Minkä vaatteen ostit viimeksi? Oliko se aivan pakollinen ostos?
Kommentit (112)
Talvitakin. No, pakollinen ja pakollinen. Mulla on villakangastakki, joka ei ole tarpeeksi lämmin kovilla pakkasilla, ja sitten toppatakki, joka on talli- ja ulkoilukäyttöön. Periaatteessa pärjäisin noilla kahdella, mutta on se kivempaa, että on myös sellainen kiva lämmin takki, kun sille tulee paljon käyttöä. Tallitoppatakki haisee hevoselta, ei se ulkoillessa haittaa, mutta on sen pitäminen muuten vaikkapa kaupassa ikävää.
En muistanut, mutta kun puolison kanssa tässä asiaa pähkäilin, niin ilmeisesti kesälomareissulla ostelin viimeksi ainakin sandaalit ja espadrillokset, t-paitoja ja ehkä jotain muutakin. Kengät ei taatusti olleet tarpeellisia, vaatteet olivat. Nyt tarvitsisin saappaat ja ehkä siistin talvitakin, se saa kyllä odottaa alennusmyyntejä. Muuten välillä ajattelen, että mun vaatteet riittäis varmaan loppuiäkseni 😔 jos tiukka paikka tulis.
En ole koskaan ostanut kirpparilta, kun pelkään kaikkia luteita ja sieniä. Kuulostaa kivalta, että niin moni löytää sieltä halvalla vaatetta :)
Alushousuja ostin minäkin. Entiset alkoivat olla hajoamispisteessä, joten ostin uusia ennen kuin entiset hajoavat kokonaan. Toki käytän ne loppuun saakka, ihan pienen reiän takia en roskiin heitä.
Ostin uusia alushousuja, koska entiset monia monia vuosia vanhoja ja alkaneet olemaan reikäsiä. En halua käyttää reikäisiä alushousuja joten muutamat jouduin ostamaan. Sitä ennen taisin ostaa sukkia, koska entiset vanhat alkaneet yksitellen kantapäistä puhki ja väheni radikaalisti. Kohta pitäisi ostaa housut tai jopa kahdet housut, koska ei ole monia eikä meinaa riittää käyttöä varten...
Neuletakki ja ehdottomasti ei ollut pakollinen ostos. Ostan paljon vaatteita, koska työskentelen käytettyjen vaatteiden liikkeessä. Harvoin ostan uutena mitään, vaikka sitäkin toki tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi paitaa 8e/kpl. Ostin miestenosastolta. En ole siiderivalas, mutta perusmallisia pitkähihaisia paitoja saa miestenosastolta paljon halvemmalla kuin naistenosastolta, vinkkinä muillekin:).
Esim. Naisten mustat T-paidat saattaa maksaa tuplasti miesten paitoihin verrattuna, vaikka sama malli ja valmistaja. Mä käytän duunissa näitä "peruspaitoja".
Me löydettiin myös miestenosasto tytön kanssa, kun piti ostaa hänelle kouluvaatetta. Ihan teepaitoja ja huppareita. Naistenosastolta ei tahtonut löytyä mitään kivaa, mutta kun hoksasimme katsoa miesten puolelle, johan taivas aukeni!
Samaten Espritin nettikaupasta sai kivoja teepaitoja paljon halvemmalla kuin naisten puolelta. Eikä se pelkkä hinta, vaan tyyli! Kahdeksan paitaa ostettiin ja vain yksi oli naisten puolelta. Miehille vaan tehdään niin paljon kivempia vaatteita! Naisten vaatteissa on kaiken lisäksi ongelmana, että ne kaula-aukot on ihan liian antavia tuollaiselle nuorelle, joka ei halua laittaa tissejään tyrkylle ja kaikkien katseltavaksi. Miesten paidoissa on pienemmät kaula-aukot ja niissä voi olla rennommin, ei tarvitse koko ajan pelätä että tissit vilkkuu.
Ostin puuvillaisen simppelin raitapaidan. Ei ollut ehdottoman välttämätön, kun tuollaisia vastaavia paitoja kyllä on, mutta varmasti tulee paljon käyttöön.
Tilasin netistä parit jumppakalsarit ja toiset oli liian pienet enkä edes saanut aikaseksi lähettää takaisin, siellä ne kaapissa palautuspussissa on edelleen. Tiiän, oon huono (ellen jopa surkea) näitten palautuksien kanssa. Siellä on kanssa yksi 90e käyttämätön mekko odottaa myymistä. Eikä edes ollut tarpeellisia.
Lapselle villahaalari ja villavuoriset, nahkaiset talvikengät. Jälkimmäinen oli pakollinen, viimevuotiset on naftit. Haalari ei niin pakollinen, mutta kun vielä 140cm on mahdollista saada, lapsi niistä tykkää ja kotimaista työtä...niin ostin.
Itselle merinovillainen huppari. Ei niin pakollinen, mutta ihanan lämmin.
Miehelle kumisaappaat. Pakollinen, edellisistä kulunut pohjakuviointi olemattomiin.
Ostin tänään farkut kun edelliset repesi perseestä. Toiset housut on suorat työhousut. Loput ei mahdu päälle. Kai sitä risoissa tai perseestä paikatuissakin voi kulkea?
Kauluspaita arkeen. Ei nyt aivan pakollinen, mutta olen etsinyt kauluspaitaa, joka on siisti mutta mukava, löysä mutta ei säkki. Samalla kerralla ostin rennot housut, jotka ovat kuitenkin college-housuja siistimmät ja sopivat ihmisten ilmoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasketaanko kengät vaatteeksi?
Ostin viime talvena talvikengät, koska edellisistä irtosi pohja. Oli aivan pakollinen ostos.
Siis viime talvena viimeks? Oikeesti?
Itse ostin eilen uudet ulkoiluhousut, oli melko pakollinen hankinta. Sitä ennen ostin pari viikkoa sitten uudet farkut ja kengät.Typerys. Ei kaikki voi ostella hetken mielihalusta.
Varmasti tällaisia ihmisiä on, mutta tälle palstalle tuntuu muodostuneen jonkinlainen erityisen tiheä keskittymä ihmisiä, jotka käyttävät reikäisiä alushousuja kunnes viimeinen rihma antaa periksi, ja päällyshousut ja paidatkin ratkeilevat. Tosielämässä tuntemani ihmiset käyttävät siistejä vaatteita paitsi ehkä mökillä.
Äitiysvaatteita (legginssit, mekon ja imetysrintaliivit). Olo on ainakin tuhat kertaa mukavampi näissä kuin normivaatteissa.
Mekon työvaatteeksi pari viikkoa sitten. Ei tainnut ihan pakollinen olla, koska en ole vielä käyttänyt. Minulla on vähän vaatteita ja harvoin löydän kivoja. Olen jo oppinut, että kun sopiva tulee vastaan, kannattaa ostaa. Töissä pitää pukeutua siististi, joten jonkinlainen puvusto on pakko olla.
Topin kirppikseltä. Ei periaatteessa ihan pakollinen, mutta uskon, että käyttöön tulee. En ole vielä käyttänyt. Kyllä mä tässä tänä vuonna aion vielä johonkin baariin mennä juhlimaan se päälläni.
Alkkareita, rintaliivejä ja sukkia. Oli pakko, koska lähdin lomalle ja unohdin nuo matkalaukusta.
Pipon, lapaset ja sormikkaat itselleni.
Olihan ne tarpeellisia, vanhoissa jo kovin kulumia niin kiva että on siistiä päällepantavaa kylmään ulkoilmaan.
Vierailija kirjoitti:
Rintaliivit. Pakko ostaa kun olen mennyt koosta C kokoon A (85->65)
Kuppikokohan on ihan eri asia kuin rinnanympärys. Ei C = 85 ja A = 65. Jos olet tosiaan laihtunut 85C:stä 65A:han, niin aikamoisen muodonmuutokset olet kokenut.
Mä ostan koko ajan tarpeetonta. Viimeksi löysin kirpparilta kauan etsimäni trenssin, ja "kaupanpäälliseksi" mukaan tuli huivi ja kotimainen silkkinen juhlamekko.
No, ostan melkein pelkästään käytettyä, mahdollisuuksien mukaan suomalaista enkä ikinä pikamuotia. Myöskään ei tule koskaan tilannetta että ei olisi mitään päälle pantavaa ja pitäisi ostaa hätäratkaisu.
Olen oikein tyytyväinen vaatekaappiini.