Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järki lähtee, kauheat leukakivut ja päänsärky joka hemmetin aamu

Vierailija
24.10.2016 |

Ja Buranaa menee. Liikaa.

En tajua, miksi koko naaman ala-osa (sanan paremman puutteessa) leuasta ohimoille on kuin lekalla paukutettu aina kun aamulla herään.

Olen käynyt kesäkuussa hammaslääkärissa ja uudestaan tarkastuksessa viime viikolla. Purentakisko on ollut 15 vuotta ja käytän sitä joka yö. Päivisin en viitsi, vaikka stressaantuneena varmaan kiristelen leukaperiäni sitä edes huomaamatta.

Hammaslääkäri aina vaan toteaa, että onpas voimakas purenta ja ylilikkuvat leukanivelet mutta siinäpä se.

Jotenkin korpeaa, kun eka ajatus aamulla on että ai hemmetti mun leukoja.

(ja näsäviisaille kerrottakoon, että olen sinkku kotihiiri ja sängyssäni ei pyöri miehiä, joille tarjoan oraalisia "palveluita").

Ei kai tässä muu auta kuin jatkaa särkylääkkeiden syöntiä. Oon kai jotenkin tosi kireä tyyppi, vaikka en sitä arkipäivässä kyllä oikein tunnista.

Neuvoja?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa'a, jos ei hammaslekuri sitä tiiä, niin miks me tiedettäisiin? Toisilla on vaikeampaa, syöpää ja sellaista. Älä valita.

No josko vaikka siksi, että jollakulla olisi samantyyppinen ongelma, hmm? Ja älä rinnasta asioita, jotka eivät ole rinnastettavissa. Onko sinulla sitten syöpä? Osanottoni, jos näin on.

Pelkään, että puren hampaani kappaleiksi tätä menoa. AP

Ei ole syöpää helvetin idiootti.

Jaahas, ongelma onkin psyykkisellä puolella....

Vierailija
22/30 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on samaa vikaa. Hyvä fysioterapeutti osasi "kaivella" leukalihaksia niin että vedet valui silmistä. Voice massager vois olla sulle myös hyvä apu. Mene lääkäriin ja pyydä lähete fysioterapeutille.

PS: Minä en pysty oraalisiin palveluihin ollenkaan. Leuka ei kertakaikkiaan kestä. Voi mun miesparkaa, kai se mut kohta jättää :D

Älä ota vittuiluna, mutta siihen tottuu. Ensimmäiset kerrat aiheuttivat kipua, mutta sitten siihen vain tottui, kai siksi kun miehellä kestää tulla niin hemmetin kauan, niin tulee perusteellinen jumppa... Jos on pidempi tauko, niin on kyllä epämukavaa mutta helpottaa taas harjoittelulla. Oikeasti tekee ihan hyvääkin leuoille ja selkeästi särkee vähemmän päätäkin, purkkaa ym. taas en pysty syömään ollenkaan. Mulla on yliliikkuvat ja rutisevat/paukkuvat leukanivelet, toispuoleinen purenta ja vino niska. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin hammaslääkäriä, niin tämä fiksasi jotenkin paikkoja uudelleent täyttäen/kohottaen , mitaten ja viilaten ne purentaa tukeviksi.

Tyyliin -rentouta leuka- naputtele nyt- piti paperipalaa hampaitten välisää- viilasi-mittaili, jne..

Yksi käynti kerta ja 10 vuoden migreeni ja leukasärky (joihin olin joe ehtinyt tottua) historiaa .

Vahvat särkylääkket lensi roskikseen ja arvatkaa kiittelinkö noin taitavaa hammaslääkäriä.

Tupakanpolttokin loppui kun ei enää kaivannut hermosavuja .

Ihanaa.

Vierailija
24/30 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkäreillä ei tunnu olevan ratkaisua bruxismiin, ja sekös heitä ammatti-ihmisinä kyrsii. Sen takia he mielummin välttelevät koko asiasta keskustelua. Lisäksi heillä ei tunnu olevan juuri minkäänlaisia sosiaalisia taitoja keskustella asioista, joiden he epäilevät olevan henkisen puolen ongelmia. Suomeen kaivattaisiin edes muutama hammaslääkäri, joka olisi selkeästi erikoistunut bruxismin hoitoon.

