta aikuisillekin tehdään ongelma.

Mitä jos lapsen alkoholisoitunut kummisetä saa kimmokkeen samppanjalasista? Menee seuraavaksi perheen baarikaapille salaa ja vetää puoli pulloa wiskiä raakana. Vaimo huomaa hengityksen hajusta, että jotain on otettu ja alkaa nalkuttaa miehelle. Tästä mies kimpaantuu ja käy vetämässä loppupullon yhdellä huikalla, kaatuu tämän jälkeen syntymäpäiväkakun päälle ja haukkuu koko suvun naiset huoriksi ja miehet vässyköiksi. Tätäkö tässä halutaan? Ettekö yhtään ajattele seuraamuksia.

Vierailija
9/72 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos lapsen alkoholisoitunut kummisetä saa kimmokkeen samppanjalasista? Menee seuraavaksi perheen baarikaapille salaa ja vetää puoli pulloa wiskiä raakana. Vaimo huomaa hengityksen hajusta, että jotain on otettu ja alkaa nalkuttaa miehelle. Tästä mies kimpaantuu ja käy vetämässä loppupullon yhdellä huikalla, kaatuu tämän jälkeen syntymäpäiväkakun päälle ja haukkuu koko suvun naiset huoriksi ja miehet vässyköiksi. Tätäkö tässä halutaan? Ettekö yhtään ajattele seuraamuksia.

Tämä.

Vierailija
10/72 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ollut ristiäisissä jossa tarjoiltaisiin sampanjaa. Ihan uusi perinne.

Vierailija
11/72 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlissahan aina otetaan malja, ja ruuan kanssa viiniä. Lapset tietenkin jotain muuta. Mikä tätä kansaa vaivaa?

Jos joku ei osaa, opettakaa tai jättäkää ilman.

Vierailija
12/72 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juhlissahan aina otetaan malja, ja ruuan kanssa viiniä. Lapset tietenkin jotain muuta. Mikä tätä kansaa vaivaa?

No sitähän täällä just puhutaan että ei ole hyvä idea. Kun tiedetään että kaikki ei osaa.

Minusta alkottomuus on lapsen kunnioittamista. Ettei kukaan olisi hiprakassa.

Vierailija
13/72 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan perinteinen kahvipöytä riittää ristiäisissä.

Maljoja kilistellään häissä ja tasavuosikymmen synttäreissä.

Vierailija
14/72 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholisoitunut kummisetä on luultavasti aikuinen ja vastaa itse teoistaan.

Vierailija
15/72 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP varmaa ottaa maljaa hautajaissa.

Vierailija
16/72 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanko tosissaan haluat, että tunnelma rentoutuu ja sukulaiset jopa juttelevat toisillensa? Vichyä sanon minä.

Vierailija
17/72 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitähän täällä just puhutaan että ei ole hyvä idea. Kun tiedetään että kaikki ei osaa.

Minusta alkottomuus on lapsen kunnioittamista. Ettei kukaan olisi hiprakassa.

Paskat. Isäntäväki tarjoaa lasilliset. Ei siinä kukaan hiprakkaan pääse tai sitten on vetänyt jo ennen tuloaan salassa.

Vierailija
18/72 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haetaan traditioita niin tuo ei ole suomalainen tapa. Varmaan suurin osa suomalaisista ristiäisistä vietetään ilman maljoja. Eikö tuollainen asenne (tehkää kuten ranskalaiset tai olette juntteja) ole hieman junttimainen? Jokainen suku pitäköön kiinni omista perinteistään ja ne jotka haluavat niitä muuttaa "hienommiksi" voivat sen halutessaan tehdä. Ja PS ranskalaiset työtoverini saattavat juoda viiniä, mutta nykyään huomattavasti useammin kivennäisvettä ruuan kanssa.

Vierailija
19/72 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-v synttäreillä sitten jotain vähän vahvempaa, 2-v synttäreillä vieläkin vahvempaa jne. ja sitten kun vahvuudet on käytetty loppuun, voi siirtyä kannabiksen kautta kovempiin aineisiin.

Vierailija
20/72 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP varmaa ottaa maljaa hautajaissa.

En ole alkuperäinen, mutta kyllä meillä ainakin on tapana ottaa ne konjakit lähiperheen kanssa, kun muut vieraat on poistuneet hautajaisista.

Muistoksi. Ei lärvejä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän