Lähipiiri ei hyväksy laihdutustani ja ruokavaliotani.
Olen hieman ylipainoinen, ja olen päättänyt laihduttaa ylikilot pois. Paras tapa minulle on karppaus, monta kiloa on jo lähtenyt. Jostain syystä lähipiirini tekee kaikkensa estääkseen minua pysymästä tuossa ruokavaliossa. He tietävät, että vältän hiilareita enkä syö esim riisiä, perunaa, leipää, pullaa, karkkeja ym ja koska ovat koulutettuja ihmisiä niin ymmärtävät hyvin niissä olevan hiilareita. Aina jos menen kylään illalliselle niin he ovat kuulemma varta vasten minun takia keittäneet perunoita koska kuulemma tietävät minun pitävän perunoista. Ja vahtivat silmä kovana että otanko niitä perunoita ja kun en ota, niin loukkaantuvat. Tai tuovat tuliaisena käydessään luonani kasan karkkia ja hedelmiä, koska "kyllähän sinä voit näitä vähän syödä, ei se mitään haittaa". Laittavat väkisin lautaselleni ison kasan riisiä vaikka kiellän. Olen monta kertaa sanonut suortaan ja tiukasti että en halua pahoittaa kenenkään mieltä, mutta en syö enkä tule lähiaikoina syömään vaikka mitä tekisitte. En ymmärrä mistä on kyse. Miksi väkisin yrittää tuhota toisen laihdutuskuuri. Ja tämä lähipiiri siis koostuu useammasta kuin yhdestä ihmisestä.
Kommentit (13)
Haluavat pitää sinut samassa kattilassa kiehumassa, jossa itsekin ovat.
Vierailija kirjoitti:
Haluavat pitää sinut samassa kattilassa kiehumassa, jossa itsekin ovat.
Mutta noin toimii myös poikaystäväni, joka toivoo että laihtuisin mutta sitten sabotoi laihduttamista. Ja kyllä se minut tällaisenakin hyväksyy, eikä vaadi laihtumaan mutta kuulemma silti ilahtuisi jos onnistuisin laihdutusprojektissani. Itse hän on normaalipainoinen. Ap.
Tsemppiä ap, pidä pintasi! Mua kanssa suututtaa, kun eräs ihminen lähipiiristäni haluaa sabotoida dieettiäni. Olen normaalipainoinen, mutta en omassa ihannepainossani. En siis saisi laihduttaa, kun en ole megaläski. Väkisin koetetaan syöttää pullaa jne. ja leikitään marttyyria, kun en ota. Sitten vielä arvostellaan, miten kuolen nälkään ja olen liian laiha, ja kohta ei ole enää mitään jäljellä. RAIVOSTUTTAVAA! Mitä mun, sun tai kenenkään muun kilot ja ruokavaliot muille kuuluu, varsinkaan jos ei vaadi mitään erityisjärjestelyjä itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä ap, pidä pintasi! Mua kanssa suututtaa, kun eräs ihminen lähipiiristäni haluaa sabotoida dieettiäni. Olen normaalipainoinen, mutta en omassa ihannepainossani. En siis saisi laihduttaa, kun en ole megaläski. Väkisin koetetaan syöttää pullaa jne. ja leikitään marttyyria, kun en ota. Sitten vielä arvostellaan, miten kuolen nälkään ja olen liian laiha, ja kohta ei ole enää mitään jäljellä. RAIVOSTUTTAVAA! Mitä mun, sun tai kenenkään muun kilot ja ruokavaliot muille kuuluu, varsinkaan jos ei vaadi mitään erityisjärjestelyjä itselleen.
Kiitos tsempistä. Ärsyttää tosiaan tuo toisten sabotointi. Koska en minäkään heidän syömiseen puutu enkä tuputa heille omaa dieettiäni, kunhan kaikessa hiljaisuudessa yritän syödä itse niin kuin haluan. Ennen tätä dieettiä ei kukaan tehnyt mitään numeroa syömisestäni, mutta nyt joka kerta se on jotenkin iso juttu jota ihmetellään ääneen ja tuputetaan väkisin juuri sitä ruokaa, joka tuhoaa dieettini. Enkä tosiaan vaadi itselleni mitään erityisjärjestelyjä, sillä jotain syötävää pöydästä aina keksin, vaikka en kaikkea otakaan. Raivostuttavaa. Lähipiiriltään kaipaisi tukea eikä tuollaista. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sotket aineenvaihduntaasi laihduttamalla? Normaalipainoisen ei kannata laihduttaa vaan pitää yllä terveellisiä elämäntapoja, jotta ei liho, mutta laihduttaminen on ihan pöljää.
Ja olen aivan varma, että jos sairastuisin keliakiaan niin sama tilanne toistuisi. Siis näiden muutamien ihmisten taholta, poikaystävän taholta ei luultavasti kuitenkaan. Minulle väkisin tuputettaisiin makaronia ja pullaa ja leivoksia, koska "ei pieni määrä mitään haittaa, pitäähän sitä nyt ihmisen vähän herkutella". Ja taivasteltaisiin ääneen, jos en kelpuuta valmisruokia, joissa on hieman vehnää seassa esim kastikkeessa. "Miksi olet niin kranttu?", "älä ole hankala, ei kukaan vehnään kuole", "et sinä koko ikääsi voi pullasta kieltäytyä" jne.. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sotket aineenvaihduntaasi laihduttamalla? Normaalipainoisen ei kannata laihduttaa vaan pitää yllä terveellisiä elämäntapoja, jotta ei liho, mutta laihduttaminen on ihan pöljää.
Noniin, sait sitten täältäkin kommentin, jossa heti halutaan sabotoida laihdutustasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutaman "ylimääräisen" kilon tiputtaminen tuskin saa aineenvaihduntaa vielä sekoamaan. En pidä kitukuuria, vaan laihdutustahti on maltillinen. Mielestäni nyt on kannattavampaa havahtua siihen, että olen lipsunut terveellisistä elämäntavoistani kuin vasta sitten, kun kiloja on kertynyt 10 tai 20. Tietysti voisin pysytellä tässä painossa, mutta en tunne oloani nyt mukavaksi, kun olen tottunut hieman hoikempaan itseen. Kiitos kuitenkin huolenpidosta. :) Mulla on kuitenkin järki päässä tämän projektini kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ja olen aivan varma, että jos sairastuisin keliakiaan niin sama tilanne toistuisi. Siis näiden muutamien ihmisten taholta, poikaystävän taholta ei luultavasti kuitenkaan. Minulle väkisin tuputettaisiin makaronia ja pullaa ja leivoksia, koska "ei pieni määrä mitään haittaa, pitäähän sitä nyt ihmisen vähän herkutella". Ja taivasteltaisiin ääneen, jos en kelpuuta valmisruokia, joissa on hieman vehnää seassa esim kastikkeessa. "Miksi olet niin kranttu?", "älä ole hankala, ei kukaan vehnään kuole", "et sinä koko ikääsi voi pullasta kieltäytyä" jne.. Ap.
Hahaa, mulla ei ole keliakiaa mutta muuten tosi oikukas vatsa ja voi jeesus kun ihmiset ei vaan tajua miten kipeeks tulen, jos syön jotain sopimatonta. Pitäis toisten mieliks vaan kärsiä sitten kauheista mahakivuista ja lisäks saan kuulla kaikkea sössötystä luontaisvalmisteista ja kuulemma tulee koko ajan vaan lisää ja lisää sopimattomia ruokia jos lähtee tolle karmislinjalle. Joopajoo. Näitä kommentteja kuulee yleensä just ihmisiltä keillä itsellään on terve maha. Kylässä käynti on nykysin ihan tuskaa. Veisin ihan mielellään omat eväät mukana mutta kun pitäähän sitä vieraille tarjota. Huh.
No tuohan on kiusaamista. Haluavat sinun epäonnistuvan. Jospa etäisyyttä näihin ihmisiin ettet kyläile tai kutsu kylään. Puhelimitse tietty voi olla yhteydessä.
Suomalainen tapa. On se sitten ruokavalio, alkoholi tai mikä muu tahansa, niin suomalaiset haluavat, että sitä yleistä tapaa noudatetaan. Ihan samalla tavalla absolutistin valintaa ihmetellään ja yritetään keinolla millä hyvänsä saada se absolutisti juomaan. Vegaaneille yritetään syöttää maitoa salaa, maidottomalle maitoa ja laihduttajalle kaikkea lihottavaa. Suomalainen ei vaan kestä, jos joku kykenee olemaan valtavirtaa vastaan. Koeta kestää! Voit joskus kokeilla tokasta vähän vittumaisesti takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen tapa. On se sitten ruokavalio, alkoholi tai mikä muu tahansa, niin suomalaiset haluavat, että sitä yleistä tapaa noudatetaan. Ihan samalla tavalla absolutistin valintaa ihmetellään ja yritetään keinolla millä hyvänsä saada se absolutisti juomaan. Vegaaneille yritetään syöttää maitoa salaa, maidottomalle maitoa ja laihduttajalle kaikkea lihottavaa. Suomalainen ei vaan kestä, jos joku kykenee olemaan valtavirtaa vastaan. Koeta kestää! Voit joskus kokeilla tokasta vähän vittumaisesti takaisin.
Tämä on niin totta!
Onko kaikki muut saaneet laihduttaa rauhassa?