Kassalla ollessani ja tavaroita hihnalle laittaessani kääntelen viivakoodit valmiiksi " oikein" päin.
Siis siten, ettei kassan tarvitse tuotetta pyöritellä. Tekeeköhän kukaan muu näin?
Kommentit (16)
Varmaan joku vaihe.. :D
Nykyään laitan vaan painavimmat tavarat hihnalle ja lapsi laittaa ne mitkä jaksaa (lapsityövoimaa)..
Nykyään kun meillä on vauva niin heittelemme vain äkkiä ostokset hihnalle vauvan odotellessa joskus kärsimättömänä. Mies tekee kuitenkin yleensä meillä ostokset eli aika vähän tulee kaupassa käytyä.
Mutta siis ennen laitoin viivakoodit valmiiksi. Minusta se on fiksu ja huomaavainen tapa. Hyvä ap!
Samoin muuten kiitän kaupan kassaa esim. muovipussin avaamisesta valmiiksi minulle pakkaamista varten tai esim. silloin kun kassa sanoo loppusumman ja minä alan kaivelemaan maksuvälinettä.
Eiks kauppojen kassoille olla suunnittelemassa asiakkaille lukijalaitetta, päästään kassaneideistä!
6
laitan ostokset siinä järjestyksessä hihnalle miten aion ne pakata kassiin.
ja tiedän miten paljon se helpottaa heidän työtään.
ajaa sitä hihnaa hirmusta vauhtia ja meinaa tavarat mennä ihan ryttyyn siellä kassan loppupäässä. Yksi kerta yksi tollo oikein puristeli nektaariineja ja viskas ne menemään eteen päin. Vähänks suututti. Ne nektariinit menee niin nopeesti piloille jos niitä runnotaan.
en tee, ei ole käynyt mielessäkään! kai nyt heidänkin työssään pitää jotain haastetta olla...
Ihan kun siinä ei olis haastetta ilman tollasii nipottavia laiskoja itsekkäitä akkojakin.
T:ex kassaneiti joka kiitti aina kun joku viitsi ne enarit esiin kaivaa
No en tee sellaista. Ladon tavarat yleensä sillailla että painavimmat ekaksi ja sellaiset jotka saattavat mennä rikki helposti (banaanit, keksit jne.) viimeiseksi. Monet kassat
ajaa sitä hihnaa hirmusta vauhtia ja meinaa tavarat mennä ihan ryttyyn siellä kassan loppupäässä. Yksi kerta yksi tollo oikein puristeli nektaariineja ja viskas ne menemään eteen päin. Vähänks suututti. Ne nektariinit menee niin nopeesti piloille jos niitä runnotaan.
Minä olen myös ollut kassalla, eikä se nopeuta yhtään. Joten ihan turhaan ap noin teet.
Ja kannan useimmiten omaa kauppakassia mukana. Taidan tosiaan olla aika näppärä & nokkela ; ).
Miten muka ei nopeuttaisi?
Vierailija:
Minä olen myös ollut kassalla, eikä se nopeuta yhtään. Joten ihan turhaan ap noin teet.
myös ollut paljon kassalla, eikä tavaroiden asettelu noin edes helpota. Jokainen kassa oppii nopeasti, missä on koodi eri tuotteissa. Ei tarvitse edes vähän ajan päästä käännellä tuotteita edestakasin, kun ne menee automaattisesti oikein päin!
Tiedän että hyvää tarkoitat, mutta se vie todella paljon aikaa! Olen töissä kaupassa, jossa on myös asiamiesposti. Olemme todella paljon yksin töissä, vaikka kauppa on erittäin vilkas! Monesti tuntuu, että itku pääsee kun pitäisi revetä joka paikkaan yhtäaikaa ja sitten kassalle vielä tulee tuollainen " viivakoodien etsijä" ! Itse selviydyn hommasta PALJON nopeammin. No, siiä sitten saa naputella sormia ja odottaa se yksi tuote joka sieltä hihnan päästä on kerrallaan tulossa! ARGH! Kaupan toiminta, jossa olen töissä, on muuten ihan sairasta hommaa. Saatta olla pitkät jonot sekä kaupan kassalla että postin kassalla. Samalla alkaa reistaileen pullokone, joka ei toimi ikinä tms. Ja asiakkaat valitaa:( Mutta minkäs minä sille voin! Millään muulla kun ei ole merkitystä kuin TEHOLLA! Kiitos kun sain purkautua:) Alkaa verenpaine aina nousta, kun ajatteleekaan koko paikkaa... Onneksi olen aloittamassa ihan muita hommia:)
menee enempi aikaa viivakoodeja etsiessä kuin mitä kaupan kassalla menisi.
laput joissa pyydettiin asiakkaita latomaan ostoksensa hihnalle siten että viivakoodi tulee lukijaa päin.