Muija ei anna mulle vauvaa syliin jos olen käynyt röökillä
Ja silti jaksaa vinkua miten on raskasta vauvan kanssa mutta itepä ei anna mun auttaa. On se minunkin vauva enkä edes sisällä polta. Menee jo mielenkiinto vauva asiaan kun ei anneta hoitaa omaa poikaa. Muija omii sen.
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Muutama vuosi sitten luin Hesarista tutkimuksesta, jossa todettiin, että tupakasta tosiaan jää myrkkyjä myös tekstiileihin ja nämäkin jäämät voivat aiheuttaa jonkinlaisia solumuutoksia. Jäämien katoaminen kesti kolme kuukautta. Eli ihan ymmärrättävää toimintaa nähdäkseni.
Eikä tämä ole ainoa palava tuote maailmassa jota on syytä varoa. Kaikki organinen materiaali palaessaan aiheuttaa solumuutoksia.
Sinällään surkuhupaisaa kun ihmiset osoittavat tupakkaa ja samaan aikaan miljoonat savupiiput savuttavat taustalla ja äidit kuljettavat vauvojaan kaupungilla pahimpaan ruuhka-aikaan. Se katupölyn ja pakokaasun taso altistus on pahimmillaan sillä korkeudella missä vauva on vaunuissaan.
Hölmöläisiä moni on. Syyttäkää tupakkaa ja varokaa sitä niin kaikki paranee maailmassa...
Ette te tajuaisi vaikka fyysikko tai biologi pitäisi teille kahden tunnin luennon aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
Minä ennakoin ja sanoin miehelle että tupakointi loppuu ennenkun lapsia hankitaan. Lopetti siihen paikkaan.
Oksettaa nämä tupakoitsijat jotka ei tajua että se paskapatukka haisee vaikket polttaisi vieressä. Ja hyi hemmetti niitä äitejä jotka vetää röökiä ja kuskaa samalla lastenvaunuja. Eikö yhtään enempää ajatella puolustuskyvytöntä lasta.
Taisi sulla olla ap mielenkiinto lastasi kohtaan lopahtanut jo ennen kuin lasta edes oli, muuten olisit jo lopettanut sen sonnan imeskelyn.
Minun vaimo piti saman palopuheen. Lopetin koska itse halusin ja aloitin sen toisen lapsen synnyttyä koska halusin.
Se on niin että minä päätän siitä itse ja jos toinen ei voi sietää asiaa niin ovi on eteisessä. Saa mennä.
Siinä voi miettiä rakastaako sitä kumppania aidosti vai sen tupakoimattomuuden takia. Oma vaimoni päätti jäädä vaikka näytin ovea. Tupakoin noin neljä savuketta viikossa. Auta armias jos siitä tulee riita niin sitten täältä pesee.
T: Mies joka päättää itse omista asioistaan ja vaimo päättää omista
Minkä takia te alatte jauhamaan jostain savupiipuista kun isä täällä kyseli ja ihmetteli miksi oma nainen vouhkaa tupakasta kun on vauva lähellä? Kyseisiä syitä kerrottiin tälle isälle, turha nyt alkaa jostain pakokaasuista saarnaamaan. Ja pikkasen eri asia se, joutuuko vauva altistumaan tupakan haitoille kun joku polttaa samassa kodissa missä vauva asuu kuin se, että ulkona kävelee ja on pakokaasuja ym.
En kyllä ihmettele, en minäkään antaisi vauvan haistella "rööki sormia".
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia te alatte jauhamaan jostain savupiipuista kun isä täällä kyseli ja ihmetteli miksi oma nainen vouhkaa tupakasta kun on vauva lähellä? Kyseisiä syitä kerrottiin tälle isälle, turha nyt alkaa jostain pakokaasuista saarnaamaan. Ja pikkasen eri asia se, joutuuko vauva altistumaan tupakan haitoille kun joku polttaa samassa kodissa missä vauva asuu kuin se, että ulkona kävelee ja on pakokaasuja ym.
Siksi että ne savut jotka tulevat naapurisi takasta vatteisiisi ulkoa, seuraavat sinua sisään ja myrkyttävät lemmikkisi ja vauvasi. Autojen pakokaasut ja katupöly myös seuraa hiuksissa ja vaatteissa sisään.
Eli onko tupakkahysteria kohtuutonta? On se kohtuutonta mutta haiseehan tupakka toki pahalle.
Silti haisee moni muukin palanut pahalle. Nykyään on muotia vihata tupakkaa mutta olisi syytä ajatella myös aivoilla.
T: Fyysikko
Dear fyysikko, tupakointi on jokaisen oma valinta, autolla ajaminen välttämättä ei, vaan joillakin se auto on pakko olla. Sitä paitsi kun vertaa esim. vanhempaa joka tupakoi työntäessään vaunuja, pääsee tupakansavua pakosti vauvan naamalle, niin vastaavasti voisi miettiä kuka (täysjärkinen) vie lapsen auton pakoputken eteen ja alkaa päästelemään pakokaasua? "Olisi syytä ajatella myös aivoilla" jep jep, tupakoitsija onkin pirun viisas ihminen kun myrkyttää ja tapattaa hitaasti itseään sekä saastuttaa oman elimistönsä, sekä altistaa muut haittavaikutuksille 😅 Ja turha alkaa tässä vaiheessa vertailemaan muita fyysikon esimerkkejä kun tässä keskustelussa keskusteltiin nimenomaan tupakasta, aamen.
Vierailija kirjoitti:
Naiset, tässä tarinassa on taas kerran opetus. Opiskelkaa, hankkikaa hyvä työ ja oma asunto ennenkuin harkitsette lisääntymistä. Muuten olette tällaisten ap:n kaltaisten sontiaisten pompoteltavana ja joudutte sietämään vaikkapa juuri paskakääryleiden polttoa. Hoitakaa asianne niin, että olette aina niskan päällä ja vapaita lähtemään, muuten voitaisiin olla yhtä hyvin 1700-luvulla.
Joo ja käykää keinosiementäjällä myös. Siten voitte hössöttää sen vauvan ympärillä seuraavat 25 vuotta ihan vapaasti. Ja luultavasti aina sinne eläkeikään asti.
Vierailija kirjoitti:
Dear fyysikko, tupakointi on jokaisen oma valinta, autolla ajaminen välttämättä ei, vaan joillakin se auto on pakko olla. Sitä paitsi kun vertaa esim. vanhempaa joka tupakoi työntäessään vaunuja, pääsee tupakansavua pakosti vauvan naamalle, niin vastaavasti voisi miettiä kuka (täysjärkinen) vie lapsen auton pakoputken eteen ja alkaa päästelemään pakokaasua? "Olisi syytä ajatella myös aivoilla" jep jep, tupakoitsija onkin pirun viisas ihminen kun myrkyttää ja tapattaa hitaasti itseään sekä saastuttaa oman elimistönsä, sekä altistaa muut haittavaikutuksille 😅 Ja turha alkaa tässä vaiheessa vertailemaan muita fyysikon esimerkkejä kun tässä keskustelussa keskusteltiin nimenomaan tupakasta, aamen.
Tupakkateollisuus työllistää miljoonia ihmisiä.
Ei silti ole pakko työskennellä tupakkateollisuudelle, mutta osan on pakko työskennellä kun ei muutakaan ole siinä missä osan on pakko yksityisesti autoilla. Vai onko pakko sittenkään?
Voiko ihminen valita sen ettei saastuta ilmaa autoilla, tupakalla tai lämmittämällä kotia puulämmitteisesti?
Se viha mitä koette tupakoitsijoita kohtaan on sairasta ja voitte myös valita olla vihaamatta.
Voi luoja kuka täällä alkaa pätemään jostain tupakkateollisuudesta, kannattaisiko osallistua johonkin väittelykerhoon jos intohimona on jatkuva päteminen?
Mä en henk.koht. vihaa tupakoitsijoita, mutta suuresti alkaa ällöttämään ja puistattamaan jos pieni vauva joutuu tahtomattaan olemaan tekemisissä tupakan savun/hajun/myrkkyjen kanssa.
Jos ketjun aloittaja polttaa oikeasti 3 savuketta päivässä, niin parempi niin kuin askillinen päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja kuka täällä alkaa pätemään jostain tupakkateollisuudesta, kannattaisiko osallistua johonkin väittelykerhoon jos intohimona on jatkuva päteminen?
