Minkä vaatteen ostit viimeksi? Oliko se aivan pakollinen ostos?
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
Lasketaanko kengät vaatteeksi?
Ostin viime talvena talvikengät, koska edellisistä irtosi pohja. Oli aivan pakollinen ostos.
Siis viime talvena viimeks? Oikeesti?
Itse ostin eilen uudet ulkoiluhousut, oli melko pakollinen hankinta. Sitä ennen ostin pari viikkoa sitten uudet farkut ja kengät.
Pojalle talvitakin ja toiselle haalarin. Itseĺle sukkia. Ja joo, tarpeeseen tulivat kaikki.
Kaksi paitaa 8e/kpl. Ostin miestenosastolta. En ole siiderivalas, mutta perusmallisia pitkähihaisia paitoja saa miestenosastolta paljon halvemmalla kuin naistenosastolta, vinkkinä muillekin:).
Esim. Naisten mustat T-paidat saattaa maksaa tuplasti miesten paitoihin verrattuna, vaikka sama malli ja valmistaja. Mä käytän duunissa näitä "peruspaitoja".
Tänä vuonna olen ostanut:
talvitakin - erittäin tarpeellinen, ei absoluuttisen välttämätön
kesäisen pellavapaidan - tarpeeton, ollut paljon käytössä
juoksurintsikat - tarpeellinen, edelliset venyneet
villapaidan - tarpeeton, hyvä tarjous kasmirpaidasta, tulee olemaan käytössä pitkään
voi olla että jotain sloggipaketteja olen hankkinut myös
Ostin pehmosukkia, kun edelliset oli virttyneitä ja ne on kivan lämpimiä pitää kotona. Oli siis tarpeen, ettei varpaat palele.
Muotoilevan alusvaatteet.
Oli välttämätön, koska muuten ei iltapuku sujahda päälle.
Pelastusarmeijan kirpparilta mustat samettishortsit jotain 5€. Ei ollut pakollinen hankinta mutta on nää aika kivat.
Ostin kahdet pillifarkut edellisten hajottua.
Kolmella lapselle jokaiselle college-housut ja tossut kahdelle päiväkotiin. Aika välttämättömiä olivat, kun ehjät housut alkavat olla harvinaisuus meidän taloudessa ja päiväkotiin en halua rikkinäisiä lapsille laittaa. Edelliset tossut menivät kesälomalla roskiin ja toisella jäi pieneksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasketaanko kengät vaatteeksi?
Ostin viime talvena talvikengät, koska edellisistä irtosi pohja. Oli aivan pakollinen ostos.
Siis viime talvena viimeks? Oikeesti?
Itse ostin eilen uudet ulkoiluhousut, oli melko pakollinen hankinta. Sitä ennen ostin pari viikkoa sitten uudet farkut ja kengät.
Typerys. Ei kaikki voi ostella hetken mielihalusta.
Juhlavaatteisiin sopivan siistin takin. Ei aivan pakollinen, mutta on juhlavampi takki hyvä olla talven juhlia ajatellen. Edellinen ei ollut enää omaan makuuni ja myin sen fb-kirpparilla.
Tänään ostin turkisliivin. Ei todellakaan ollut pakollinen. Mutta se on hieno.
Söpön printtipaidan. En olisi tarvinut. Liikaa vaatteita muutenkin mutten aina saa hillittyä itseäni. Olin ennen oikea himoshoppailija, nykyään harkitsen tarkempaan ja ostan ehkä yhden uuden jutun kuussa. Parempaan suuntaan siis menossa, ainakin yritän opetella.
Jos kengät lasketaan, niin tänään ostin Icebugit. Ne ovat tässä kaupungissa elintärkeät, kulkuväylien talvihoito on niin surkeaa että henkensä kaupalla tuolla jäätiköillä saa kulkea. Kenkiä ennen ostin viime kuussa t-paidan Uffin euron päiviltä. Se ei todellakaan ollut pakollinen, mutta olipahan hauska (teksti: Have a gay day - Helsinki Pride).
Ostin yhden batman-paidan ja yhden kivan seksikkään mustan paidan.
Eivät olleet pakollisia. Odotin treffejäni Dimin kanssa viime sunnuntaina ja menin ajankuluksi hieman kaupoille.
Imetyspaidan. Ei se nyt pakollinen ollut, mutta kiva lisä kulahtaneeseen varastoon.
Parin viikon sisällä viimeisimmät ostokset:
- lapselle hanskat x2, uikkarit ja sukkia. Hanskat ja sukat oli melko välttämättömiä, uikkarit ois mennyt vielä hetken.
- itselle cashmirneuleen, ei välttämätön, mutta halusin jotain lämmintä.
Ostin kashmirneuleen 60€. Ei ollut täysin välttämätön, koska omistan myös toisen siistin neuleen. Käytin kesällä 250€ alennusmyyntivaatteisiin. Sain summalla kahdet housut, lämpimän huivin ja useamman paidan, jotka kaikki sopivat yhteen. Kerrankin on siistejä, tavallisia vaatteita riittävästi! Kaikki edelliset vaatteeni olivat kirpputorilta ostettuja ja reikäisiä joko hihansuista tai haaroista. Olen tosi iloinen uusista vaatteista ja siitä, että jaksoin säästää kunnollista kertahankintaa varten. Uusi neulekin sopii kesällä ostettuihin vaatteisiin.
Talvitakin kirpparilta. Oli edullinen ja lähes uudenveroinen. Entinen takki ei mennyt enää kiinni joten oli pakko ostaa uusi ettei tule kylmä talvella :)