Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hain puoliksi vitsillä Lontoosta töitä. Kutsuivat haastatteluun, apua

Vierailija
24.10.2016 |

Olen ihan tollukka. En ole koskaan käynyt Tukholmaa kauempana, sielläkin vain päiväkseltään pyörähtämässä. Nyt mua pyydettiin haastatteluun paikkaan jonne pistin sen hakemuksen täysin munkilla. Palkka on aivan posketon, enkä usko saavani tuota hommaa. Miten mä edes osaan mennä sinne paikan päälle. Majoitus kuulemma järjestyy, mutta lennot pitäisi maksaa itse. Apua.

Kommentit (104)

Vierailija
81/104 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, olen ihan täpinöissäni ap:n puolesta :) Vitsit kun uskaltaisi itsekin! Ehkä sitten kun tuo ainokainen teini on muuttanut pois kotoa... *pitelee peukkuja ja sormia ja varpaita ja kaikkia mahdollisia ristissä* You Go Girl!

Vierailija
82/104 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka hullu maksaa satasia työHAASTATTELUSTA?? Ei ole mitään takeita, että ottavat töihin. Minä ainakin ehdottaisin videopuheluhaastattelua. Nykypäivänä kun sellaiseen sattuu olemaan mahdollisuus... Säästyisihän siinä työnantajankin hynät, kun ei tarvi majotuksesta maksaa. Näin mä sen argumentoisin myös sille työnantajalle. Ja sitten voi vielä sanoa, että on valitettavasti kiinni nykyisessä työssä; olet niin hyvä, lojaali ja ahkera työntekijä, että et voi jättää töitä tekemättä vain haastattelun vuoksi. Sinulla pitää siis olla jotain takeita, että työhaastattelumatka on sen hinnan arvoinen. Pahimmassa tapauksessa sulta jää uus työpaikka saamatta ja lisäksi tulee potkut nykyisestä, kun läksit.

Mitäs helkkaria? Ei Suomessakaan mikään firma maksa haastateltavan työhaastattelumatkaan meneviä kuluja - ja nekin voivat olla satasia. Ei mullekaan korvattu parinsadan euron bensakuluja, kun ajoin Helsingistä Poriin työhaastatteluun ja takaisin (yhteensä n. 500 km)... Onneksi sain sentään yöpyä puolimatkassa kavereitten luona, eli hotelliin ei sentään mennyt rahaa.

(En saanut paikkaa.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/104 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma firma jos ei lentoja maksa. Itselle maksettiin suomen sisälläkin ja toltaisiin maksettu majoituskin. Haussa oli mestaripaikka ulkomaalaisomistuksessa olevassa firmassa. Ole varovainen

Vierailija
84/104 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, tuollaista törppöä olekaan, joka hakee ulkomaille töihin ja ei osaa edes matkustaa sinne!

Vierailija
85/104 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne ota sua 99 prosentin varmuudella töihin, koska paikallisilla on aina etuoikeus. Siinähän sulla kestäisi saada asunto (Lontoossa kallista asua) ja vaikka mitä järjestelyä ennen kuin voisit työsi aloittaa. Se olisi firmasta myös pois jos joutuvat sinun majoituksen maksamaan niin kauan että saisit oman asunnon. Just sayin!

Älä nyt sössötä shaissea. Lontoo on hyvin kansainvälinen kaupunki, joten todellakaan paikalliset eivät ole missään etulyöntiasemassa. Sain itse duunin sieltä parissa päivässä, kun menin. Asunnossa ei kestä kauaakaan. Kallista on joo, mutta tarjontaa on paljon. Viikon sisällä löytyy asuinpaikka helposti. Myöskään mitään mysteerisiä järjestelyitä ei tarvita. NI-numero järjestyy kyllä helposti ja Lloydsilta aukeaa pankkitili passilla. Niitä ei tarvitse olla valmiiksi työt aloittaessa.

Onnea AP! Tuollainen tilaisuus avartaa aina. Muista pukeutua haastatteluun hyvin, Briteissä ei olla ihan yhtä rentoja pukeutumisen suhteen työmaailmassa kuin Suomessa :D

Taisit tulla maitojunalla takaisin kuitenkin?

Kyllä, tulin Suomeen alkukuusta, koska isäni on huonossa kunnossa sairaalassa. Lähden kyllä ennen joulua takaisin, älä minusta huoli. :D Älä nyt ole noin katkero muita kohtaan, vaikket ole itse elämässä mitään saanutkaan repäistyä.

Voi olen kyllä, asunut vähän muualla kuin Lontoossa.

Vierailija
86/104 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne ota sua 99 prosentin varmuudella töihin, koska paikallisilla on aina etuoikeus. Siinähän sulla kestäisi saada asunto (Lontoossa kallista asua) ja vaikka mitä järjestelyä ennen kuin voisit työsi aloittaa. Se olisi firmasta myös pois jos joutuvat sinun majoituksen maksamaan niin kauan että saisit oman asunnon. Just sayin!

Voi sinua raukkaa. Ilmeisesti akateeminen maailma on sinulle vieras. Firma saattaa hyvin hankkia aplle ensimmäisen asunnon, ja ehkä maksaakin sen vuokran muutaman kuukauden ajan. Ei sitä katsota menoksi, vaan sijoitukseksi. Ilmeisesti sinä et ole sen arvoinen että joku yritys olisi sinun sijoittanut.

Tihii juuri näin.

Tihii tihii! Vitun pelle :D

Vierailija
87/104 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä mitään yöpymistä tarvita.

Ite kävin päivän aikana, firma maksoi/järjesti lentoliput.

Ykkösluokassa lento, paluulennolla champpanjaa,silloin vielä tarjoilut toimi.

Vierailija
88/104 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä. Toivottavasti saat paikan. Muista vain että englannissa sataa aina, ei ole lunta, asunnot kalliita ja ruoka pahaa. Itelle ois ehdoton ei toi paska keli ja kylmät kämpät miksi en muuttaisi. Muuten kyllä, kieli on ainakin ihanin

En koita lytätä haluan että ihmiset tietää tän. Ihmiset taas on herttasia ja ihania ja ilosia eikä kyräileviä niinku suomalaiset. Tottakai meet, etenki jos oot sinkku ettet jätä parisuhdetta Suomeen.

Vierailija
89/104 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä kuulostaa hieman haasteelliselta, jos et ole aiemmin ikinä oikeastaan edes matkustellut ja jos työpaikan saat niin edessä muutto vieraaseen maahan ja kulttuuriin.

Mutta jos pidät haasteista ja kaipaat muutosta elämääsi niin tottakai menet! Ja onhan toi pelkkä haastattelu jo upea kokemus, voit ottaa sen ns. turistimatkana samalla.

Tietysti kannattaa realistisesti yrittää ajatella mitä se tulee olemaan mutta kyllä elämässä pitää joskus repäistä ja lähteä niistä tutuista ympyröistä pois! Tsemppiä haastatteluun, toivottavasti saat työn!

Vierailija
90/104 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on normijuttu, että firma maksaa hotellit. Yleensä ne maksaa lennotkin mutta luulen, että haastateltavia on kutsuttu myös Intiasta ja Kiinasta jolloin lentolippuihin kuluisi tuhottomasti firman rahaa.

10 ihmisen haastatteleminen on aika paljon. Ehkä paikkoja on auki enemmän kuin yksi tai sitten firma haastattelee varastoon ja kun uusi paikka tulee auki, esitetään työtarjous suoraan.

Siihen haastatteluruljanssiin sisältyy sitten myöskin päivällinen jossain hyvässä ravintolassa. Siihen täytyy valmistautua koska olet katseen alla sielläkin. Ota pari hauskaa juttua Suomesta mukaan jotka kerrot siellä, äläkä juo paljon. Pieni lasillinen viiniä korkeintaan.

Yksi kysymys mikä sinulta todennäköisesti kysytään on, miksi haluat vaihtaa työpaikkaa. Älä mainitse mitään negatiivista nykyisestä työstäsi vaan kerro, että näet tämän hyvänä mahdollisuutena kehittyä.

Vielä selvennykseksi, jos olet saanut kutsun haastatteluun olet samalla viivalla kaikkien muiden haastateltavien kanssa. Kukaan ei ole edelläsi eikä firma myöskään kutsu haastatteluun ketään jota se hakemuksen perusteella ei voisi palkata.

Vierailija
91/104 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että mä nautin töstä ketjusta. Oikein yritetään kaivaa huonoja juttuja esiin kateellisuuksissaan. :D Ihan vaan tiedoksi että on tosi yleistä et lennot bookataan itse ja ne hyvitetään sit paikanpäällä. Ihan siksi että henkilö saa itse valita itselleen sopivan päivän ja ajan, sopivan lähtöpaikan.

Vierailija
92/104 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Euroopan sisäisillä lennoilla ei ole ykkösluokkaa.

Vierailija
93/104 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Euroopan sisäisillä lennoilla ei ole ykkösluokkaa.

Tais olla vahvaa champpanjaa ku Norwegianin halppislento tuntui ykkösluokalta. :D

Vierailija
94/104 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä. Toivottavasti saat paikan. Muista vain että englannissa sataa aina, ei ole lunta, asunnot kalliita ja ruoka pahaa. Itelle ois ehdoton ei toi paska keli ja kylmät kämpät miksi en muuttaisi. Muuten kyllä, kieli on ainakin ihanin

En koita lytätä haluan että ihmiset tietää tän. Ihmiset taas on herttasia ja ihania ja ilosia eikä kyräileviä niinku suomalaiset. Tottakai meet, etenki jos oot sinkku ettet jätä parisuhdetta Suomeen.

No ei sada ja luntakin saadaan pariksi päiväksi melkein joka talvi. Mulle tää about sama sää ympäri vuoden sopii hyvin. Ruoka on hyvää jos ei joudu mun anopille syömään. Kaupoista saa kaikkea, farmers marketeilta luomua lähiruokaa ja kahviloita ja ravintoloita löytyy joka makuun ja budjettiin. Asuminen on kyllä kallista, siinä olet oikeassa.

T: 20+ vuotta Lontoossa

Vierailija
95/104 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene! Pidä pieni loma samalla. Kokemus on arvokkaampi kuin lentoliput.

Vierailija
96/104 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuminen kallista ja kämpät homeeessa. Älä kulje yksin iltaisin sivukujilla tai metrolla välttämättä. Kaikenlaista hiihtäjää löytyy, mielestäni on vaarallinen city jos vertaa Helsinkiin. Hyvällä alueellakin jotkut tyypit saattavat selvittää välejään aseilla uhkaillen iltahämärissä ihan asuntosi lähellä.

Vierailija
97/104 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihan tollukka. En ole koskaan käynyt Tukholmaa kauempana, sielläkin vain päiväkseltään pyörähtämässä. Nyt mua pyydettiin haastatteluun paikkaan jonne pistin sen hakemuksen täysin munkilla. Palkka on aivan posketon, enkä usko saavani tuota hommaa. Miten mä edes osaan mennä sinne paikan päälle. Majoitus kuulemma järjestyy, mutta lennot pitäisi maksaa itse. Apua.

Älä kuuntele noita negatiivisia, kateellisia tylyttäjiä. Nyt kaikki rohkeus kasaan ja siipiä koettelemaan! Opit kaiken tarvittavan matkan varrella!

Vierailija
98/104 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea matkaan, rohkeasti vaan! Itse asuin ja työskentelin Briteissä nelisen vuotta. Jos kyse on toimistotyöstä niin siellä ollaan edelleen aika konsrrvatiivisia, jaķkupuku on must. Mulle maksettiin muuttomatka sinne yrityksen puolesta (haastattelu oli Suomessa).

Vierailija
99/104 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luin tätä jo päivällä ja tuli niin hyvä mieli ap:n puolesta, melkein jännittääkin:D.

Olet saanut hyviä neuvoja, mene ihmeessä ja hyvää matkaa! Muistathan tulla kertomaan meille sitten miten kävi:).

Tämä on ollut muutenkin harvinainen ketju, positiivisia kommentteja enemmän kuin negatiivisia:)?

Vierailija
100/104 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et usko saavasi paikkaa? Jos siis laitoit totuudenmukaisen hakemuksen?

Olen tollukka. :D Kulaan ei varsinaisesti ole odottanut mun menestyvän, vaan aina on pidetty enempi typeränä ja osaamattomana. Hankala selittää, en oel koskaan kuvitellut saavani mitään kovin kummoista työtä. Tämä on oikeasti mielenkiintoisin asia mitä elämässä i on tapahtunut.

Kyllä mä menen sinne, eihän noi lennot paljoa maksa. Jännittää!

Ap

Sulla on asenne kohdillaan, et nyt kyllä vaikuta sen puolesta ollenkaan tollukalta :D Tsemppiä!