Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mujemummo

24.10.2016 |

Venäjällä on joku sen niminen paikkakunta kun Mujejärvi. Mujejärvi kuului Suomeen ennen sotia. Minulle tulee kyseisestä nimestä "Mujejärvi" mielikuva aika ankeasta paikasta. Tulee mieleen myös Mujemummo. Mujemummosta puhuttiin meillä kotona vuosina 1987 ja 1988 viimeksi. Olin silloin 4-5-vuotias mutta muistan kyllä edelleenkin nyt 33-vuotiaana vieläkin sen puheenaiheen. Me asuttiin minun elämän ensimmäiset 4 vuotta Rantakylässä Puronsuunkadulla ja sieltä muutettiin pis kun minä olin 4 ja veljeni oli 1v. Kun muutimme pois niin meidän entiseen asuntoomme kerrostaloon muutti vanha mummo jonka sukunimi oli Muje. Hän soitteli vanhemmilleni jatkuvasti valituspuheluita siitä, miten huonoon ja epäsiistiin kuntoon asunto oli jätetty. Mujemummo soitti varmaan vuoden ajan kiukkuisia puheluitaan ja joskus meillä kotona oli Mujemummo puheenaiheena. Minulla on hyvä muisti ja muistan paljon asioita varhaisesta lapsuudestani ja voin nitäkin asioita täällä joskus kertoilla. Mutta se Mujejärvi on Karjalassa ja siellä taitaapi olla tämän näköistä ja taitaapi Venäjän lisäksi myös Suomenkin puolella olla yksi Mujejärvi-niminen kylä tuolla Nurmeksessa. Olisi kiva jos Jaana Bess (omaa sukuaan Jaana Savolainen) hommaisi kesämökin Mujejärveltä niin minä menisin sinne Jaanan luokse kesällä ja hän tulisi minut hakemaan sinne

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä taida tulla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi