Uhkasin tappaa naapurin koiran
Naapurissa sekopää koira haukkuu suunnilleen aina kun on pihalla. Asutaan okt ja koiraa ei juurikaan (=lähes koskaan) lenkitetä, vaan purkaa energiaansa räksyttämiseen oikeastaan aina. En voi puuhailla takapihalla mitään ilman jatkuvaa räksytystä. Oma koirani vähät välittää naapurin hullusta koirasta, mutta iltalenkillä huusin (koiralle) että nyt vittu hiljaa tai tapan sut.
Onks tää laitonta? Veikkaan vahvasti että naapurin isäntä kuuli. Tyhmästi tehty joo enkä kyllä ole mitään tappamassa, en edes osaa tai pystyisi siihen, mutta jatkuvassa räksytyksessä hermot alkaa kärsiä. Jossain vaiheessa vaan sitä menee lopullisesti hermo kun ei nuo naapurin kouluta, lenkitä tai tee yhtään mitään koiransa kanssa.
Kommentit (12)
agddsfgfsd kirjoitti:
Laittoman uhkauksen uhrina on tietysti ihminen. Ei koiraan voi kohdistaa kunnianloukkaustakaan.
No hyvä. Olisi kyllä käsittämätöntä jos mun tunteenpurkaus olisi rikollista jos naapurin koiran jo monta vuotta kestänyt tunteenpurkaus ei. Hermot menee ehkä hitaammin mutta varmasti kyllä.
-ap
Tuo koiran lenkittömyys on suuri ongelma. Tuttavani tekivät ilmoituksen eräästä ison koiran omistajasta, jonka "lenkitti" koiraansa pitämällä sitä pitkiä aikoja parvekkeella. Jos koiraa laiminlyödään, toki siitä voi ilmoittaa tai ainakin kysyä neuvoa eläinsuojeluväeltä.
Pystytkö jotenkin ystävällisesti lähetymään naapuriasi ja totuttamaan koiraan itseesi? Nyt koira saattaa pitää sinua uhkana.
Minä huusin naapurin chihulle kerran että jos nyt vittu ette hiljene teen teistä rukkaset!
Esikoinen oli vaikeasti nukahtava vauva, nukkui 3 x 20 min päiväunet ja itki muun ajan. Olin kävellyt tunnin että sain vauvan rauhoittumaan ja nukahtamaan, tulin omaan pihaan kun naapuripihan 3 pikkupiskiä alkoi räkyttämään ja herätti vauvan. Oma koirani ei haukkunut koskaan.
En joutunut syytteeseen, mutta eipä loppunut räksytyskään
Vierailija kirjoitti:
Tuo koiran lenkittömyys on suuri ongelma. Tuttavani tekivät ilmoituksen eräästä ison koiran omistajasta, jonka "lenkitti" koiraansa pitämällä sitä pitkiä aikoja parvekkeella. Jos koiraa laiminlyödään, toki siitä voi ilmoittaa tai ainakin kysyä neuvoa eläinsuojeluväeltä.
Pystytkö jotenkin ystävällisesti lähetymään naapuriasi ja totuttamaan koiraan itseesi? Nyt koira saattaa pitää sinua uhkana.
Koira pitää varmaan koko naapurustoamme uhkana. Raivoaa siihen malliin pihalla aina kun kuka tahansa kulkee ohi. Haukku ei onneksi kuulu sisälle asti, mutta pihalla oleskelu oikeasti kiristää hermoja. Olen samaa mieltä että on koiran oikeus päästä lenkille - oma koira lenkkeilee yleensä 2h päivässä - mutta en just oman koiran takia voi esimerkiksi ehdottaa että jos vaikka minä käyttäisin heidän koiraa lenkillä edes joskus. Vaikka tuo oma turre ei kamalasti pihalla välitä tosta riehupetteristä niin varmaan kyllä tappaisi jos pääsisi käsiksi, sen verran on kyllästynyt.
Vierailija kirjoitti:
Minä huusin naapurin chihulle kerran että jos nyt vittu ette hiljene teen teistä rukkaset!
Esikoinen oli vaikeasti nukahtava vauva, nukkui 3 x 20 min päiväunet ja itki muun ajan. Olin kävellyt tunnin että sain vauvan rauhoittumaan ja nukahtamaan, tulin omaan pihaan kun naapuripihan 3 pikkupiskiä alkoi räkyttämään ja herätti vauvan. Oma koirani ei haukkunut koskaan.
En joutunut syytteeseen, mutta eipä loppunut räksytyskään
Naapurin koira kyllä hetken katsoi että mitä helllll... taisin olla eka joka sitä koskaan on kunnolla komentanut :D Välillä kuulee naapurin "käskyttävän" koiraa: "Peniiii, mitä me nyt ollaan sovittu siitä haukkumisesta, voivoi sun kanssas" Mutta kunnon otetta tohon riehuntaan ei ole.
En kyllä itsekään usko että räksyttämiseen auttaa, mutta pääsinpä purkamaan tuntojani. Ens kerralla näytän vaikka vaan kieltä :D
Ei kukaan pysty todistamaan tuota. Olet turvassa.
Eikä meilläkään oma koira hauku lähes ikinä. Joskus harvoin päästää matalan puuskahduksen, ja toki käskettäessä haukkuu. Muuten on oikein hiljainen koira. Toivon että loukkaantumisen sijaan naapuri tajuaa että olisiko nyt koiran koulutuksen paikka.
Jotkut epävakaat käyttävät oman epävakautensa jatkeena koiraa ja vapaana sellaista. Yhtä hyvin järjestysşäännöissä voisi olla että vapaana juoksevan koiran voi ampua. Koira ei todellakaan ole niin vakaa yksilö kuin jotkut yrittävät esittää, koulutettukaan.
Sama liittyy myös kohtaamiseen ; pitkällä hihnalla oleva on vedettävä kauemmas kohtaavasta vaataantulijasta. Mineati koirat alkavat lenkkeilijän kohdatessa hyppimään. Omistajan vastuu kuten lapsetkin.
Miksen minä tulisi raptorin kanssa polulla vastaan ja sanoisin "se on ihan kesy eikä se tee mitään.".
Mitäs jos tekisit eläinsuojeluilmoituksen. Vikahan on omistajissa. Ilmaise että olet huolissasi että koira kärsii ja ettet näe sitä lenkillä koskaan. Jokainen voi kuvitella ittesä koiran asemaan sinne pihalle kylmään palelemaan ja yksin pienessä narussa päivästä toiseen. Mun sydän ainakin särkyy pelkästä ajatuksesta. Ole kiltti ja pelasta koira paskoilta omustajilta. Samalla saat Itse rauhan pihallesi ja olisit sankari. Jonkun täytyy pitää eläimien puolta kun eivät pysty itse puolestaan puhumaan. Ja ärsyttää muutenkin ihmiset jotka ottaa Koiran mut ei sitten jaksa pitää huolta.
Tuntuu tosi pahalta koiran puolesta. Toinen siellä toivoo että Joku huomaisi ja ottaisi sisälle lämpöiseen. :'(
^ Ei se koira siellä pihalla nyt 247 ole. Monta tuntia päivässä vaan. Piha on aidattu ja aitaa pitkin se juokseekin räksyttäen ohikulkijoille.
Meidän naapurustosta on jo aiemmin tehty elsu-ilmotus, toisesta naapurista (heillä myös varmaan 5-6 koiraa, eivät oikeasti lenkitä IKINÄ tai en ole ainakaan parinkymmenen vuoden aikana koskaan nähnyt ja melusaasteen vuoksi pitävät koiria yöaikaan talonsa takana pikku maapläntillä, että ohikulkijoita joille räksyttää olisi mahdollisimman vähän) ja eläinsuojeluviranomaiset eivät voineet tehdä asialle mitään. Tapauksesta ei ole paria vuottakaan joten en usko että tilanne ois muuttunut. Tää naapuri vaan ärsyttää enemmän kun on rajanaapuri ja koira huutaa aina estoitta eikä naapurit tajua että se on helvetin raivostuttavaa vaikka ollaan siitä sanottukin.
Laittoman uhkauksen uhrina on tietysti ihminen. Ei koiraan voi kohdistaa kunnianloukkaustakaan.