Onko vyölaukku ihan pöljä ajatus kaupunkilomalle?
Olis kätevä taskuvarkaiden varalle. Onkohan nykyään jotain nättejä malleja olemassa?
Käytäkö sinä?
Kommentit (35)
Käytän itse ulkomailla käsilaukkua, jonka hihna menee pään yli. Hihnan pidän niin lyhyenä, että laukku jää heti kainalon alle ja pidän käden koukussa laukun päällä ja pidän hihnasta kiinni. Ikinä ei ole yritettykään varastaa ja olen matkustellut PALJON.
Vyölaukku on melkein yhtä helppo varastaa kuin käsilaukku. Ainakin varkaat näkevät sen jos joutuu riisumaan takin. Miten olisi kaulapussi tai rahavyö? Riippuu tietty kohteesta, mutta itse pelaan varman päälle ja käytän rahavyötä ja lisäksi sirottelen rahat muutamaan eri paikkaan ja kortit tietty kanssa.
Ostin olalla pidettävän kännykkälaukun. Sinne sopii kännykkä, avaimet, pieni kukkaro. Se on kätevä kun en ome mikään käsilaukun kantaja. Tosin se olisi helppo varastaa vaikka pidän sitä pään yli laitettuna.
Siihen ei sopisi passi mutta sitten on monia passin kokoisia monilokeroisia hihnalaukkuja.
Oken mieltynyt tommosiin.
Rahavyö, kaulapussi tai pieni käsilaukku jonka tosiaan köyttää lyhyeksi ja pitää sen edessä. Itse pidän käsilaukkua noin ja sen lisäksi rahavyötä.
Vierailija kirjoitti:
Käytän itse ulkomailla käsilaukkua, jonka hihna menee pään yli. Hihnan pidän niin lyhyenä, että laukku jää heti kainalon alle ja pidän käden koukussa laukun päällä ja pidän hihnasta kiinni. Ikinä ei ole yritettykään varastaa ja olen matkustellut PALJON.
Minäkin olen matkustellut PALJON ( lähes kaikki Euroopan maat, USA vuoden verran ja osa Aasiaa) ja koskaan ei ole yritetty ryöstää tai varastaa. Käytän normaaleita käsilaukkuja ja olen muutenkin ihan normaalisti (en purista laukkua tai käytä etureppua). Riittää kun ei horju yksin kännissä tai pidä ruuhkaisessa metrossa lompakkoa ja puhelinta takataskussa. Talvisin kun on takki, niin usein riittää että toiseen taskuun laittaa puhelimen, toiseen luottokortin. Mukana matkalla on useampi luottokortti, käteistä ei ole tarvinnut pitkään aikaan oikein missään, vaikka sitäkin on pikkusumma (joku 100e) mukana.
Rahavyö vaatteiden alle.
Kanna tavaroitasi jossain paikallisessa muovikassissa tai missä kassissa nyt paikalliset kuskaavat ostoksiaan.
Tuskin Helsingissäkään varkaat iskevät ensimmäisenä johonkin Alepan muovikassiin.
Vyölaukkua en käyttäisi. Etenkin Roomassa varkaita joka nappaa vyölaukun ruuhkaisessa bussissa ja junassa. Kannattaa laittaa rahatasku jossa kaulahihna tai naru ja pussi paidan sisälle. Koko matkabudjettia ei kannata pitää mukana samoin luottokorttia.
Vyölaukku paidan alle tai sellainen kaulasta roikkuva pussukka pitää olla jos jonnekin lähtee kun nykyisin on varkaita jokapaikassa. Ei ole noloa suojata matkalla rahojaan,omaisuuttaan.
Vierailija kirjoitti:
Vyölaukkua en käyttäisi. Etenkin Roomassa varkaita joka nappaa vyölaukun ruuhkaisessa bussissa ja junassa. Kannattaa laittaa rahatasku jossa kaulahihna tai naru ja pussi paidan sisälle. Koko matkabudjettia ei kannata pitää mukana samoin luottokorttia.
Vyölaukunkin saa paidan alle.
Vyölaukuthan on taas muotoa niin siitä vain. Mutta jos haluat taskuvarkaita välttää, niin sellaisen pienen laukun voi laittaa takin alle. Toimii hyvin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vyölaukunkin saa paidan alle.
Perinteiset vyölaukut on sen verran isoja, että ne pönköttää paidan alta ja kaikki huomaavat, että tuolla on sellainen ja varmasti varkaat kiinnostuvat, että tuolla piilotellaan jotain arvokasta. Tosin toiset kutsuvat ohuita rahavöitä (mitkä menevät vaikka housujen alle) vyölaukuiksi.
Olen tykännyt pitää pientä, olan yli menevää laukkua. Vaikka jotkut sanookin sitä epänaiselliseksi. Sen lisäksi ( en myöskään halua ottaa aurinkoa iholleni) pidän yleensä hyvin ohutta kevyttä neule-tms. takkia, auki kylläkin, mutta tämä myös estää rosvoilua, kun olkalaukku jää hieman "sisään". Luottokortin olen usein jättänyt tallelokeroon, jos lähden iltaa istumaan. Arvioin illan kulut. Toki riippuu maasta ja nykykäytännöistä.
Sitä ihmettelen, että jotkut ihmiset vaan sinnikkäästi pitävät yllään kultakoruja tms. Huh huh!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä eytä miksi matkalla pitää olla aina just se vyölaukku.
No kun ne taskuvarkaat tyhjentää taskut. Ootko ikinä kuullut vyölaukku varkaista?
Olen. Vyölaukun vyö katkaistaan pienellä veitsellä, älyttömän helppoa pienessäkin tungoksessa tai ihan muuten vaan takaapäin.
Jos varmempi haluaa olla, osta pussukka, joka menee vaatteiden alle ja katso, että naru on piilossa kauluksen alla.
Parasta kuitenkin on jättää passit ja muut tallelokeroon ja kantaa vain vähän rahaa päivän tarpeisiin mukana.
Nykyään markkinoilla on ihan fiksulta näyttäviä vyötärölle kiinnitettäviä laukkuja tai "taskuvöitä". Hyvin käteviä kaupungilla liikkuessa. Tärkeimmät tavarat kannattaa laittaa taskuun, jonka vetoketju on kehoa vasten.