Mä en henk.koht. vihaa tupakoitsijoita, mutta suuresti alkaa ällöttämään ja puistattamaan jos pieni vauva joutuu tahtomattaan olemaan tekemisissä tupakan savun/hajun/myrkkyjen kanssa.
Jos ketjun aloittaja polttaa oikeasti 3 savuketta päivässä, niin parempi niin kuin askillinen päivässä.
Tuskin kukaan on kiinnostunut siitä mitä mieltä sinä olet tupakoinnista ja vihaatko sinä vai et.
Se rööki palaa siitä huolimatta mitä mieltä sinä olisit siitä. Sinäkin vittupää voisit tukea niitä köyhiä ihmisiä joita tupakkateollisuus pitää leivässä ja ostaa elämäsi aikana edes yhden tupakkatuotteen. Tupakanvastaisuus ja vihamielisyys on aiheuttanut paljon nälänhätää kehitysmaissa joissa tupakkateollisuus on merkittävä työllistäjä!
Ihmisillä on outoja kuvitelmia tupakoitsijoista. Yksi on se että tupakoitsijoilla menee aski päivässä. Harvalla menee askia päivässä. Ei päivässä ole niin paljoa taukoja että jatkuvasti kerkeäsi röyhytellä.
Hyvä kun kerkeää kympin lenkin jälkeen polttaa savukkeen rauhassa.
Muistakaa polttaa näkyvästi tupakkaa. Todella moni luulee ettei lähipiirissä kukaan polta. Tulkaa ulos kaapeista ja polttakaa näkyvästi niin saadaan vihaajat hiljaiseksi!
Minulla on tapana salin tai lenkin päätteeksi polttaa sätkä näkyvästi, koska tiedän että ylipanoisia naapureita kiinnostaa tupakoiva naapuri. Etenkin hyvä on vetää se sätkä lasten nähden. Se ei ole laitonta ja määrittelee ihmisoikeuden rajat. Sinulla on oikeus polttaa savuke ulkona ja ärsyttää vihaajia. Nostakoon verenpaineensa kattoon, ei ole minun ongelma. Jokainen voi itse valita vihaako vai rakastaako tässä elämässä.
Ai että tämä mies rakastaa tupakointia ja se on osa seksuaalisuuttani.
T: Smokemän
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja silti jaksaa vinkua miten on raskasta vauvan kanssa mutta itepä ei anna mun auttaa. On se minunkin vauva enkä edes sisällä polta. Menee jo mielenkiinto vauva asiaan kun ei anneta hoitaa omaa poikaa. Muija omii sen.
Minkälaiset miehet muijittelee vaimoaan?
Sellaiset, joiden muija omii yhteisen lapsen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään antaisi. Itse asiassa en olisi edes tehnyt lasta polttavan miehen kanssa. Pese kätesi, kun tulet röökiltä. Ei kai ole kovin vaikeata? Äläkä sit polta ulkona, kun olet lapsen kanssa! Käy sääliksi niitä lapsia, joiden äiti/isä polttaa samalla, kun vauva vaunuissa tai isompi kävelee käsi kädessä vanhemman kanssa. Tosi "kiva", kun lapset altistetaan sivulle. :-(
Koskaan en ole vaunulenkillä polttanut. Ja kyllä pesen kädet ja käytän suuvettä. Kolme tupakkaa menee päivässä. Yksi aamulla, yksi töissä, yksi illalla. Ap
Hetkinen, poltait siis kolme tupakkaa per päivä ja jos et heti saa vauvaa syliisi, puoliso omii vauvan ja sinun suhteesi häneen kärsii? Kovin pienestä tuntuu olevan kiinni sinun kiintymyssuhteesi lapseen.
Noilla määrillä voisit hyvin vaikka lopettaakin, ei siitä haittaa ainakaan olisi. Enemmän kyllä tuntuu siltä, että yrität löytää tavan päästä eroon niin "muijasta" kuin lapsestakin.
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin vauva ei ole asia vaan ihminen.
Toisekseen, hiuksesi, ihosi, vaatteesi, hengityksesi haisevat tupakalle olit sinä juuri käynyt ulkona röökillä tai et. Vauva on aivan varmasti jo tottunut tuohon sinun ominaistuoksuusi. Vaimosi on lapsellinen.
