Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä te syötte viljan sijaan?

Vierailija
25.10.2016 |

Kun moni sanoo saaneensa viljattomuudesta apua vaivoihinsa niin herää nyt kysymys, että mitä te sitten syötte?
Leivän, puuron ja pastan ja riisin sijaan?
Perunoita en voi käyttää.
Pelkkää lihaako te sitten syötte? Mun mielikuvitus ei riitä.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasviksia ja juureksia

Vierailija
2/49 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh. Riisiä, perunaa, kauraa, bataattia, hedelmiä, marjoja ja kasviksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun moni sanoo saaneensa viljattomuudesta apua vaivoihinsa niin herää nyt kysymys, että mitä te sitten syötte?

Silloin, kun olin viljattomalla ja perunattomalla ruokavaliolla, olivat esim. kurpitsa, munakoiso ja paprika tärkeitä. Noista saa hieman uunissa tai pannulla paahdettuna hyvän lisäkkeen tai kastikkeeseen lisättynä muhennoksen, joka ei varsinaista muuta lisuketta kaipaa.

Myös erilaiset kaalit: ruusu, valko, lehti, musta, kiinan,..., olivat hyviä lisukkeita

Käytin kyllä toisinaan kvinoa, joka on vähän rajatapaus.

Vierailija
4/49 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

riisi ja kaura on viljaa

Vierailija
5/49 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän myös hirssiä riisin korvikkeena. Viljahan sekin on, mutta ei ainakaan itselleni aiheuta vaivoja.

Vierailija
6/49 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän maitotuotteita, joten aamu- tai välipalaksi syön joskus maustamatonta jogurttia, johon sekoitan marjoja tai hedelmiä. Tai sitten syön marjat ja hedelmät sellaisenaan, ilman jogurttia.

Vierailija
7/49 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupasta löytyy aika hyvin tuotteita jotka käy ainakin mikäli peruna käy.

Itse leivon leivät pakkaseen valmiiksi mm. Mantelijauhoista, kookoshiutaleista ja psyllium kuidusta. "Perunamuusin" saa esim kukkakaalesta, porkkanasta ja bataatista. Kasviksia on paljon ruuan kanssa. Esim:

Broilerin file, vuohenjuusto + kasviksia ja kastike, ei siihen paljon muuta tarvitse.

Mutta nuo omatekemät leivät ovat melko olennainen olla pakkasessa aina valmiina ettei tunnu liian työläältä.

Vierailija
8/49 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kvinoa riisin sijaan (hyperterveellistä, ainoita kasveja joissa kaikki tarvittava), tattaria (samaa sukua kuin Kvinoa), psylliumia jne.

Vierailija
9/49 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aamiaiseksi vaikka jugurtti tai rahka marjojen ja hedelmien kanssa tai munakas, pitää nälänkin pois pidempään kuin joku puuro.

Lounaan ja illallisen lisukkeeksi riisin/makaronin/perunan sijasta vaikka salaatti, grillatut kasvikset, uunijuurekset, uunissa grillattua kurpitsaa, haudutettu punakaali tai hapankaali, höyrytetty parsakaali voin kanssa tms.

Helppoa. Tosin einekset ja valmisruoat on pääosin kiellettyjä, koska niihin on piilotettu usein vehnää tai vehnägluteenia esim johonkin kastikkeeseen.

Vierailija
10/49 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamulla jogurttia ja marjoja, illalla banaania/munakasta/omenaa&dippiä/salaattia.

Ruualla otin ennen kauhallisen makaronia, kauhallisen kasviksia, salaattia ja kastiketta. Nykyisin makaronin korvaa joko toinen kauhallinen kasviksia tai peruna.

Vierailija
11/49 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö sä syö muuta kuin viljaa ja lihaa nyt? :o Ei ihme, jos olo ei ole ihan paras mahdollinen.

Vierailija
12/49 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkästään jogurtta ja marjoja aamupalaksi?

Mä en voi käyttää perunaa eikä mulle sovi ne keliaakikkojen leipiin laitettavat aineet. Olen niitä leipiä kokeillut ja vatsavaivat ja turvotus oli ihan hirveät.  Jättäisin mielelläni viljat pois mutten keksi mitä sitten söisin. Maitotuotteita kun en myöskään voi käyttää. Olen yrittänyt soijaa käyttää mutta se ei kovin hyvin sovi sekään, joten en silläkään saa jogurttia korvattua.

Kaupassa on niin pahan näköisiä paprikoita myytävänä ja porkkanalle olen allerginen. Kananmuniakaan en voi yhtä enempää päivässä syödä koska se turvottaa.  

Vierailija
13/49 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö sä syö muuta kuin viljaa ja lihaa nyt? :o Ei ihme, jos olo ei ole ihan paras mahdollinen.

Joo. Peruna, porkkana, kurkku, selleri, palsternakka, kiivi, omena, banaani ei sovi. En käytä maitotuotteita ollenkaan. Soijakaan ei oikein sovi. Satunnaisesti voi syödä muttei ollenkaan päivittäin eikä kananmuna. Mitään maustettua en syö enkä mitään missä on lisättyä sokeria.

Joo, kyllä olen vähän ongelmissa.

Vierailija
14/49 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkästään jogurtta ja marjoja aamupalaksi?

Mä en voi käyttää perunaa eikä mulle sovi ne keliaakikkojen leipiin laitettavat aineet. Olen niitä leipiä kokeillut ja vatsavaivat ja turvotus oli ihan hirveät.  Jättäisin mielelläni viljat pois mutten keksi mitä sitten söisin. Maitotuotteita kun en myöskään voi käyttää. Olen yrittänyt soijaa käyttää mutta se ei kovin hyvin sovi sekään, joten en silläkään saa jogurttia korvattua.

Kaupassa on niin pahan näköisiä paprikoita myytävänä ja porkkanalle olen allerginen. Kananmuniakaan en voi yhtä enempää päivässä syödä koska se turvottaa.  

Jogurtit ja marjat on jo paljon, koska en ole aamuihminen ja aamulla syöminen on tuskaa. Kiireessä jää koko aamupala helposti väliin. Joskus olen tehnyt mantelileipiä aamupalaksi/autossa syötäväksi. 

Vierailija
15/49 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkakaali"riisi": Raasta kukkakaali. Paista pannulla vesitilkassa. Lisää voita ja mausteita. Kesäkurpitsa"pasta": suikaloi kurpitsa. Paista pannulla voissa tai öljyssä. Mausta.

Kasvislaatikko: Kasvikset ja munamaito uunivuokaan ja uuniin.

Lisäksi juuresmuusit, grillatut tai paistetut kasvikset, haudutettu kaali ym.

Ei se niin vaikeaa ole!

Vierailija
16/49 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kikhernenuudeli.

Vierailija
17/49 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasviksia syödään raakana ja kypsänä. Paljon!

Vierailija
18/49 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kaikilla ruokailukerroilla ns. lämmintä ruokaa. Ei ongelmia.

Vierailija
19/49 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaura on viljaa.......

Vierailija
20/49 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukkakaali"riisi": Raasta kukkakaali. Paista pannulla vesitilkassa. Lisää voita ja mausteita. Kesäkurpitsa"pasta": suikaloi kurpitsa. Paista pannulla voissa tai öljyssä. Mausta.

Kasvislaatikko: Kasvikset ja munamaito uunivuokaan ja uuniin.

Lisäksi juuresmuusit, grillatut tai paistetut kasvikset, haudutettu kaali ym.

Ei se niin vaikeaa ole!

Kova homma noissa. Enkä voi käyttää mausteita. Enkä maitoa enkä oikein paljon munaakaan. Pelkkä kukkakaali ei pidä nälkää. Sä et lukenut tuota mun ei voi käyttää listaa. Se tekee mun syömisestä hankalaa. Jättäisin mielelläni viljan pois jos vaan keksisin millä sen korvaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan