Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sukulaiset haluaa että lapselle pidetään synttärit

Vierailija
24.10.2016 |

Vaikka en ollut ajatellut pitää. Onko pakko?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä miehen suku järjestää lapsille synttärit 18 v asti. Minusta se on ihan hassua, mennä jonkun 13 tai 14 vuotiaan mökötystä katsomaan ja lahjatoiveena tietty rahaa

. Kun lapsilla on serkkuja aika iso kasa, jokaisiin juhliin raahautuminen tuntuu rasitteelta. Ja käly lisäksi kutsuu itsensä meidän lasten synttäreille tyyliin minäs päivänä pekan synttärit tänä vuonna pidetään.Pieni kämppä meillä ja paljon väkeä tulossa. Nyt meidän esikoinen 13 ja sanoi että ei enää juhlia, huoh!

Vierailija
22/27 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synttärit on lapsille tärkeitä, niiden järjestäminen osoittaa että he ovat tärkeitä ja juhlien arvoisia (pl. 1-2v eivät toki vielä tajua). Sukulaisten takia niitä ei tarvitse järjestää. Mä en kyllä oikein jaksa järjestää sekä sukulais- että kaverisynttäreitä, joten pienet saavat sukulaissynttärit ja isot kaverisynttärit, tosin siinä 4-6v olen esikoiselle järjestänyt molemmat, saa nähdä miten tokan ja kolmanne kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaako lapsi sukulaissynttärit? Tuossa iässä kaverisynttärit on usein isompi juttu,minä panostaisin niihin ja jättäisin sukulaissynttärit pitämättä, jos se lapselle olisi ok.

Vierailija
24/27 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaako lapsi sukulaissynttärit? Tuossa iässä kaverisynttärit on usein isompi juttu,minä panostaisin niihin ja jättäisin sukulaissynttärit pitämättä, jos se lapselle olisi ok.

Lapsi haluaisi molemmat synttärit. Kaverisynttärit pidetään hoplopissa.

Vierailija
25/27 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaiset = anoppi, eikö niin? Tuskin pojan synttärit muita sukulaisia (sun isääsi ja siskojasi tai miehen siskoa) suuresti kiinnostavat.

Nyt voisit olla ihan rehellinen ja kertoa ensin miehellesi, että et jaksa siivota ja järjestää. Jos hän haluaa pojalle sukulaissynttärit, siivotkoon ja laittakoon itse. (Ok, lienee selvää, että mies ei laita.)

Siis seuraavaksi kerro rehellisesti anopille, että et jaksa laittaa mitään kemuja.

Mutta jos hän haluaa ne järjestää kotonaan, asia sopii sulle hyvin. Ja jos ei hänkään jaksa, poika kyllä pärjää hoplop-synttäreillä. Ei kaikille 8 vuotta täyttäville muutenkaan enää sukulaissynttäreitä pidetä.

Vierailija
26/27 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään aikonut pitää yksivuotisjuhlia lapselleni. Sitten sukulaiset ilmoittivat tulevansa joka tapauksessa, koska se oli heille tärkeä asia. En minä voinut olla avaamatta oveakaan. Ostin sitten pari jäätelökakkua ja tyrkkäsin rojut kaappiin ja ilmoitin, että kello kaksi saa tulla.

Minusta tuo on ärsyttävää, että ilmoitetaan tulevan joka tapauksessa synttäreiden aikaan. Kun onhan sille nyt ihmisellä aina syy miksi ei niitä juhlia järjestä. Oli se sitten huono ajankohta, halu juhlia vain perheen kesken tms. Kuitenkin kyseessä noin pieni ihminen, suurempi juttuhan se on vanhemmille se 1v virstanpylväs kuin lapselle.

Meillä ollaan molemmissa suvuissa rentoja näiden suhteen. Sisko ei pitänyt 2v:lle synttäreitä, niin annoin lahjan 3 viikon päästä kun muutenkin menin kahville. Henkilökohtaisesti en ymmärrä tuollaisia perusteluja,että tullaan väkisin koska se on suvulle tärkeää. Mielestäni ne suvun toiveet tulee vanhempien toiveiden perästä vasta...

Vierailija
27/27 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle taidettiin pitää viimeiset synttärit 9v:nä. Siitä ei ole jääny mitään traumoja, paitsi ehkä se etten halua edelleenkään olla se juhlittava henkilö. Omissa häissä meni kivasti kun hoidin itse koko ajan jotain tehtävää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi