Sukulaiset haluaa että lapselle pidetään synttärit
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mielestäni pitää, kunnes lapsi on niin vanha että saattaa itse sanoa, että ei enää halua synttäreitä, jos ei halua.
Minkä ikäinen lapsi?
9 v.
Ei tietenkään, miksi edes kysyt noinkin itsestään selvää asiaa.
Ei ole pakko jos ei halua. Minkä ikäinen lapsi on kyseessä? Haluaako lapsi synttärit sukulaismummoille? Ehkä voisi järjestää lähimmille jotkut pienet kestit; muutama sukulainen, kahvia ja jotain pientä syötävää.
Kysy haluaisiko joku sukulainen järjestää synttärikahvitukset.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka en ollut ajatellut pitää. Onko pakko?
Ei ole pakko. Sun lapsi, sun koti, sä olet täysi-ikäinen.
Eikö lapsi halua että pidetään? Ja jos sanoo että ei halua, niin johtuuko siitä ettei oikeasti halua vai siitä, ettei halua kuormittaa vanhempiaan? Kyllä minusta on kiva tapa pitää lapsille synttärijuhlat, ei niiden tarvitse olla mitenkään suureelliset. Kaupasta pakastealtaan mutakakku, riisipiirakoita ja munavoi, se on jo ihan riittävän hyvä.
mulla sama ongelma. lapsi kohta 2 vuotias enkä tahtoi järjestää kunnon synttäreitä koska tulee nii paljon ressiä eikä osa vieraista tajua kuitenkana tulla oikeaan aikaan. viimeksikkin minun piti 3 päivää olla varpaillaan ku vieraita tuli ihan miten itteään huvitti. enkä myöskää jaksa kuunnella kun osa sukulaisista tykkää arvostella joka asiaa mitä teen
Mikset halua? Mun mielestä kyse ei ole pelkästään susta, vaan myös lasten ja sukulaisten suhteesta. Ei tarvitse laittaa mitään hienoa.
Meillä ne tulee joka tapauksessa. "ihan vaan piipahdan siinä oven raossa!" Pääsen helpommalla, kun esitän kutsut, että tulkaa sillon ja silloin, kiitos. Ei muita päivystysaikoja.
Vierailija kirjoitti:
Mikset halua? Mun mielestä kyse ei ole pelkästään susta, vaan myös lasten ja sukulaisten suhteesta. Ei tarvitse laittaa mitään hienoa.
En jaksa. Olen masentunut ja siivoaminen jo veisi minulta ainakin viikon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla puolisoa? Tekiskö hän raskaimman työn?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä suuremmalla syyllä. Tylysti sanottu, mutta lapsi kärsii masentuneesta vanhemmasta joka tapauksessa. Älä nyt itseesi vedoten vie häneltä sukulaiskontaktejakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla puolisoa? Tekiskö hän raskaimman työn?
On mutta ei hän tee. On töissä ja muutenkin stressaantunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä suuremmalla syyllä. Tylysti sanottu, mutta lapsi kärsii masentuneesta vanhemmasta joka tapauksessa. Älä nyt itseesi vedoten vie häneltä sukulaiskontaktejakin.
En mä vie. Kyllä mummokin ne voisi järjestää. Hänellä kuitenkin isompi kotikin.
En minäkään aikonut pitää yksivuotisjuhlia lapselleni. Sitten sukulaiset ilmoittivat tulevansa joka tapauksessa, koska se oli heille tärkeä asia. En minä voinut olla avaamatta oveakaan. Ostin sitten pari jäätelökakkua ja tyrkkäsin rojut kaappiin ja ilmoitin, että kello kaksi saa tulla.
No järjestäkää sitten mummon luona! Viet sinne jotain, niin mummon ei tarvitse huolehtia koko tarjoilusta. Munkin lapsen 2-vuotiset järjestettiin toisen mummon luona, enkä itse ollut edes paikalla! Kakku tehtiin kotona ja mies lähti lasten kanssa mummolaan, kun mä latasin akkuja kotona.
Onko sulla joku hoitokontakti tuohon masennukseen?
Meillä änkeävät käymään juuri synttäreiden varjolla. Mutta mielelläni kutsuisin jos eivät olisi puhumassa heti paskaa minusta, kodistani ja lapsistani, ja lasten kuullen. Lapset pitävät enemmän kaverisynttäreistä joka kerta.
Vierailija kirjoitti:
No järjestäkää sitten mummon luona! Viet sinne jotain, niin mummon ei tarvitse huolehtia koko tarjoilusta. Munkin lapsen 2-vuotiset järjestettiin toisen mummon luona, enkä itse ollut edes paikalla! Kakku tehtiin kotona ja mies lähti lasten kanssa mummolaan, kun mä latasin akkuja kotona.
Tottakai on. On jo vuosikausia ollut. Jos mummo suostui niin mulle kyllä sopisi synttärit hänen luonaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä annoin mummin järjestää kun niin inttivät ja sitten sain vuosia kuunnella millainen rasite lasten synttärit ovat ja kuinka laiska minä olen ja hirveä kun pakotan vanhan ihmisen järkkään juhlat. Hemmetin marttyyri anopin paska.
Kyllä mielestäni pitää, kunnes lapsi on niin vanha että saattaa itse sanoa, että ei enää halua synttäreitä, jos ei halua.
Minkä ikäinen lapsi?