Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi meikkaat?

Vierailija
25.10.2016 |

Onko se sinulle tärkeää ja miksi?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään meikata. Se on tapa ilmaista itseäni ja tietynlainen meikki kuuluu asukokonaisuuteen. Arkena harvemmin jaksan panostaa kunnolla, mutta jos vähänkin aikaa on, niin ryhdyn leikkimään väreillä ja mielestäni se on vain hauskaa, eräänlaista taidetta. Meikittä harvemmin liikun missään.

Vierailija
22/38 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaiken tämän jälkeen naiset kehtaa väittää että "komeat miehet on harvassa" tai "komeita miehiä on 1/20" vaikka itse olette täysin meikin varassa näyttääksenne hyvältä :D?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaan koska toisinaan tunnen itseni rumaksi vaikka tiedänkin että en oikeasti ole ruma. Meikkaaminen siis saa mulle paremman olon ja mielen. Samasta syystä käytän hyvin istuvia ja omasta mielestäni kauniita vaatteita jotka imartelee vartaloani parhaiten.

Voin ihan hyvin mennä kauppaan tai töihin ilman meikkiä ja usein menenkin. Juhliin tai illanviettoihin meikkaan kuitenkin aina joten on se tavallaan mulle tärkeää. Haluan tietyissä tilanteissa näyttää huolitellulta ja haluan että mulla on hyvä ja itsevarma olo.

En meikkaa joka päivä mutta joka viikko kuitenkin.

Vierailija
24/38 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska tykkään pukeutua päivittäin sen mukaan miltä tuntuu ja meikki kuuluu osana kokonaisuuteen. Esim. maanantaina musta saattaa tuntua rokkaavalta, eli eikun ketjuilla ja niiteillä koristeltu mekko päälle, mustat saappaat ja verkkosukkikset jne. Siihen sopii hyvin tumma silmämeikki. Sitten taas tiistaina tahdonkin laittaa pitkän hippimäisen keijumekon, mikäpä sitä paremin korostaisi kuin helmiäishohtoinen kevyt meikki. Jakkupukupäivinä tykkään punaisesta huulipunasta ja sitä rataa, tajuatte kyllä :) Meikkaaminen on kivaa, se on mun omaa aikaani sulkeutua kylppäriin kuulokkeet korvissa, hyvää musiikkia ja saan rauhassa meikkailla ja laittaa tukkaa niin kauan kuin huvittaa. Pieruverkkaripäivinä olen ihan reilusti täysin ilman meikkiä, sehän on selvä :D

Vierailija
25/38 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kaiken tämän jälkeen naiset kehtaa väittää että "komeat miehet on harvassa" tai "komeita miehiä on 1/20" vaikka itse olette täysin meikin varassa näyttääksenne hyvältä :D?

Höpöhöpö taas. Mulle on useampikin miespuolinen ystävä sanonut, ettei mun tarttis meikata, koska "olet luonnonkaunis, miksi sä meikkaat?" Siksi, koska minä tykkään siitä. Ei sillä ole mitään tekemistä miesten kanssa. Plus mun mielestäni komeita miehiä on maailma täynnä, ihan noin ohiksena.

-24

Vierailija
26/38 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan itseäni piristääkseni ja kohteliaisuudesta muita kohtaan. Kyllä se totuus on että ilman meikkiä naiset näyttävät väsyneeltä ja monesti sairailta. (lestat). Nehän tätä kysyi?

Itse en edes meikkaa paljon, mutta hyvin pienillä asioilla saa terveen hehkun iholle; meikkivoide tai puuteri, poskiin aurinkopuuteria tai punaa miedosti, kulmat ja ripset ehostan myös. Tosi vähällä saa itsestään freesimmän näköisen. Kotonahan se on sama miltä näyttää, mutta minusta kyllä on kohteliasta laittaa itseään edes vähän, varsinkin jos on ihmisten kanssa tekemisissä työssään.

Vierailija
27/38 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaaminen on minulle tapa tuoda parhaat puoleni esiin. Tahdon, että ulkopuoleni heijastaa sitä, kuinka hyväksi tunnen oloni sisäisesti. Samoin kuin mukavat kauniit vaatteet, meikki saa olon huolitelluksi ja päivään sekä tilanteisiin valmistautuneeksi. Laitettuna en ajattele asioita ulkonäössäni, jotka syövät itsevarmuuttani, koska tiedän, etteivät muut edes näe niitä. Lisäksi meikki saa minut virkeämmän ja ilmeekkäämmän näköiseksi, koska kasvonpiirteeni ovat aika vaaleat, ja siten kommunikoin paremmin muiden kanssa. Ajattelen, että meikki auttaa ihmisiä kiinnittämään huomionsa minussa siihen, mikä on positiivista, ja auttaa heitä katsomaan ohi siitä, minkä mielummin pidän omana tietonani.

On toki tilanteita ja päiviä, kun laittautumisella ei ole väliä enkä jaksa vaivautua meikkaamaan. Samoin kuin vaatteita on eri tilanteisiin, meikkaamista ja laittautumistakin on. Meikkaaminen on minulle tilannetajua, itseni hemmottelua ja muiden ihmisten huomioimista.