Vierailija
25/30 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puristat hampaita voimakkaasti yhteen nukkuessasi. Se on bruksismia. Itsekin kärsin siitä aikoinaan ja heräsin liian usein migreeniin. Sitten aloin keskittyä leukojen rentoutukseen, rentoutin ne 100% ennen nukahtamista ja nyt en muista milloin viimeksi olen kärsinyt migreenistä tuon asian takia.

Vierailija
26/30 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieronta, rentoutuminen mullekin tuli ekana mieleen.

Luettuani kaikki viestit. Muistin, että mullahan oli yksi kisko, joka pahensi tilannetta. Kävin uudestaan hiotuttamassa ja nakuttelemassa paperia, jo auttoi.

Onko sun leukaperät varmasti kuten ennen. Ettei ole tullut purenta vikaa, leukojen asennot tarkistettu?

Työ/opiskelustressi pahentaa narskuttelua älyttömästi.

Oma leukojen rentoutus ennen unia ja jälkeen. Ajan kanssa rauhoitut asiaan. Hyvä tyyny?

Hemmetisti voimia ja toivottavasti saat pikaista apua.

Narskuttelija olen ollut koko ikäni. Ekan kiskon sain 14 vuotta sitten.

Vierailija
27/30 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on samaa vikaa. Hyvä fysioterapeutti osasi "kaivella" leukalihaksia niin että vedet valui silmistä. Voice massager vois olla sulle myös hyvä apu. Mene lääkäriin ja pyydä lähete fysioterapeutille.

PS: Minä en pysty oraalisiin palveluihin ollenkaan. Leuka ei kertakaikkiaan kestä. Voi mun miesparkaa, kai se mut kohta jättää :D

Älä ota vittuiluna, mutta siihen tottuu. Ensimmäiset kerrat aiheuttivat kipua, mutta sitten siihen vain tottui, kai siksi kun miehellä kestää tulla niin hemmetin kauan, niin tulee perusteellinen jumppa... Jos on pidempi tauko, niin on kyllä epämukavaa mutta helpottaa taas harjoittelulla. Oikeasti tekee ihan hyvääkin leuoille ja selkeästi särkee vähemmän päätäkin, purkkaa ym. taas en pysty syömään ollenkaan. Mulla on yliliikkuvat ja rutisevat/paukkuvat leukanivelet, toispuoleinen purenta ja vino niska. 

Voishan tuota kokeilla :D mutta tähän mennessä kipu on ollu niin kovaa että en viitsi usein kokeilla enkä voi kauaa jatkaa silloinkaan. Oon sanonu miehelle että mitäs sulla on niin paksu. :) Oikeasti kipu viiltää korvissa asti. Kaikkea sitä voi ihmisellä olla. Mulla rutisee leuat ja vino purenta. En saa suuta auki kovin isolle, eli lienee eri asia kuin yliliikkuvat nivelet.

Vierailija
28/30 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset kaikille asiallisille vastauksille! Lohduttavaa, että en ole ainoa.

Viime lekurikäynnillä kisko oli mukana ja tosiaan kaikki purentajutut tarkistettiin mutta....

Burana auttaa, mutta olisi ihana joskus herätä rentona ja hyvällä tuulella.

Kokeilen hierontajuttuja, ehkä ne auttais. AP

Vierailija
29/30 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle tuli leukakivusta mieleen kolmoishermosärky

Vierailija
30/30 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voishan tuota kokeilla :D mutta tähän mennessä kipu on ollu niin kovaa että en viitsi usein kokeilla enkä voi kauaa jatkaa silloinkaan. Oon sanonu miehelle että mitäs sulla on niin paksu. :) Oikeasti kipu viiltää korvissa asti. Kaikkea sitä voi ihmisellä olla. Mulla rutisee leuat ja vino purenta. En saa suuta auki kovin isolle, eli lienee eri asia kuin yliliikkuvat nivelet.

Ihan samaa mullakin! Eikä sulje yliliikkuvuutta pois, tai siis mulla muljuu jotenkin sivusuunnassa. Mies on liian iso ja suu nyt vain on mitä on. Ikävintä on kun hammaslääkäri ei uskonut asiaa ja motkottaen repi suuta auki niin että itku tuli :( "Avaa nyt se suu kunnolla!" No avaan avaan.. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan