Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia PICOPREP nimisestä tyhjennysjauheesta/ litkusta ennen tähystystä?

Vierailija
23.10.2016 |

Eli tyhjeneeköhän suoli tuolla litkulla? SH: n mielestä kuulosti aika pieneltä annokselta pari lasillista tuota litkua. Kun niissä muissa merkeissä sitä juodaan useampi litra. En kuitenkaan haluais litkiä muutamaa litraa, joten osaisiko joku sanoa onnistuuko homma tuolla aineella? Tässä on eroavaisuutena myös se, että ei oteta enää tutkimuspäivänä toisin kuin noita muita aineita? Voiko toimia?homma on meinaan ihan yhtä tyhjän kanssa sit jos suolta ei pystytäkään tähystämään.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kysyin tuota asiaa sairaanhoitajalta kun nimenomaan hätäilin että jos mulla on se haavainen paksusuoli ja sit juon tuota ainetta. Mulle ainakin sanottiin, että se tarkoittaa vain jos on todettu se. Eli että ilmeisesti ei ole kuolemanvakavaa kuitenkaan.

Ja mun piti ainakin ohjeen mukaan aloittaa 10 tuntia ennen kolonoskopiaa juomalla ensin yksi lasi picoprepiä ja sitten seuraavan 10 tunnin aikana yhteensä neljä litraa laimeaa mehua. Ja vielä toinen lasillinen picoprepiä 4 ja puoli tuntia ennen toimenpidettä.

Hyvin oli kuulemma suoli puhdistunut. Mulla kyllä oli vatsa löysällä vielä seuraavanakin päivänä.

Mutta ei toi pahaa ollut. Kuin joku poretabletti. Jännä miten se jauhe sekoitettaessa kylmään veteen kuumeni koko vesilasi!

Vierailija
22/23 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ensin sellaista suolavettä, jota piti juoda 4 litraa. Kolme pystyin, mutta tulin sairaaksi. Suolisto oli tulessa ja kuume nousi. Se ajoi kaikki nesteet elimistöstä suoleen. En pystynyt menemään tähystykseen. Nyt kokeillaan uudelleen Picoprepillä. Olkaa tarkkoina mitä suostutte juomaan. Sairaalan lähetteellä oli suositeltu tuota Colonsteriliä. Älkää juoko sitä!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli ensin sellaista suolavettä, jota piti juoda 4 litraa. Kolme pystyin, mutta tulin sairaaksi. Suolisto oli tulessa ja kuume nousi. Se ajoi kaikki nesteet elimistöstä suoleen. En pystynyt menemään tähystykseen. Nyt kokeillaan uudelleen Picoprepillä. Olkaa tarkkoina mitä suostutte juomaan. Sairaalan lähetteellä oli suositeltu tuota Colonsteriliä. Älkää juoko sitä!!!

Minulla oli kolonoskopia tänään. Lueskelin ennen sitä täältä muiden kokemuksia tyhjennysaineista ja oli hyvä että luin. En ostanut sitä mikä ohjeessa luki vaan Picoprepia josta moni kirjoitti hyviä kokemuksia. Ja täytyy sanoa että se oli todella hyvä. Illalla 1 pussi 5 dl vettä ja toinen tutkimuspäivän aamuna. Makuna appelsiini ja muistuttaa jonkin verran poretablettia. Ei tullut yhtään huono olo. Join aina tyhjennyksen välillä omenamehua, kasvislientä, Nutriletia, vichy--vettä ja pelkkää vettä, kahvia, teetä. Hyvin oli tyhjentynyt...suosittelen kaikille!!!