Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lama on nyt iskenyt minuunkin henkilökohtaisesti. Milloin teille iski?

Vierailija
24.10.2016 |

Minä vuonna teille tuli HENKILÖKOHTAISISSA, läheisissä asioissa ilmi taloustaantuma? Ei siis tietoisuus siitä, vaan kokemus?

Lama on nyt iskenyt minuunkin henkilökohtaisesti. Milloin teille iski?

Vaihtoehdot

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

2013 alkoi näkymään. Puolet tutuista on saanut kenkää ja siitä määräst puolet on työttöminä. Itse tilaan kaiken ulkomailta, jo pelkästään sen takia että mielestäni lama on politiikkojen syy ja jos sama into oltais laitettu suomen työttämiin, kun pakolaisiin laitettu, mitään lamaa täällä ei olisi.

Vierailija
2/23 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

2011, kun jouduin leipäjonoon, oli aika hyvä konkretisointi valtakunnallisesta taloustilanteesta. Jouduin työttömäksi, yritin hakea valtiolta apua ja päädyin sitten myös asunnottomaksi, kun bufferirahasto hupeni parissa kuukaudessa ja en saanut niitä tukiaisia kuin vasta puolen vuoden päästä takautuvasti. Sossussa ei ollut aikaa tavata. Oli hienoo. 2012 työllistyin taas ja hyvin menee, mutta kyllä tuli konkreettisella tavalla selväksi, ettei ketään kiinnosta, jos elämä heittää häränpyllyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna olen pulassa rahojen kanssa. Tähän asti kitkuttelin ja venyt senttejä. Nyt ei ole enää mitään mitä venyttää. 2v työttömänä

Vierailija
4/23 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lama tai taantuma ei ole koskettanut meidän perhettä oikeastaan mitenkään.

Vähän on himmattu matkustelua ihan varmuuden vuoksi. Teinityttö ei ole 2 kesään saanut kesätöitä.

Muuten kaikki ok.

Vierailija
5/23 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän on himmattu matkustelua ihan varmuuden vuoksi. Teinityttö ei ole 2 kesään saanut kesätöitä.

Muuten kaikki ok.

Ihanaa että jotkut ovat osanneet pelata korttinsa oikein :)

Vierailija
6/23 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

2014 aloin olla huolissani työpaikkani kohtalosta ja pidin "älä osta mitään"-vuoden enkä käynyt edes ulkomailla. Tammikuussa 2015 oli yt:t ja aloin etsimään uusia töitä. Vappuna aloitin uudessa paikassa ja entinen työpaikkani ajetaan alas vasta tulevana vuodenvaihteena. 

Kannattaa lähteä heti eikä odottaa kortistoon päätymistä. 

Vierailija
7/23 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään lamaa ei olisi jos sitä ei olisi haluttu. Ruotsikin veti aluksen kuiville. Suomi veti kurskin pohjille ja sinne se jää

Vierailija
8/23 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
9/23 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2013 alkoi näkymään. Puolet tutuista on saanut kenkää ja siitä määräst puolet on työttöminä. Itse tilaan kaiken ulkomailta, jo pelkästään sen takia että mielestäni lama on politiikkojen syy ja jos sama into oltais laitettu suomen työttämiin, kun pakolaisiin laitettu, mitään lamaa täällä ei olisi.

Minulla ei ole varaa tilata ulkomailta mitään.

Vierailija
10/23 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten kaikki ok.

Ihanaa että jotkut ovat osanneet pelata korttinsa oikein :)

Kuinka esim. siivoojana Helsingissä työskentelevä "pelaa korttinsa oikein", kun sitä rahaa ei vain saa säästöön vaan tukia on pakko nostaa ihan tehdyn työn lisäksi, jotta selviää vuokrasta ja elämisestä? Ei voida himmailla matkustelusta, kun ei sitä muutenkaan voida tehdä. Kerro ihan omin sanoin, kuinka onnistuisi.

Vierailija
11/23 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vielä ole tullut.

Vierailija
12/23 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaihtoehtoa "ei ole iskenyt". Teininä oli vaikea saada kesätöitä, mutta kun kolme vuotta sitten sain työpaikan, niin ei ole ollut töistä pulaa. Läheisten kohdalla huomaan laman, mutta sitä ei kysyttykään.