Kolmanneksi, voisit tietysti lopettaa tupakoinnin, mutta sinun pitäisi tehdä se itsesi vuoksi, ei vauvan tai vaimon. Muuten et onnistu.
Ota vauva syliin, hoida häntä ja seurustele hänen kanssaan. Älä odottele, että vaimosi antaa vauvan sinulle tai pyytää sinua auttamaan. Et ole vaimosi apulainen, vaan lapsesi isä.
Vastasin avaukseen muita lukematta ja nyt vasta selvisi, että ap polttaa vain kolme röökiä päivässä. Se on niin vähän, että hän ei ole nikotiiniriippuvainen, joten niiden kolmen jättäminen polttamatta ei ole juttu eikä mikään. Jos esim. se iltarööki on hetki omaa aikaa, itsensä kokoamista päivän päätteeksi, niin saman saa jos kiertää vaikka korttelia 10 min. röökaamatta.
74
Kyllä 3 polttavakin on riippuvainen jos ei kykene lopettamaan. Ja ap ei pysty siihen edes lapsensa takia.
Sääliksi käy vauvaa. Ihan hirveää että isi polttelee tupakkaa. Se on kauheaa se röökin haju mikä kumpuaa tupakoitsijasta. Oikeasti. Sellainen tunkkainen ja öklö haju... Ei kenenkään lapsen tarttisi sellaista pa*kaa haistella, hei oikeasti :) Älkää polttako jooko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Passiivinen tupakointi on aina suuri riski lapsen terveydelle, tulevatpa savut sitten ulkoilman tai sisäilman välityksellä. Tupakan palaessa syntyvä savu sisältää myrkyllisiä kemikaaleja monin verroin enemmän kuin varsinainen tupakoitsijan sisäänhengittämä savu. Tupakansavun haitalliset hiukkaset kulkeutuvat lapsen hengitettäväksi jopa aikuisen hiusten ja vaatteiden mukana. Tupakointi saattaa olla haitallista lapselle siis jopa siinä tapauksessa, että aikuinen käy yksin parvekkeella tupakalla.
Saattaa. Yleensä sitä käydään yksin parvekkeella tupakalla. Sen sijaan vielä 80- luvulla kessuteltiin asunnoissa ja autoissa ja hengissä nekin lapset ovat. Puhumattakaan vuosikymmenet sitä ennen. Pihalla tupakoinnista ei kannata lietsoa hysteriaa.
Ja Vitut, sanoi isäni aina ilkeästi äidille kun äiti yritti komentaa hänet ulos tupakalle. Muiden terveys ei häntä kiinnostunut. Hän oli polttamatta koko isosiskoni nuoruuden ja lapsuuden ja aloitti uudestaan kun olin 5 vuotias. Sininen savu leijui asunnon sisällä koko sen ajan kun asuin siellä. Poltti vielä askin päivässä niin sitähän riitti joka minuutille. Parikymppisenä mulla todettiin Astma, siskolla ei ole. Kyllä se on niin että ihan omaa isääni saan kiittää tästä tulevaisuutta valaisevasta sairaudesta. Olen vielä yhdessä vaiheessa saanut tietämättäni asbestipölyä keuhkoihin joten se yhdessä isän heikentämien keuhkojeni kanssa antaa mulle todennäköisesti myöhemmin keuhkosyövän. Kiitos siis tästä maailman rakkaudellisemmasta teostasi isä ❤
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikös se ole aika fiksua suojella vauvaa tupakalta? Ehkä voisit lopettaa polttamisen niin ei olisi tätäkään ongelmaa.
Ei se vauva sitä röökiä vedä. Ap
Tyhmäkin vielä!
Mitä vittuu sä tänne tuut inisemään perhe-ongelmistas. Sen muijan ois syytä jättää sut!
Et sinä tästä maailmasta myrkytöntä saa. Uskoisin että suurempi terveyshaitta on asua kaupungissa pakokaasujen ympäröimänä, kuin iskän tupakalta haiskahtavat vaatteet..
Tietenkin jos siitä vauvalle aiheutuu harmia, niin aiheellista on, että annetaan ensin myrkkyhajujen haihtua ensin pois isästä ja sitten vasta vauva syliin.