Vierailija
28/38 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viidakkokansa on aina meikannut sosiaalisista syistä se kuuluu ihmisen luontoon - tämä niille kaikille nudeilijoille jotka oikeastaan omahyväisesti vaan tietävät olevansa niin kauniita ilman meikkiä ja siksi korostavat " geenejään". Tosi typerää. Meikkaaminen on kaikissa kulttuureissa osoitus siitä että estetiikka on se juttu myös elämässä. Se kuuluu kaikille .

Vierailija
29/38 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viidakkokansa on aina meikannut sosiaalisista syistä se kuuluu ihmisen luontoon - tämä niille kaikille nudeilijoille jotka oikeastaan omahyväisesti vaan tietävät olevansa niin kauniita ilman meikkiä ja siksi korostavat " geenejään". Tosi typerää. Meikkaaminen on kaikissa kulttuureissa osoitus siitä että estetiikka on se juttu myös elämässä. Se kuuluu kaikille .

Mä en kanssa ymmärrä näitä ihmisiä, jotka korostaa omaa meikkaamattomuuttaan ja sitä, ettei heidän "tarvitse" nähdä itseensä vaivaa aivan kuin se tekisi heistä parempia ihmisiä. :D

Vierailija
30/38 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan suoraan sanottuna siksi, että sitä odotetaan minulta. Useiden tutkimusten mukaan (joita en nyt jaksa tähän kaivaa, etsikää itse) meikattuihin naisiin suhtaudutaan suopeammin esimerkiksi työelämässä kuin meikkaamattomiin. Arkena en millään jaksaisi meikata, mutta koen, että työni edellyttää sitä (myyntityö, jossa pitää olla edustava). Juhliin sen sijaan meikkaan mielelläni. On hauskaa tehdä taideteos kasvoille. Piristävää joskus näyttää tosi hyvältä. Ja kyllähän se vähän niin on, että juhlissakin odotetaan laittautumista. Laittautumatonta aikuista naista katsotaan oudoksuen.

Vierailija
31/38 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulautuakseni massaan. Minusta meikkaamattomat kasvot ovat yhtä kauniit kuin meikatut kunhan on puhdas iho, mutta useimmat eivät tätä mielipidettä jaa. Meikkaaminen on minulle vähän sama kuin että on asiaankuuluvat vaatteet päällä. "Normaalit" vaatteet myös vaativat sitä meikkiä. Kansallispuvuissa ja hippityylissä sitä koristeellisuutta on vaatteissa, mutta modernissa tyylissä itse vaatteet ovat aika plaineja niin ilman naaman maalaamista näyttää tylsältä.

Vierailija
32/38 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kevyttä silmämeikkiä ilman luomiväriä että silmät erottuisi paremmin lasien takaa. Meikkivoidetta tasoittamaan ihon väriä. Meikkaan tosi kevyesti, aina en ollenkaan.

Vierailija
33/38 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan edes aloittanut meikkausta tapana. Syynä laiskuus ja koen, että itsensä ehostaminen on noloa - miksi ketään kiinnostaisi minun naamani. Pari kertaa vuodessa laitan kevyesti. Jos pahassa paikassa finni, niin sitä voi hitusen peitellä.

Vierailija
34/38 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mielestäni nätimmän näköinen kun kroonisesti tummat silmänaluset on peitetty.

Vierailija
35/38 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaan mieheni mieliksi. Haluan, että hän pitää mua kauniina ja on ylpeä musta. En jaksa kuitenkaan pitää meikkiä kotona, vain silloin kun lähden kauemmas kuin lähikauppaan tai lenkkipolulle.

Vierailija
36/38 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaan koska tykkään meikkaamisesta. Käytän nykyään huuliini ikiomaani LUMENE WILD ROSE PEARL LIP GLOSS Shimmering shine, light feel. Huulikiiltoa sävyä 26 Dawn Aamu. Käytän nykyään silmieni luomiini ikiomaani LUMENE 3 Rippling Reeds Kaislikon kevät BLUEBERRY Long-Wear Duet Eyeshadow-Luomiväriä. :)

Entinen vanhoillislestadiolainen vuodesta 2007 lähtien tai myöhemmin. :)

N24

Vierailija
37/38 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluan, että ihmiset suhtautuvat minuun positiivisemmin, ovat ystävällisempiä ja antavat parempaa asiakaspalvelua, meikkaan. Jos nuilla asioilla ei ole merkitystä ja haluan olla rauhassa ylimääräiseltä huomiolta, en meikkaa. Mutta pidän meikkaamisesta, olen todella tarkka esim ripsien meikkaamisen kanssa ja koen sen todella terapeuttiseksi.

Vierailija
38/38 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se sinulle tärkeää ja miksi?

Meikkaan tosi harvoin,yleensä silloin kun on jotenkin nuhjuinen olo,laitan ripsiväriä ja huulipunaa ollakseni edes vähän edustavampi ja saadakseni itsevarmuutta.Pärjäisin kyllä kokonaan ilman meikkiä,en koe sitä tärkeäksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän