Kompromissi lapsiluvun suhteen, help!
Meillä yksi lapsi, nyt 4 v. Mies haluaisi toisen, minä en. Vauva-aika oli kamalaa, sillä muutoin hallinnassa oleva paniikkihäiriö puhkesi jälleen haittaamaan elämää ja sairastuin myös masennukseen. Mies tekee keikkatöitä, on paljon poissa kotoa. Myös raskaus oli vaikea ja kivulias. Sitä paitsi olen päässyt jälleen työelämään hyviin hommiin, mikä on edesauttanut masennuksesta toipumisessa, ja nykyään nautin myös arjesta aivan eri tavalla.
Mutta mutta... Mies ei hyväksy perusteluitani, sillä hän on kuulemma "aina halunnut kolme lasta", jolloin kaksi olisi kuulemma "luonteva ja reilu kompromissi". Minun mielestäni minulla on kuitenkin painavat syyt olla hankkimatta enää lisää lapsia. Miehestä on tullut ilkeä ja piikittelevä, läheisyys suhteesta on lähes kadonnut... En tiedä enää mitä tekisin.
Kommentit (7)
Koskaan ei kannata tehdä lasta sen takia, että joku painostaa siihen. Lapsien täytyy olla haluttuja.
Mies ei voi päättää puolestasi, kuinka hyvä äiti olisit lapsillesi tai kuinka hyvä vaimo hänelle, jos vasten tahtoasi nyt toisen lapsen hankkisit. Jos toiselle on selvää, ettei halua enää enempää lapsia, ei kompromissista tarvitse edes keskustella.
Jos mies ei lasta hoida vaan on aina töissä niin hänellä ei todellakaan ole sananvaltaa! Toisekseen sinä sen lapsen kannat! Miehesi on täysi ääliö, helppoa on vaatia!
Ja olisiko kannattanut keskustella tämä asia läpi ennen ensimmäistäkään lasta?
Se joka haluaa vähemmän lapsia päättää. Jolloin jos toinen haluaa enemmän hän saa lähteä etsimään sitä joka haluaa yhtä monta jostain muualta.
Itse en halunut kuin yhden ja aviomies tiesi asiasta jo ennen aviota ja lasta.
Mutta jos tilanne on nyt niin että olitte puhuneet 2-3lasta niin ymmärrän että mies tuntee itsensä huijatuksi vaikka elämä miitiu ja ennen ensimmäistä ei voi tietää miten asiat sujuu. Jos nyt toista sitten alat harkitsemaan niin vaihtoehdot ovat aikalailla niin että adoptio tai sinä kannat ja synnytät mutta mies jää heti kotiin pakollisen äitysloman jälkeen.
Ja taas kukkii palstamammojen kaksinaismoralismi. Voihan vittu. Lapsi isälle, ero, ämmälle ei penniäkään ja uusi oikea ja terve naisellinen nainen miehelle tilalle.
Sinulla on erittäin hyvät syyt olla hankkimatta lisää lapsia. Mies on ääliö