Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako sairaanhoitajan opinnot?

Vierailija
24.10.2016 |

Kun tätä palstaa lukee, ei kannata opiskella lähäriksi tai sairaanhoitajaksi. En tiedä, mitä kannattaisi? Olen nyt 40 vuotias alanvaihtaja, ja mietin mitä alkaisin tekemään. Yliopisto- opintoihin ei riitä aika ja energia, haluaisin ammatin jossa työllistyy nopeasti.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hoitajat työllistyy. Usein saa harjoitteluista töitä. Keikkahommilla pitää aloittaa

Vierailija
2/9 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Miksi alistua porvarin orjaksi suurpääoman palvelukseen?

Vierailija
4/9 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sinua hiukan vanhempi alanvaihtaja, ja sain juuri tiedon, että olen päässyt sairaahjoitajan pääsykokeisiin. Palkka tulee olemaan pienempi kuin nykyisellä alallani olisi, jos olisi niitä töitä. Mutta kun työmarkkinatuki on sama riipumatta koulutuksesta, niin minusta sairaanhoitajakoulutus kannattaa. Itse ajattelen, että sijaisuuksia lähinnä tulisin tekemään. Tuskin enää vakipaikkaa tulen saamaan, kun olen 50+ valmistuessani, jos nyt sinne kouluun asti pääsen.

Vierailija
5/9 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No täällä yksi lähihoitajaksi valmistunut. Töitä on kyllä tarjolla pilvinpimein, mutta työ on äärimmäisen kuormittavaa ja huonosti palkattua. Melkein kaduttaa jo ja valmistuin v.2013... Vakipaikkojakin tarjolla ainakin pääkaupunkiseudulla. Sain vakipaikan heti ja olin tuolloin 48v.

Vierailija
6/9 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HUS:ssa päivätyössä ja bruttopalkka ilman ikälisiä 2380€/kk. Kymmenen työvuoden jälkeen saat n. 150€/kk enemmän. Vuorotöissä palkka tietysti parempi lisien vuoksi. Mieti tarkkaan.

Vierailija
7/9 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtilanne tällä hetkellä aivan eri kuin vuonna 2013. Hakemuksia tulee 50-100 sh:n työpaikkaa kohden pk-seudulla.

Vierailija
8/9 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtilanne tällä hetkellä aivan eri kuin vuonna 2013. Hakemuksia tulee 50-100 sh:n työpaikkaa kohden pk-seudulla.

Sama juttu täällä Tampereella. Hoitajia valmistuu työttömäksi. Sijaisuuksiakaan ei riitä kaikille. Vakipaikasta voi vain haaveilla. Työtahti ja -ilmapiiri monessa paikassa ihan kamalia. En suosittele kenellekään hoitoalaa.

Vierailija
9/9 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostan