Hain puoliksi vitsillä Lontoosta töitä. Kutsuivat haastatteluun, apua
Olen ihan tollukka. En ole koskaan käynyt Tukholmaa kauempana, sielläkin vain päiväkseltään pyörähtämässä. Nyt mua pyydettiin haastatteluun paikkaan jonne pistin sen hakemuksen täysin munkilla. Palkka on aivan posketon, enkä usko saavani tuota hommaa. Miten mä edes osaan mennä sinne paikan päälle. Majoitus kuulemma järjestyy, mutta lennot pitäisi maksaa itse. Apua.
Kommentit (104)
No jos tuo jo saa pissat housuun, niin ei kannata haaveillakaan Lontooseen muuttamisesta.
Erikoista, että joudut maksamaan lennot itse. Tuttu teekkari oli hiljattain Lontoossa haastattelussa ja kyllä hänelle maksettiin lennot ja hotelli.
Mene lomalle, Lontoossa on paljon katseltavaa, ja käy siellä haastattelussa samalla. Siis jos kerran majoitus järjestyy!
Jos sulle oikean osoitteen löytäminen tuottaa tuollaista tuskaa, miten kuvittelet selviäväsi työn haasteista?
No tietysti lähdet kokeilemaan! Ei se ota, jollei annakaan. Kaikista haastattelukokemuksista on hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
No jos tuo jo saa pissat housuun, niin ei kannata haaveillakaan Lontooseen muuttamisesta.
Eh. Tällä logiikalla ei kannata soittaa lääkäriinkään, kun kulli irtoaa ja tipahtaa lattialle.
En lähtisi. Kotona on mukavampaa. Samoja hommia (seuralaispalvelu) saa täältäkin.
Pysy kotona.
Et saisi haastiksessa sanaa suustasi ja laskisit allesi.
Tietysti menet haastatteluun! Sut on sinne valittu koska olet ns. Muodollisesti pätevä eli tarvittavat koulutukset ja kokemukset löytyvät, ei haastatteluihin valita ihmisiä jotka eivät kriteerejä täytä. Mitä menetettävää muka olisi? Jos et saa paikkaa niin elämä jatkuu ja jos saatkin niin sitten vasta mietit, että mitäs nyt :D Enemmän se harmittaa jos et mene ollenkaan kuin se, että yritit parhaasi.
Sekaan vaan vaikkei seisokkaan.
Just tuollaiset nykyään palkataan lennosta päättäviin jobeihin jotka on jo valmiiksi pihalla.
Miksi et usko saavasi paikkaa? Jos siis laitoit totuudenmukaisen hakemuksen?
Nekin ovat voineet pyytää sinut haastatteluun ihan vain vitsillä.
En lähtisi omalla kustannuksella haastatteluun ellen pitäisi todennäköisenä että saan työ ja haluasin sen työn todella kovasti.
Jos työnantaja ei ole valmis kustantamaan haastattelumatkaa, niin unohtaisin, tai ainakin ehdottaisin etähaastattelua vaikka skypellä tms.
Iiiks. Kai mä olisin valmis sen ottamaan? Luulisin? Mä en osaa ihmetellä sitä et lennot tulee maksaa itse, mulle oli jo ihme et tarjosivat majoitusta. Mitä helvettiä. :D minulle?!
Tulee sellainen fiilis että olen huijannut jotenkin. Miten joku työnantaja muka voisi olla minusta näin iiinnostunut?
Ap
Tää on sun elämäs tilaisuus. Nyt hankit haastattelupuvun ja opiskelet kaiken siitä firmasta sekä miten haastatteluissa vastataan.
Taksi vie perille.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et usko saavasi paikkaa? Jos siis laitoit totuudenmukaisen hakemuksen?
Haastatteluun on voitu pyytää 20 ihmistä ja 19 niistä ei tule valituksi.
Vierailija kirjoitti:
Nekin ovat voineet pyytää sinut haastatteluun ihan vain vitsillä.
En lähtisi omalla kustannuksella haastatteluun ellen pitäisi todennäköisenä että saan työ ja haluasin sen työn todella kovasti.
Jos työnantaja ei ole valmis kustantamaan haastattelumatkaa, niin unohtaisin, tai ainakin ehdottaisin etähaastattelua vaikka skypellä tms.
Luulisi tosiaan että he olisivat halunneet ainakin ensin haastatella Skypessä, sehän on nykyään tosi yleistä. Mutta ei sitä toisaalta tiedä.
Tottakai sä menet. Ja jos vaan sen paikan saat niin ei kyllä mitään hätää, ihan samalla tavalla siellä voi asua miten täälläkin.
Mikä työ kyseessä? Oletko halukas muuttamaan sinne jos työn saat?