Käsittämätön rumentava kamera!!! Ei onnistu taltioimaan kauneuttani millään! Kaikki kuvat rumennettuja!! Muilla sama?
Eli, nettituttvat pyystää kuvia, ja joudn siis ottamaan hyviä kuvia itsestäni tarkoituksena lähettää heille. Laittaudun huolella, valitsen vaatteet,meikkaan, hiukset, yms ja yritän ottaa kuvaa. Ei onnistu ei millään!! Mulla on älypuhelin, ainoostaan takakamera (...mikä on suurin virhe ikinä!) ja kuvista ei tule mitään! Varmaan yli sata kuvaa otettu, ja kaikissa kuvissa poseeraa joku ÄÄLIÖ JUNTTI! Läski, tukka hapsottaa, naama kuin mikä...ja ilmeet joitain säikähtäneitä, yllätettyjä sairaita ilmeitä!Peilistä katsoo kaunis, huoliteltu, virheetön minä (siis laittautumisen jälkeen) mutta se ei välity kameraan millään, vaikka päällään seisoisi!!
En ikinä enää osta kameraa jossa vain takakamera. Tai sitten nuo asetukset on niin mahdottomia, vaikka olen yrittänyt vaihdella kakki asetukset moneen kertaan!
MUILLA SAMA!? Onko tää joku rumentava kamera??VAI?
Kommentit (32)
Ja kun vielä kuvaajatkin on niin stanan amatöörejä. Minulla muka alkava heltta leuan alla, hah! Täräyttänyt vaan kuvan, kele - ilkeyttään. Ja silmät muka eriparia, never. Ei ole osattu fokusoida, niin se on.
Vierailija kirjoitti:
Heh hassua että jollakin muullakin näin. Katson itseäni peilistä ja vastaani katsoo ihan viehättävä vaaleahiuksinen huoliteltu nainen, siis laittautuneena.
Otan kuvan minuutin päästä ja kuvassa on ruskeatukkainen silmäpussinen homssuinen muija. Kuka hän on??!
Se on sun sisäinen ego, joka haluaa kuvaan. ;)
hei jos siinä on peilikuva-toiminto, käytä sitä. minulla tämä auttaa, eli ainakin meikäläisellä on se "kauniimpi puoli" kirjaimellisesti .D
Näitä rumentavia kameroita on kaikilla ammattikuvaajillakin, mutta onneksi on Photoshop, jolla he korjaavat kameran tekemän rumennuksen ja saavat mallista taas sen näköisen kuin on todellisuudessakin :D
Mulla sama juttu, jostain syystä peileissä tuntuu olevan samaa vikaa :/
Uskokaa nyt, arvon ihmiset, että matkapuhelimien kamerat eivät sovellu ihmisen valokuvaamiseen.
Tämä johtuu siitä, että saadakseen kamerat pieneen tilaan ja vieläpä valovoimaisella optiikalla ja mahdollisimman isolla kennolla matkapuhelimien kameroiden polttovälistä on tehtävä luonnottoman pieni.
Liian lyhyt polttoväli johtaa siihen, että kamera on työnnettävä melkein kohteen nenänpäähän kiinni. Silloin nenä, poskipäät yms. ovat suhteellisesti paljon lähempänä kameraa kuin esim. silmäkuopat. Tämä johtaa kasvonpiirteiden vääristymiseen. Toisaalta selfien ottaminen onnistuu kädenmitan päästä.
Ainoa oikea tapa kuvata ihmistä on käyttää 50 - 100 mm:n polttoväliä (kinovastaavuus) ja silloin kuvausetäisyyskin on tietysti paljon pidempi. Käytännössä siis digikameralla riittävästi zoomaten tai järjestelmäkameran pitkällä putkella. Järjestelmäkameran isokokoisen kennon ansiosta syvyysterävyysalue isoa aukkoa käytettäessä on suppea minkä ansiosta riittävästi kauempana oleva tausta piirtyy epäterävästi.
Eli unohtakaa ne v...un paska"kamerat" ja pyytäkää jotakin tuttua kuvaamaan oikealla kameralla.
Vierailija kirjoitti:
Ei se etukamerakaan välttämättä mitään auta. Mulla on sellainen. Kun siitä itseäni peilailen, näytän ajoittain jopa ihan hyvältä, mutta kun räpsäisen kuvan, ei se kuva ole ollenkaan samanlainen kuin se näkymä hetkeä ennen kuvaa! Ilme on jotenkin ihan idioottimainen aina, suu omituinen ja silmät katsoo jonnekin ihan väärään paikkaan.
Etukamera kääntää kuvan peilikuvaksi otto hetkellä. Siksi kuva näyttää ihan erilaiselta kun silloin otto hetkellä. Mä näytän välillä ihan jälkeen jääneeltä etukamera kuvissa.
Vinkki: ota kuvat jollain appillä, ei ei puhelimen omalla kamera-appilla. Esim. snapchattiä tai instaa kun käyttää kuvien ottoon, ei etukamera käännä kuvaa peilikuvaksi ja täten saa saman kuvan kun näppäys hetkellä :) I
mulla on kännykässä etukamera ja se on ihan loistava! sillä saa suttuisen, utuisen kuvan jossa näkyy häivähdys herkkää hymyä (jos laitan kirkasta huulipunaa) ja kuvan tunnelma on todella eroottisen romanttinen. jos on aurinkoinen kuuma ilma niin näyttää kuin minulla olisi timanttikaulanauhakin kaulassa!
voin siis suositella, jos löydät jostain 4 vuotta vanhan samsungin niin osta se!
Mulla on aivan sama ongelma! :D ollaan tätä kavereiden kanssa naurettukkin, että miten joku kamera voi muuttaa ihmistä niin paljon. Jos luva onnistuu niin sitä pitää melkein juhlia loppuviikko, sen verran harvinainen tapahtuma.
Kamera on kamera ja puhelin on puhelin. Puhelinkameran optiikka on yleensä aivan ja melko onnettoman välimaastossa.
Sama mullakin. 😱
Oletko kokeillut ottaa kuvaa siitä peilikuvastasi? Jos se toimisi paremmin.