Mitä ajattelette miehestä joka ostaa AINA liian isoja vaatteita?
Tiedän yhden tällaisen. Jossain kohtaa helmahtaa joku hiha turhan pitkänä ja poimutettuna että ei tule tielle. Ei radikaalisti liian isoja kyllä, mutta ihmetyttää kun vähän jokainen vaate menee pikkasen yli. Eipä se kauheasti haittaa mutta miksi hän ei vaa osta kaikkea yhtä kokoa pienempänä?
Kommentit (29)
Ehkä haluaisi olla vähän isompi ihminen (lihaksikkaampi/massiivisempi/pidempi/harteikkaampi yms.)
Olen huomannut että lyhyet tai kovin hennot miehet usein tekee näin.
Monet naiset ostaa taas päinvastaisesta syystä 1 vaatekoon pienemmän, sellaisen joka juuri päälle mahtuu.
Vaikka L-koon paita istuisi parhaiten, M on ihonmyötäinen, S olis sellainen tiukka "makkarankuori"
ostan M koon, aina!:D
Mulla on sama ongelma. Hartioista pitäisi olla XXL mutta vyötäröltä ja hihoista M-L. Pakko sitten mennä isomman mukaan tai näytän vielä tyhmemmältä + olo on epämukava
Sellainen mies noudattaa vaatekaupan myyjän suosituksia tai on ottanut äitinsä mukaan makutuomariksi. Kun kaveritkaan eivät hienotunteisuuttaan vihjaise miten kannattaisi pukeutua (tai laittaa hiukset ja naamakarvoitus) niin ihmekö se jos menee pieleen.
Mun mies on pitkä ja hoikka, sen paidat on poikkeuksetta liian leveitä jotta hihat yltää. Housut kireimmällä vyön reiällä silti vähän löysät.
Ennen mua ei esim. tajunnut slim fit -kauluspaitojen olemassaoloa, ne istuu sille hyvin, muut näyttää siltä kun olisi pikkupoika saanut isän vanhat päälle.
Sen takia siis. Kaikkien kropalle ei massatuotanto istu, itsellänikin epäsopusuhtaisesti pitkät jalat ja lyhyt yläkroppa ja siksi mekot näyttävät poikkeuksetta turhan lyhyiltä. Eikä sitä nyt jokaista vaatetta teetätä mittatilaustöinä...
Vierailija kirjoitti:
Se on jämähtänyt ysärille.
Samaa mietin. Taisi olla hoppari aikoinaan?
Mamma opettanut ostamaan vaatteet kasvunvaran kanssa.
Toisaalta: mieluummin numeroa liian isot kuin kaksi numeroa liian pienet vaatteet. Suomalaiset stailaajathan pyrkivät pukemaan ihmiset aina liian pieniin vaatteisiin. On nolon näköistä, kun miehellä on liian pieni puvuntakki. Nappi kiristää mahan päällä ja hihat on liian lyhyet. Tulee mieleen, että mies vieläkin pukeutuu vanhaan rippipukuunsa. Sama niukka linja koskee naisiakin. Jakku kiristää hartioista ja rinnan kohdalta jää parikymmentä senttiä väliä (esim. Maarit Hurmerinta ja Kaija Koo).
Stubbin kamppeet ovat aina liian pieniä.
Jos aloittajan mielestä hänellä on oikean kokoiset vaatteet, niin on väärässä.
Huijaa itseään isommaksi, kuin on. Näin ainakin teki eksäni, joka ei edes itselleen myöntänyt olevansa pieni mies.