Tarjottavaa illanistujaisiin, apua kaivataan!
Olen järjestämässä illanistujaisia valmistujaisteni kunniaksi, paikalle tulossa ystäviäni (noin 10 hlö), joista kolme ei syö punaista lihaa/kalaa/kanaa.
Kaipaisin vinkkejä ja ideoita tarjottaviin! Mielellään helposti syötävää/naposteltavaa, sillä kaikki eivät mahdu pöydän ääreen. Olisin ehdottomasti tehnyt jotain salaattia, mutta sitä on hieman hankala syödä seisten/sohvalla istuen...
Mitään en ole vielä lyönyt lukkoon, mutta tässä muutamia vaihtoehtoja, joita olen miettinyt:
- kasvistäytteiset rieska-/tortillarullat (pieniksi suupaloiksi leikattuna)
- suolaista piirakkaa
- uunissa paahdettuja pähkinöitä, maustettuna chilillä, hunajalla tms.
- tuulihattuja makealla täytteellä
Lisäksi tarjoan vieraille kuohuviiniä/boolia.
Mitäs mieltä olette näistä? Ja tosiaan ideoita otetaan vastaan. Plussaa tietty, jos tarjottavia pystyy ainakin osittain valmistamaan esim. edellisenä päivänä. :)
Kommentit (10)
Salaatti on kyllä minusta syötävissä ihan hyvin sohvalla tai seisten, kun teet sen niin, että voi syödä pelkällä haarukalla. Laita buffet, jossa kaikki ainekset erikseen, niin jokainen kokoaa itselleen sopivan annoksen. Esim. vihreää, kirsikka tomaatteja, paprikaa, papuja, viinirypäleitä, viinilehtikääryleitä, kanaa, juustoa, oliiveja, lihapullia, perunasalaattia, pestopastaa, marinoituja sieniä, marinoitua punasipulia...
Kuulostaa hyvältä mutta kyllä salaatti mun mielestä sopii hyvin joukkoon :) Leikkaa sen kokoisiksi paloiksi, että voi syödä vain haarukalla ja esim. salaatilehtiä ei tartte ollenkaan, jos ne on ongelma. Tällainen "salaatti" oli esim. meillä menestys: kurkkua, paprikaa, kirsikkatomaatteja, hunajamelonia, fetaa ja herneenversoja. Noi paahdetut pähkinät sopis kuin nenä päähän salaatin kaveriksi :)
Kuulostaa hyvältä! Voisin tulla itsekin syömään.
Salaattia minäkin suosittelen! Ja entäs tuulihattujen kaveriksi jotain muutakin makeaa, muffineita?
Kiitos kommenteista! Taidanpa sittenkin ottaa sen salaatin mukaan, onnistuuhan se tosiaan muutenkin kun tekemällä jonkun pasta-/tonnikalasalaattimössön. Ja olisi kiva tarjota jotain raikasta suolaisten kanssa.
Muffinit menee myös mietintämyssyyn! Juustojen ystäviä ei taida vieraissa olla kuin pari, joten ne taidan jättää väliin.
Ap
Nam! Ei kai tohon paljon tartte lisätä, pari suolasta vaihtoehtoa + salaatti + pari makeaa on mun mielestä sopivasti. Kun sulla ei ole kuitenkaan tarkotus varsinaisesti ruokkia porukkaa, vaan ilmeisesti viettää kiva ilta seurustellen, napostellen, boolia maistellen.. Onnea valmistumisen johdosta!
Jos joku haluaa laihtua ja vältellä huonoja hiilaeita, niin raakoja porkkanoita tarjolle.
Salaatin kaveriksi voisi laittaa patonkia ja jotain levitteitä, esim. tuorejuustoa, tapenadea, hummusta, tms.
Lihapullia ja lenkkimakkaraa, kasvissyöjille parsakaalia ja porkkanaa.
Muut kuulostaa ihan hyvältä, suolainen piirakka vähän tylsä..mutta toki helppo ratkaisu. Miten olisi jonkinlainen juustotarjotin?