Vierailija
13/23 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna osakesijoituksenikin ovat tuottaneet plussaa, ja samaan aikaan asuntolainassa on naurettavan alhainen korko. Polttoaineen hinta on alentunut huippulukemista. Alhaisen inflaation oloissa on hyvä elää.

Vierailija
14/23 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä puuttuu kokonaan tärkeimmät vuodet, eli 2000-2005.  Silloinhan lama kirpaisi täydellä voimalla, markka laitettiin kellumaan, ja esim. minä menetin valuuttalainoissa parissa sekunnisssa noin 100.000 mk.  Omistamieni asuntojen (kahden) arvo laski vuosina 2000-2005 noin 1.000.000 markkaa. Sen jälkeen alkoi rankka työttömyys, kun idänkauppa romahti.  Itse selvisin tuosta lamasta silti melko hyvin, vaikka asuntolainoja sai maksella vielä 15 vuotta.  Omalle kohdalle lama tuli vasta 2006 työpaikan menettämisen ja avioeron myötä.

Vierailija
15/23 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran katkera olen suomen politikoille (tästä kaikesta)  en ikinä tule potemaan huonoa omatuntoa vaikka ostan ulkomailta kaiken enkä ilmianna suomiyrittäjää vaikkei se anna kuittia jostain palveluostosta. 

Vierailija
16/23 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 2013 meni työpaikka. Sitten opiskelin. Pikku hiljaa niukka rahatilanne alkoi vaikuttaa kaikkeen. Kun lakanat, tyynyliinat, tyynyt ja peitot kuluvat rikki eikä voi ostaa uusia. Samoin keittiöpyyhkeet, käsipyyhkeet ja kylpypyyhkeet. Alushousut ja sukat. Meikit loppuvat. Sitten alkaa harkita, pitääkö lopettaa kotivakuutus, kun ei oikein ole irtaimistoa, joka olisi minkään arvoista. Talvikengät kuluvat, talvitakki, eikä varaa ostaa uusia.

Hieman liian pitkäksi meni opiskelu ja työttömyys, liian koville otti loppuvaihe. Nyt olen taas töissä mutta kestää kauan, että tilanne taas normalisoituu. Viikonloppuna ostin esimerkiksi ensimmäiset uudet rintsikat neljään vuoteen. Edellisiä pidin, vaikka niistä oli jo kaarituet tulleet ulos. Rikkinäisiä alkkareita on vielä, vihaan niitä! Seuraavan palkkapäivän jälkeen pääsen niistä eroon.

Talouden nousu on onneksi viimein alkanut, nyt pääsee mukaan jolla on vielä halua yrittää.

Vierailija
17/23 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ja miehellä vakityö 90-luvulta asti. 10 vuotta sitten mulla oli 3kk lomautus. Eli ei lama meillä ole näkynyt.

Vierailija
18/23 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin iski devalvaatio ja köyhyys 90 luvulla, mutta nyt ei vielä. Olin työtön opintojen jälkeen 3 vuotta

Vierailija
19/23 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuonna 2013 meni työpaikka. Sitten opiskelin. Pikku hiljaa niukka rahatilanne alkoi vaikuttaa kaikkeen. Kun lakanat, tyynyliinat, tyynyt ja peitot kuluvat rikki eikä voi ostaa uusia. Samoin keittiöpyyhkeet, käsipyyhkeet ja kylpypyyhkeet. Alushousut ja sukat. Meikit loppuvat. Sitten alkaa harkita, pitääkö lopettaa kotivakuutus, kun ei oikein ole irtaimistoa, joka olisi minkään arvoista. Talvikengät kuluvat, talvitakki, eikä varaa ostaa uusia.

Hieman liian pitkäksi meni opiskelu ja työttömyys, liian koville otti loppuvaihe. Nyt olen taas töissä mutta kestää , että tilanne taas normalisoituu. Viikonloppuna ostin esimerkiksi ensimmäiset uudet rintsikat neljään vuoteen. Edellisiä pidin, vaikka niistä oli jo kaarituet tulleet ulos. Rikkinäisiä alkkareita on vielä, vihaan niitä! Seuraavan palkkapäivän jälkeen pääsen niistä eroon.

Talouden nousu on onneksi viimein alkanut, nyt pääsee mukaan jolla on vielä halua yrittää.

Alkkarit maksaa euron pari kappale ebayssa ja jopa lindexiläkin

Vierailija
20/23 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoehtoihin olisit voinut laittaa vielä "ei ole vielä koskettanut henkilökohtaisesti."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän